donderdag 27 oktober 2011

Occupy Bode

Hier de Occupy Bode weer. Want daarin staat precies vermeld, hoe het met de dieren is gesteld. En wat er is dagelijks toch spannend nieuws te melden vanaf het Beursplein, dat met 120 koepeltenten helemaal vol zit. Vrijdag opent in Amsterdam het demonstratiekamp 'Occupy Museumplein'. Vanwege de overstijgende vraag? Nou nee, er blijkt vooral onvrede over de sfeer op het Beursplein. Daar zouden verschillende 'actievoerders' zich op een 'verkeerde manier' tegoed doen aan de aangereikte giften, zoals alcoholische dranken. En spiritualiën, vermoedt Barracuda. Het kamp op het Museumplein moet vooral rustig en schoon blijven, stelt organisator R. Ernst.

Wat nu? Hebben zich allerlei dranklustige bummers zich bij de demonstranten gevoegd? Zijn er te veel anarchieltjes met een rokertje? Wordt het iets te gezellig? Gaat Occupy Beursplein zich losscheuren van de chemtrail- en illuminatieroepers? Geen idee, want Occupy Amsterdam heeft zijn doorgaans informatieve forum gesloten.

Wel is bekend gemaakt dat betogers die op het kamp willen blijven, zich dienen te registreren om "graaiers" te kunnen mijden voor veiligheid en rust. Er komen vermoedelijk gezinnen op het kamp. In een persbericht lezen we verder dat Occupy Museumplein in de kernregel tegen ONRECHT is, op wat voor manier dan ook, en men "Nederland hiervan bewust wil maken, zodat Occupy van de tent naar de huiskamers verhuist." Kortom, het doel van de demonstraties verwatert met de dag.

Maar wie weet gaat het daar niet om en is het de saamhorigheid die de demonstranten bij elkaar drijft, net als ruim veertig jaar terug, toen Amsterdam de stad van 'vrijdenkers' werd. Zoek de verschillen:

50 opmerkingen:

  1. "Er komen vermoedelijk gezinnen op het kamp"

    Wel ja betrek je kinderen erbij (als statement ten aanzien van je onvrede over de wereld) en belast ze ze jong mogelijk met alle problemen van de wereld en zet ze tussen een tentenkamp waar volgens insiders volop geblowed, gezopen en andersoortige drugs worden gebruikt.

    Ik krijg steeds meer de bevestiging van mijn vooroordeel dat het grotendeels om een stelletje losers daar gaat (en dan in alle facetten)

    Kinderen hoor je er buiten te houden en helemaal bij drugsgebruik vandaan. Maar he iedereen houdt zijn eigen visie op het leven er op na. En voor degene die denken daar heb je weer zo'n anti-drugsgebruiker. Wrong: heb niets tegen drugsgebruik

    Maar misschien ben ik een slechte ouder die liever niet heeft dat zijn jonge kinderen geconfronteerd worden met drugsgebruik en ze lekker van hun kind zijn wil laten genieten en ze dus zo weinig meegeeft van alle problematiek in de wereld.Dat komt allemaal wel als ze ouder zijn/worden

    Laat je kinderen er buiten!!!!!!!

    Overigens denk ik dat als er gezinnen met kinderen gaan bivakkeren dat het heel snel is afgelopen en de overheid ingrijpt. Lijkt me geen plek en goede situatie voor een kind om daar te vertoeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. masterofhardcore

    Ach ach, wat een moraalridder ben je toch weer. Ik blow al mijn hele leven, ook waar mijn kind bij was. En kijk eens aan, hij blowt nu zelf niet. Hij rookt zelfs niet. Sport ook nog. Er waarom zou je de kinderen er buiten houden? Het gaat tenslotte ook om hun toekomst. De loser van vandaag is diegene die vanaf de zijlijn zo nodig commentaar moet leveren op anderen.

    Laat je kinderen er buiten!!!!!!!

    Ja behalve als het om hun ventjes gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Masterofhardcore gaat de moraalridder uithangen en met vroom ten hemel geslagen blik oreren over de gevaren van drugs- en alcoholmisbruik.

    Drugs! Waar kinderen bij zijn!!

    Nou, als dat niet de verdorvenheid van dat anarchistische krakerstuig (ik ben Ziva maar even voor) aantoont. Kijk, dat bevestigt wat masterofhardcore al wist voordat de eerste demonstrant zich op het Beursplein meldde: allemaal losers! Moet je als Keurige, Hardwerkende Burger niks mee te maken willen hebben.

    Overigens moet die Ernst B. die wil dat bezetters zich laten registreren, zich natuurlijk na laten kijken. Nou ja, je hebt bij elke actie van die gekken die denken dat ze de reïncarnatie van Jezus zijn. Wanneer ik mijn Amsterdamse hanenkammetjes een beetje ken, zullen ze hem gewoon uitlachen en verder negeren.

    Niet dat we voor inhoudelijke kritiek bij Barracuda moeten zijn.

    En volgende keer niet weer zo'n slap filmpje, Barra.
    Dit lijkt er meer op.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @masterofhardcore

    In Rotterdam wordt er ook gedemonstreerd, maar hier doen we altijd alles anders als anderen. Wij hebben geen tijd om de hele week in een tentje te zitten, er mot gewerkt worden. Hier demonstreren we parttime tegen het kapitalisme. Overdag werken of studeren wij. Demonstreren en slapen in een tentje is wel heel erg jaren `70

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Arminius

    Geef nou maar gewoon toe dat jullie het anders doen omdat Rotterdammers liever dood neervallen dan hetzelfde te doen als Amsterdammers.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Adamas

    Mooi artikel gelezen over de (zionistische) banken en hun agenda

    Staan meerdere hele mooie filmpjes op die pagina die u maar eens moet bekijken ook een waarop te zien is dat de Zogenoemde Torah jews zelfs tegen de staat israel zijn zoals die nu is, in handen van zionisten, oftewel de banken, het grote geld dus...

    Hier een filmpje wat de z.g thorajews van de Iraanse president vinden zoals je ziet zijn deze iets minder skeptisch dan de zionisten...

    Zelfs in Iran leven 25000 joden, let wel z.g thoran joden niet de zionisten die zo tegen "samenleven" zijn met de arabieren, er zijn zelfs thoranjoden die liever onder Palestijns gezag leven in israel dan onder de zionistsche regering die er nu zit!!!

    Luister ook eens naar deze rabbi

    Sorry voor oftopic

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Arminius

    Mieter toch op met je zionistische bankiers die Wall Street en de media in handen hebben. Jullie leren het ook nooit. Dezelfde uitgekauwde antisemitische sprookjes die jij en je soortgenoten met kleine variaties al sinds de Middeleeuwen herhalen.

    Mij zou het niets verbazen wanneer je hier straks links over door Joden gepleegde rituele kindermoorden gaat dumpen. Of heeft Adamas dat al eens gedaan? Die is er gek genoeg voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je bedoelt die babypeniszuigbende joden?

    Ja, die had @Adamas hier al eens neergezet. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Galien Ga jij nu eerst maar eens gedegen onderzoek verrichten naar wie de wereldeconomie in bezit hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Arminius

    Yep, en jij maar eens naar de effecten van overmatig gebruik van cannabis, en vraag jezelf dan eens af hoe verstandig het is om met regelmaat cannabis te roken waar je kinderen bij zijn.

    Studies have shown that there is as much as a five fold (that’s 500%) increase in reports of depression among daily users of cannabis.

    marijuana is it "has long been known to trigger attacks of mental illness, such as bipolar (manic-depressive) psychosis and schizophrenia."

    A study of fifty thousand Swiss soldiers show that heavy users of marijuana at age 18 had a 600% increased of schizophrenia later in life."

    En nou niet zelf gaan roepen dat het allemaal onzin is. Deze links verwijzen ipv naar Stormfront naar instituten zoals Harvard.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Harvard? mmm, zelfs daar weten ze een joint te waarderen :)

    Zoals mijn grootvader ooit al zij: it's a plant man, how can a plant be illegal

    En nou niet gaan zeiken over hoge THC etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het blijft opmerkelijk hoeveel cannabisgebruikers in complotten geloven. Laten ze dat eens onderzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat komt omdat cannabis je geest verruimd vriend, in tegenstelling tot niet rokers zien wij het groter plaatje. Het monster achter het masker zogezegd. :) Mensen die blowen is mijn ervaring laten zich geen bullshit wijsmaken. [nou ja, niet door de overheid dan, haha]

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou je wordt er flink dommer van, anders had je een 't' achter 'verruimd' geschreven.

    On topic:

    De Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan gaat de actievoerders van Occupy Amsterdam voorstellen te verkassen naar de Zuidas.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Volkomen zinloze maatregel dit:

    Het overleg vandaag in Brussel tussen de Europese lidstaten over de uitdijende schuldencrisis heeft een eerste resultaat opgeleverd. De 27 leiders van de EU-landen vinden dat banken meer eigen vermogen moeten hebben om de schokken door de europroblemen beter op te kunnen vangen.
    Het vermogen moet opgekrikt worden naar 9 procent van wat de banken hebben uitgeleend.

    Dat moeten ze eerst op eigen kracht proberen te doen. Als dat niet lukt, kunnen ze bij hun eigen regering aankloppen en in het uiterste geval kunnen regeringen in de eurozone een beroep doen op het noodfonds voor zwakke eurolanden.

    Dus u en ik mogen er alsnog voor opdraaien. Dat noem ik een sigaar uit eigen doos.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @John

    LoL, ja daar ligt nog wel een stukje vrij in de buurt van AFC en de van Beethovenstraat. Geen mens die er komt, maar ze kunnen er in ieder geval niets kapot maken, en ze zijn er niemand tot last.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Arminius

    Je geest verruimt? Weet je het zeker, of heeft het meer met dit te maken: known to trigger attacks of mental illness, such as bipolar (manic-depressive) psychosis and schizophrenia.

    BTW sigaar uit eigen doos. Hoezo?
    De overheid kan de banken toch geld lenen. Tegen een aantrekkelijke rente, verdienen we er ook nog wat aan.

    En dat geld staat vast, want dat vormt die 9% verplicht eigen vermogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Arminius
    Waarom verbaast het mij nou helemaal niets dat jij hebt zitten blowen waar je ooit jonge kind bij was. De treurigheid dat je niet eens in staat was om je kind niet lastig te vallen met je verslaving en die smerige kankerverwekkende tabak. Dat is toch wel dieptriest. Heeft ook nog iets te maken met een kind wat zijn/haar ouder in een roes ziet. Wat een treurigheid.

    En vergis je niet Arminius, ik heb veel meer uitgespookt in mijn leven op drugsgebied dan die "kinder"drug waar jij het nu over over hebt. En zelfs nu nog lust ik ook wel eens nog een pilletje in de juiste setting maar ik zal mij nooit maar dan nooit verlagen tot drugs, drankgebruik (roken doe ik al jaren niet meer, heb ik ook altijd buiten gedaan)waar mijn kinderen bij zijn. Lekker voorbeeld geef je dan mee aan je kinderen. Ook echt iemand waar je dan als kind tegen op kijkt. "Daar zit hij weer die ouwe onder invloed"

    Jij zal het ook geen probleem vinden als ouder in de nabijheid van hun kinderen een spuit zetten of een snuif nemen of lam zuipen. Is immers precies hetzelfde. Waar leg je immers de grens.

    En voor betreft de problemen in de wereld. Je snapt er zelf al weinig van. En dan verwacht je dat een kind het wel snapt. Alhoewel als ik jouw reacties lees, denk ik dat er hele volksstammen met kinderen die het beter zullen begrijpen dan jij.

    Zeldzaam wat een dom element ben je.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Volgens Arminius verruimt blowen je geest. Ik merk er weinig van bij Arminius, eerder het tegenovergestelde

    Wat vreemd dat ik en vele vrienden van mij daar nooit iets van hebben gemerkt, anders dan het duf voor je uitkijken en stompzinnige onzin uit kramen. Maar volgens Arminius moet je dat zien als een verruiming van de geest

    BeantwoordenVerwijderen
  20. En dan te bedenken dat figuren als Arminius het opnemen voor de "99%". Ben ik blij daar niet bij te willen horen. Arme "99%"

    Mwahahahahahahah

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ach ach wat een moraalridder ben je toch. Ik heb medelijden met jou kinderen. Je zal maar zo`n pa hebben. Je schaamt je toch kapot als kind zijnde. Dat jij miss. duf voor je uit gaat zitten staren en wartaal uitkraamt na het roken van een joint, wil niet zeggen dat anderen dat ook doen hoor. Ik houd juist hele goede en diepgaande gesprekken met mijn kind als ik onder invloed ben. Nee, jij bent waarschijnlijk zo`n pa die zich `s avond als de kinderen naar bed zijn vol laat lopen en de andere morgen sjaggie tegen zijn kinderen reageert omdat hij een kater heeft. Nou veel geluk ermee hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @Arminius

    Als je zulke goede en diepgaande gesprekken 'onder invloed' met je kind kan voeren waarom merken wij hier dan niets van?

    Of wacht, de goede en diepgaande gesprekken gaan over zionisten, joden en ander gespuis, want dat, mijn lieve kind, is waar. Het staat immers op Stormfront, en Micha Kat zegt het ook..dusss....

    Steek er nog een op Arminius. Je zit op de goede weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gatver wat een burgerlijkheid hier. Ik sluit mij aan bij Arminius en Pyt. Ik ben trouwens min of meer in een commmune opgegroeid tussen de blowende hippies en sanyassins. Beste jeugd ooit!

    Die moraalridderij van meestersoftcore is om van te huilen.

    Bovendien ben ik het niveau hier echt zat. Het enige wat jullie het liefst doen is elkaar de huid volschelden, stelletjes kids.

    Ik neem hierbij minstens een week Barracuda pauze. Tijdverspilling hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @Dadgad

    Tja, ik ben opgegroeid tussen zichzelf opblazende terroristen. Ook leuk ;-) Al herinner ik me ook vooral de strandfeesten.

    Elkaar de huid vol schelden? Hmm, hoe diepgaand wil je de discussie als Arminius bij elke derde zin zijn Stormfront verleden weer mee laat spelen? Verwacht je van mij dat ik daar serieus op in ga?

    Mag een @masterofhardcore geen bezwaren hebben tegen blowen in het bijzijn van je kinderen?

    Is het dan toch waar dat 'jullie' niet een betere wereld zoeken, maar vooral jullie eigen wereld willen opleggen? Is het dan toch waar dat het simpele jaloezie is? Dat jullie nu eindelijk ook eens aandacht, geld, en welvaart willen?

    Is dat het? Is dat het waarom je jezelf tot die 99% rekent? Is het toch gewoon 'gain and loss'? Hebzucht? IJdelheid? Eindelijk ook belangrijk willen zijn, mee willen praten, gehoord worden?

    Geez...dat maakt de wereld echt een stuk beter...LoL

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Is het dan toch waar dat 'jullie' niet een betere wereld zoeken, maar vooral jullie eigen wereld willen opleggen? Is het dan toch waar dat het simpele jaloezie is? Dat jullie nu eindelijk ook eens aandacht, geld, en welvaart willen?

    Is dat het? Is dat het waarom je jezelf tot die 99% rekent? Is het toch gewoon 'gain and loss'? Hebzucht? IJdelheid? Eindelijk ook belangrijk willen zijn, mee willen praten, gehoord worden?


    Het zou fijn als mij niet continue zulke vulgaire nonsens in de mond praat. Nee Ziva, het enige wat ik zou willen is een wereld met meer gelijkheid, minder onrecht, minder lijden. Een wereld waarin ik niet bij ieder product dat ik koop moet beseffen dat dit door onder erbarmelijke omstandigheden is geproduceerd door mensen die met 2 dollar per dag leven. Een wereld waarin ik mij niet hoef te verzetten tegen de brainwasherij van de media, die mij wijs wil maken dat landen als Iraq om zeep geholpen moeten. Een wereld met maar weer liefde, begrip, poezie en inzicht. Moet ik doorgaan? Ik denk dat jij mij wel begrijpt, of niet soms?

    Waarom zou ik aandacht, welvaart en geld willen? Ik ben prima voorzien en heb materieel niets te klagen. Ik ben niet rijk, maar leef net op de grens. Dikke prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hulde Dadgad. Gelukkig zijn er steeds meer mensen die gaan beseffen dat je niet alleen maar leeft om geld te verdienen. Dat het idd. anders moet in deze wereld, eerlijker. Maar sommigen zijn zo verblind door dat vervloekte geldsysteem, die krijg je met nog geen 10 paarden meer wakker. Zie het maar als evolutie, ze zijn een uitstervende soort. Zou het dan toch waar zijn wat al die sweefteven hebben voorspelt dat we in 2012 een nieuwe verlichting gaan meemaken? [Nadat het huidige systeem in elkaar is gestort]

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @dadgad

    De romanticus in je aan het woord?

    Ieder mens is tegen 'onrecht'. Ahmajinedad staat over een uurtje weer op de planken om te oreren tegen 'onrecht'. Ghadaffi appeleerde bij Berlusconi aan zijn aversie voor 'onrecht'. Arme drommels elders klagen over onrecht wegens gebrek aan een iPhone, en roepen om 'gelijkheid'.

    Gelijkheid dat meestal betekent; 'geef mij wat van jou, dan heb ik meer'.

    Maar natuurlijk begrijp ik je wel. De wereld is niet mooi verdeeld. Word je geboren in een dorpje ergens hoog in Groenland eet je je godganse leven walvisblubber en zeehondenspek. Land je daarentegen ergens langs de Middellandse zee dan groei je op met het genot van een sappige perzik of dadel.

    Er bestaat nergens op deze wereld 'gelijkheid'. Gelijkheid betekent stilstand, en is per definitie dodelijk.

    Dus als je gelijkheid bijelkaar kan commenten, dan kom je vanzelf in de situatie waarin iedereen zegt; And now what?

    Tot iemand een paarse knoop op zijn jas naait, iemand anders dat ook wil, en het spel weer opnieuw begint.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Koelere Ziva, wat een negativisme. Er in berusten dat de wereld nu eenmaal ongelijk verdeeld is en we er toch niks aan kunnen doen? Mij niet gezien. Volgens mij heb je iets te veel Nietzsche gelezen.

    "Mensen zijn niet redelijk, maar worden voortgedreven door onstuimige amorele wil tot macht"

    Nietzsche en zijn slavenmoraal

    BeantwoordenVerwijderen
  29. @Ziva - Gelijkheid betekent stilstand, en is per definitie dodelijk.

    Wat een onzin. Stilstand geeft je tijd voor reflectie. Het is volgens mij juist zo dat mensen af en toe even stil moeten staan om bewust te worden waar ze mee bezig zijn en te analyseren wat nu echt belangrijk is. Op zo`n moment zou je wel eens tot de conclusie kunnen komen dat je behoorlijk verkeerd bezig bent, en dat het anders moet.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. @Arminius

    Ja, sorry, mijn vader las me voor uit de Anti-Christ toen ik 3 was. Een humorvol en wijs man mijn vader.

    Het is geen negativisme, het is hoe de natuur werkt. Zonder disbalans geen beweging, en dus geen vooruitgang. Wat dan rest is een ongecontroleerd kopieren. Een metastasis, en dat is dus niet gezond, en onnatuurlijk.

    Dat is ook waarom ik al eerder zei niet tot de 99% te behoren, maar met trots een 1% badge draag. Op de grond gaan zitten piepen dat het allemaal oneerlijk is, en wijzen naar die 1% is niet aan mij besteed, en vind ik nogal zielig.

    Als je het onrechtvaardig vindt dat je bij die 99% hoort, ga dan snel aan de slag en zorg ervoor dat je bij die 1% hoort.

    Als je zoals Dadgad zegt dat je prima tevreden bent met je leven en je alles hebt dat je hartje begeert, dan behoor je dus tot die 1%.

    Ga je vervolgens afgeven op mensen die een ander leven dan jij leiden, dan behoor je tot de nieuwe gedachtenpolitie.

    Kortom,

    L'enfer, c'est les autres

    BeantwoordenVerwijderen
  31. @Arminius

    Je bent een bouwer, met een mooi huis en een fraaie tuin. Ongetwijfeld heb je weleens een vijver gebouwd, en weet je wat het meest dodelijke is voor een vijver; stilstaand water. Het wordt binnen de kortste keren giftig en biedt geen plaats meer voor leven.

    Het water moet in beweging blijven.

    Wat jij bedoelt is 'zaken in perspectief blijven zien'. Het is als een schilder die een stap terug van zijn doek neemt om het geheel nogmaals te overzien, en zijn detailwerk te toetsen aan zijn doel.

    Dat is iets heel anders dan 'stilstaan'. Het is 'een pas op de plaats maken', waarbij de pas aangeeft dat er nog steeds beweging plaatsvindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Maar vooruitgang kun je ook heel goed bereiken als collectief. Als we allemaal even veel hebben kunnen we nog steeds aan vooruitgang werken. Wellicht geestelijk groeien en op een hoger plan komen. Want we gedragen ons nog steeds als apen op een rots. Als iedereen op de wereld voldoen heeft, gewoon lekker kan leven zonder als loonslaaf uitgebuit te worden, of te moeten werken voor minder als 2 dollar per dag. Vanaf onze vroege jeugd worden we al gek gemaakt met kopen, kopen, hebben hebben, consumeren, altijd het nieuwste, altijd meer als een ander. DAT zal allemaal moeten veranderen, want anders gaat de mensheid regelrecht op de afgrond af.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Het is overigens een fabeltje dat een economie moet groeien om gezond te zijn. Een uiterst gevaarlijk fabeltje. Eeuwige economische groei is immers onmogelijk op een eindige aarde. En hoe langer we er mee doorgaan, hoe meer we kapot maken. Wat we kunnen stellen is dat een geldsysteem, dat een groeiende geldmassa nodig heeft om te kunnen functioneren, ongeschikt is voor een duurzame maatschappij.

    Hier staat een mooi artikel over de huidige problemen

    Wat we momenteel nodig hebben zijn Bankhervormingen

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Nou nou Ziva,

    Hoe gaat dit samen? Zo een mooie vrouw en deze kille argumenten.

    Met wat holle phrasen en levensloze retoriek probeer je het volledige falen van een systeem dat enkel plundert weg te praten.

    Eerlijke verdeling zoals jij neerschrijft is niet eens waar ik op doel. Ik doel op het verschrikkelijke lijden en onrecht veroorzaakt door parasitair uitbuiten. Dat parasitaire uitbuiten lijkt wel "de" motor voor kapitalisme vandaag. En het is niet ééns niet productief op langer termijn. Dat weet jij net zo goed.(of niet soms)

    Maar mensen zoals jij "erkennen" dit wel, maar kunnen vanuit "onbegrip" alleen maar dergelijke conclusies trekken:
    Het is geen negativisme, het is hoe de natuur werkt. Zonder disbalans geen beweging, en dus geen vooruitgang. Wat dan rest is een ongecontroleerd kopieren. Een metastasis, en dat is dus niet gezond, en onnatuurlijk.

    Het is de menselijke natuur! Dat is altijd het laatste antwoord. Het is zo bedoeld, het is de natuur, zo hoort het etc etc. HAH! Denk je dat ik daar genoeg mee neem mevrouw! Never!!

    Ik raak steeds meer overtuigd dat jij inderdaad Zizek's Fetisjist bent. Als jij eens tijd hebt moet je die lezing maar is bekijken.
    De natuur, de natuur. hihi, bij zulke argumenten moet ik altijd weer aan die geniale scene uit The Matrix denken. Visionair!
    Let op:

    Agent Smith:
    I'd like share a revelation that I've had during my time here. It came to me when I tried to classify your species. I realized that you're not actually mammals. Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with it's surrounding environment, but you humans do not. You humans move to an area and multiply and multiply until every natural resource is consumed. The only way you can survive is to spread to another area. There is another organism on this planet that follows the same pattern. Do you know what it is? ... A virus. Human beings are a disease, a cancer on this planet.. you are a plague and we are the cure.
    Het is de natuur Ziva! De natuur! LoL!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Maar het komt allemaal goed.

    Om met de woorden van George Carlin te spreken:

    The planet will be here and we'll be long gone. Just another failed mutation. Just another closed-end biological mistake. An evolutionary cul-de-sac. The planet will shake us off like a bad case of fleas. A surface nuisance.

    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. @Arminius

    Alles moet groeien, of het sterft Arminius. Je lichaam, de planten in je tuin en ook een economie. Het is een (economische) natuurwet. Zo zijn de zaken hier op Aarde geregeld.

    Maar vooruitgang kun je ook heel goed bereiken als collectief. Als we allemaal even veel hebben kunnen we nog steeds aan vooruitgang werken.

    Helaas, dat werkt ook niet. Dat hebben we goed kunnen zien in het Sovjet Model. In het begin gaat het goed, maar het eindigt met achteruitgang. Hoe dat ongeveer werkt weten we weer uit onderzoek in een kapitalistische omgeving. Op de vraag waarom topverkopers zoveel meer verkochten dan de mindere verkopers kwam het verrassende antwoord dat zij harder hun best deden om voor de zwakkeren te compenseren.

    Het gelijktrekken (en dus ook belonen) van het niveau van je verkopers is dus het domste wat je kan doen. Je hebt als het ware die disbalans nodig om succesvol te opereren, of vooruitgang te boeken.

    Nogmaals in de natuur zie je dergelijke bewegingen ook. Wanneer er bijv in een veld paardebloemen en madeliefjes groeien zal je een golfbeweging kunnen waarnemen tussen de hoeveelheden van de respectievelijke soort. De ene keer zijn de madeliefjes in de meerderheid, de daaropvolgende keer de paardebloemen. De ene soort veroorzaakt een hardere groei bij de ander.

    Dat de wereld langzaam ten onder gaat aan 'overkopen' is waar. Dat heeft echter niets meer met groei te maken, althans niet met een natuurlijke, maar met wat ik eerder al aankaartte de metastasis. En dat is idd ongezond, en dat leidt ook onherroepelijk naar stilstand en teruggang/afbreuk. Het zogenaamde grensnut.

    De Nederlandse fashion retail heeft dat bijv gemerkt de afgelopen 2 jaar. Beide jaren viel de omzet terug met 25%. Dat werd onderzocht uiteraard, en het antwoord was niet het verwachtte "het geld is op, consumentenvertrouwen weg, crisis, etc" maar het dodelijke "de klerenkasten puilen uit, er kunnen geen kleren meer bij". Het grensnut was bereikt, en teruggang het onmiddellijke gevolg.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Excuses trouwens(Ziva) als mijn toon wat beledigend overkomt, dat is natuurlijk niet de bedoeling!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Onderschat nooit je tegenstander is mij altijd geleerd. Blijkbaar heb ik dat wat te ver doorgevoerd zo blijkt vandaag weer eens op deze lang uitgesponnen draad. Wie de schoen past trekke hem aan. Toevallig zijn de gegevens van de producenten v/h stuk waarover hier veel commotie ontstaat mij bekend. Overigens van het zelfde laken een pak. Maar owee als je aan hun holohoax komt! Het is mischien wel eens goed om met een groepje bezetters het achterhuis, MDI dan wel CIDI op gelijkwaardige wijze te bestormen?

    "What is now most sacred in the West, Christ or Antichrist? Their crime? They did not want to let a representation of Christ be soiled with excrement then lacerated under the applause of a crowd. So they entered the theater, took to the stage and held a banner and endured the insults and obscenities from the crowd."

    BeantwoordenVerwijderen
  39. @dadgad

    Het gaat me niet om de 'natuur'. Het gaat me erom dat die mooie gedachten over gelijkheid en lief zijn voor elkaar onzinnig zijn. Het zit er gewoon niet in.

    Natuurlijk is het schandelijk dat mensen uitgebuit worden, dood gaan aan ziektes waar dat niet nodig is, en dat bij mensen zonder fatsoenlijk proces handen afgehakt worden.

    Maar draai het eens om. Ship al die westerse welvaart eens naar de zielige kant. Wordt daar dan vanuit ervaring met meer liefde naar 'ons' gekeken? Of denk je dat wij dan vervolgens voor 2 dollar handtasjes mogen borduren?

    Jouw wereld klinkt aantrekkelijk. Op papier. In de praktijk echter volstrekt onhaalbaar. Tuurlijk je kan zelf individueel wat doen door bijv de helft van je jaarsalaris naar Afrika te sturen. Niet ieder jaar 2 nieuwe smartphones aan te schaffen. Een boterham met marmiet eten ipv een goede franse kaas. etc. etc.

    Maar het menselijk handelen ga je niet veranderen. Het principe dus ook niet. Zelfs niet wanneer je zegt; "we roeien die complete 1% clan uit." Want dan staat er vanzelf weer een nieuwe 1% aan de deur te morrelen. En die zijn zeker niet minder dubieus

    @Adamas

    Hi Adamas

    BeantwoordenVerwijderen
  40. @dadgad

    Ik zal kijken naar die lecture van Zizek. Ik heb wel wat met fetisj.

    En Mr. Smith is altijd goed. Mijn held. Much better dan die softie Neo, al werd ik pas echt blij van de Merovingian: Nom de dieu de putain de bordel de merde de saloperie de connard d'enculer ta mère.

    It's like wiping your arse with silk. I love it.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ook jij een prettig uiteinde der week 'ziva'! Mijn hoofdvrouw heeft trouwens een hele grote verguld en ingezet met smaragden. Geronseld tijdens mijn studie judeologie. Trouwens erg leuk om te weten hoe in tussen je oren bivakeer. Streelt mijn ego best wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  42. @Adamas

    Always my pleasure Adamas.

    Cool die gun, mijn ogen zijn smaragd groen. En zo op me richten is niet de eerste keer, ik hou wel van die uitdagingen en het latere "alsjeblieft niet meer doen" gehuil.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Trouwens zo woon jij tegenwoordig in mijn beleving. Binnen jouw netwerken toch best wel een compliment?

    BeantwoordenVerwijderen
  44. @Ziva
    Toch leg je het probleem indirect neer op menselijke natuur.

    Er bestaat (wat mij betreft) helemaal niet zoiets als menselijke natuur in die zin. Gedrag is geconditioneerd en wordt verder gedreven door omstandigheden.

    Ik claim dat de omstandigheden waarin we leven, de wijze waarop we het systeem inrichten en al dat verantwoordelijk is voor het verschrikkelijke leed in de wereld.

    Het is dus niet een kwestie van de rollen omdraaien - de derde wereld onze welvaart geven en zelf op 2 dollar per dag leven - maar een systeem ontwikkelen dat dergelijke omstandigheden onmogelijk maakt!

    Dat kan volgens jou niet, want dat gaat tegen de natuur in... of niet soms?

    Ik claim dat je het daar volkomen mis hebt. Want er is dus niet zoiets als menselijke natuur. En los daarvan geloof ik al zeker niet dat het parasitair en genadeloos uitbuiten een "natuurlijk verschijnsel" is. Zulk gedrag vertonen alleen mensen.

    Zoals Mr.Smith als zei, dieren zoeken instinctief een balans op met hun omgeving... wij mensen niet, wij gedragen ons als een virus...

    BeantwoordenVerwijderen
  45. De menselijke natuur is zeker (in zekere zin) geconditioneerd. We weten zelfs waar die conditionering zit; in het oerbrein oftewel reptielenbrein (kom er maar in Arminius) laag achter in onze pan. Dat deel van onze hersenen houdt zich primair bezig met overleven, en beinvloedt volgens veel neurowetenschappers al onze beslissingen. Het weegt alles af met als doel voordeel te behalen.

    Vanuit dat inzicht is dus alles wat je doet gericht op het behalen van voordeel. Zoals bijv de buurman die je vriendelijk vraagt na een paar wijntjes of je niet geinteresseerd bent om zijn auto te kopen, want jij hebt geen auto en dat is toch best makkelijk zo'n auto. Hij 'moet' er toch vanaf, want twee auto's, auto van de zaak, bla, bla.

    De buurman lijkt te denken in jouw belang, maar de harde werkelijkheid is simpel; hij wil jouw geld. Zijn voordeel is de primaire drijfveer. Niet die van jou.

    Zo werkt dat dus ook als je het extrapoleert. 'Onrecht' wordt gemotiveerd vanuit de eigen situatie, niet vanuit die van een ander. Het principe van 'aflaten'. Of als iemand roept dat tie een beter leven wil, dan bedoelt ie jouw leven, en hij wil jouw huis, jouw iPhone, jouw gitaar.

    Het vergt een heel leven of nog langer voor een enkeling om te komen tot het niveau van Hesse's Siddhartha. Het merendeel, zeg 99%, blijft hangen in het 'winnen en verliezen', mijn en dijn, etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. @Ziva

    Het is mij nog steeds een volslagen raadsel waarom de groei van het ene individu, ten koste zou moeten gaan van een ander individu...

    Miss. moet je het boek van Frans de waal eens lezen.

    "Mensen lijken op dieren, of andersom. Veel mensen en met name politici concluderen daaruit dat het recht van de sterkste en ‘survival of the fittest’ niet alleen geldt binnen het dierenrijk, maar ook de boventoon voert binnen de menselijke samenleving. Frans de Waal schreef een boek over empathie waarin hij betuigt dat hoewel sociaal-darwinisme zeker een rol speelt binnen menselijke relaties, empathie en mededogen net zozeer aangeboren eigenschappen zijn."

    "Een tijd voor Empathie" - Frans de waal

    BeantwoordenVerwijderen
  47. In de arena van het politieke debat geven mensen blijk van vergaande aannames over de menselijke natuur. Die aannames over de mens zijn bijna steeds negatief: de mens zou een puur egoïstisch wezen zijn en niet bereid om zijn medemens vrijwillig te helpen. Frans De Waal stelt in zijn boek Een tijd voor empathie dat dit niet klopt: mensen zijn "uiterst coöperatief, gevoelig voor onrecht en soms oorlogszuchtig, maar meestal vredelievend". Het potentiële altruïsme zit er diep ingesleten en is niet zomaar een laagje beschavingsvernis. Onze aannames over de menselijke natuur zijn dan ook aan een grondige herziening toe.

    Een tijd voor empathie van Frans de Waal

    BeantwoordenVerwijderen
  48. @Arminius

    Het is mij nog steeds een volslagen raadsel waarom de groei van het ene individu, ten koste zou moeten gaan van een ander individu...

    Ik neem aan dat je eet, toch? ;-)
    Je eet om te groeien, en dat gaat ten koste van dat wat gegeten wordt.

    In een ander voorbeeld. Romulus keek eens rond in zijn pas geschapen Rome, en zag tot zijn verschrikking dat er uitsluitend lelijke mannen rondliepen, en realiseerde zich dat als hij de groei van Rome wenste hij als de sodemieter wat vrouwen in de stad moest brengen. Dat werden de Sabijnse maagden. Die pikte hij gewoon van het dorp op die andere heuvel. Ergo de groei van Rome ging ten koste van de groei van de Sabijnen. Dat ze later bedachten dat een samenwerking tot een nog groter voordeel zou leiden doet niet af aan de essentie; de groei van de een, gaat ten koste van de ander.

    dat hoewel sociaal-darwinisme zeker een rol speelt binnen menselijke relaties, empathie en mededogen net zozeer aangeboren eigenschappen zijn

    Absoluut. Dat is zeker waar. Sterker nog empathie is niet alleen een natuurlijke menselijke kwaliteit is het zelfs een essentieel element voor onze gezondheid, en dus voortbestaan.

    De Russen hebben jaren geleden onderzoek gedaan naar het effect van 'empathie' of het gebrek daaraan op de mens. Daarvoor zetten ze persoon A in kamer 1 en persoon B in kamer 2. Beide personen waren volledig afgesloten van communicatie of impulsen van buiten de resp. kamers.
    Persoon A kreeg iedere keer dat er een mens de kamer binnenkwam uitsluitend complimentjes, een lach, waardering etc. Persoon B daarentegen kreeg bij ieder contact uitsluitend beledigingen, boosheid, afstandelijkheid, etc.

    Na een tijdje deze personen aan deze 'behandeling' te hebben blootgesteld werden hun witte bloedlichaampjes geteld. Persoon A (die van de 'fijne' behandeling) telde meer witte bloedlichaampjes dan voor de test. Persoon B daarentegen een vermindering van het aantal. Witte bloedlichaampjes zijn essentieel voor je weerstand, en dus gezondheid. Kortom een complimentje, of een lieve aai over je bol bevordert je gezondheid.

    Daarnaast ken je ongetwijfeld de vreselijke gevolgen voor iemands geestelijke en lichamelijke gezondheid nav langdurige eenzame opsluiting incl het verbannen van ieder lichamelijk contact. Daar worden wij, als mens, knettergek van.

    mensen zijn "uiterst coöperatief, gevoelig voor onrecht en soms oorlogszuchtig, maar meestal vredelievend"

    Ieder mens is in staat om te doden, daar ben ik zonder meer van overtuigd. De mens is ook van nature vredelievend, en 'doden' is onnatuurlijk, en zeker het voeren van oorlog zolang deze niet direct gerelateerd is aan het eigen voortbestaan.

    De effecten van het oorlogvoeren om andere redenen dan het 'voortbestaan' zie je ook terug in de soldaten die dergelijke oorlogen voeren.

    Iemand die dat op een schrijnende manier heeft vastgelegd is de Nederlandse fotografe Claire Felicie in een serie portretten van Nederlandse mariniers in Afghanistan; Here are the Young Men. Zij fotografeerde die mariniers voor, tijdens, en na hun missie's. Als je naar de gezichten van die jongens kijkt, en hoe die veranderen in die 3 fases dan weet je genoeg. Hier is 1 van die foto-collages. Er zijn er meer maar die kan ik even niet zo snel vinden.

    Het maakt wel duidelijk denk ik dat 'oorlogvoeren' niet een gezonde natuurlijke bezigheid is voor mensen. Maar, en dat is de tie-in, ieder van deze mariniers zal geen moment twijfelen om te doden wanneer zijn eigen leven, of dat van zijn 'groep', op het spel staat.

    Groei ten koste van een 'ander' is inderdaad ingebakken in ons design. Maar ook in het design van de aardappel, de tulp, de vlo, en het lieveheersbeestje.

    BeantwoordenVerwijderen