Extra

maandag 20 mei 2013

Ontknoping

De onvermijdelijke ontknoping van het familiedrama in Zeist eindigde dus bij een afwateringsbuis, hetgeen verklaart waarom de politie zo benieuwd was naar een vermiste boxershirt en een T-shirt en de vader zonder schoenen en onderbroek werd aangetroffen. Grote kans dat men zo'n scenario al vermoedde, maar het niet hardop wilde uitspreken. Ook het motief is nu wel duidelijk.

Gaan we nog wat horen vandaag van de complotters, die voorspelden dat de aan satanisch rituelen opgeofferde kinderen nooit gevonden zouden worden? Waarschijnlijk niet. Niet interessant meer. Of gaat de alsmaar dikker wordende Micha Kat (WeightWatchers-filmpje) met bezweet voorhoofd bezweren dat er nog gauw even wat kindervlees is aangerukt om het ongeduldige Nederlandse volk niet langer in spanning te laten zitten?

Bij Klokkenluideronline had de vaste verzameling psychoten het de afgelopen nacht alweer veel te druk met de Derde Wereldoorlog, de vrijmetselaars, de zionisten en niet te vergeten David Icke. 'Zullen we reacties over de de twee vermiste jongens en de vermeende zelfmoord van hun vader onder een toepasselijk topic plaatsen?' Weg ermee, met die vervelende ruis.

Maar wat hadden ze de afgelopen dagen een lol over het vermiste boxershirt. Vooral onze Zeeuwse Eucalypta Boudine Berkenbosch wist het weer precies hoe de vork in de steel zat: 'Volgens mij is die rode onderbroek een valse vlag, of, zoals de Engelsen zeggen: een rode haring! In elk geval stinkt ook deze verdwijning!'

Maar als er nou toch echt iets heel erg begint te stinken, erger nog dan een rottende Zeeuwse haring, dan is het de uitbuiting van kinderleed door complotters. Was het al even bespottelijke Vaatstra-complot dan nog gebaseerd op vermeende inzichten van vermeende feiten, bij Anass en de twee broertjes deden onze toetsenbordridders al niet eens hun best meer. Tegenwoordig is het voldoende om je luie aannames vanaf je laptop de wereld in te schieten. Bij voorkeur in de holst van de nacht onder homerisch gebulder:

150 opmerkingen:

  1. Toen ik het nieuws hoorde. Was ik stil. En dacht aan degene die deze jongens gevonden heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach Barra, zo'n homerisch bulderend toetsenbordriddertje reaguurt hier ook regelmatig met allerlei zieke verwensingen [en er happen nog mensen ook, da's t trieste].



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je het negeert wordt het alleen maar gezien als extra ruimte die je ze biedt. Die ruimte pakken ze.

      Verwijderen
  3. Al die kinderen, of ze nou misbruikt werden, zelfmoord pleegden of vermoord werden, worden keihard geëxploiteerd ter meerdere glorie van de complottertjes zelf. Dat moet echt ophouden en vrijwillig gaan ze dat niet doen. Ze richten schade aan, ieder normaal mens in deze samenleving vindt hun vorm van betrokkenheid onwenselijk en ik vind toch echt dat "wij" het verdienen om beter dan nu het geval is door de overheid tegen dit soort vuiligheid beschermd te worden.

    Het is geen taak van "cybercitizens" om iemand als Martijn Alberda te stoppen en de terughoudendheid van de overheid daarin werkt eigenrichting in de hand. Ik snap nog wel hoe je maximaal terug kan zieken binnen de lijntjes van de wet en deed dat nu een keertje omdat Martijn met z'n grafklauwen aan mijn kind kwam, maar het is mijn werk niet en heb ook geen professionele ambities in die richting. Het is een taak die de overheid laat liggen. Er moet niet teveel vertrouwd worden op dat "zelfreinigende" vermogen van het internet. Criminele buurten hebben dat vermogen ook niet en dan moet je de junks, hoeren en pooiers er toch echt eerst uitrammen voor zo'n buurt zich herstelt. Hebben we ervaring mee in Rotterdam.

    De schade die ze aanrichten is te groot. Waarom wordt daar zo weinig mee gedaan? Omdat het "slechts" emotionele schade is?

    De weg daar naartoe bestaat helaas niet uit dialoog, want daar is deze groep helemaal niet vatbaar voor. Het enige wat eigenlijk wel werkt is brute overheidsrepressie. Bij andere doelgroepen zou ik dat niet zo snel zeggen, maar bij deze dus wel. Het geval wil namelijk, dat het vrijwel zonder uitzondering laffe bleekneuzen zijn. Als je die een keer goed in elkaar trapt steven je niet af op een veel grotere escalatie, zoals bijvoorbeeld bij krakers of autonomen, maar kruipen ze terug in hun holen en zullen hun agressie uiteindelijk op zichzelf richten. Beter.

    Als ze alleen maar dom waren had ik het niet zo'n probleem gevonden, maar dit gaat over kwaadaardigheid. Het gaat over de intentie deze samenleving schade te berokkenen, zo veel mogelijk verdriet te doen, zo veel mogelijk wantrouwen te zaaien. Terwijl het eigenlijk zonder uitzondering krachteloze figuren zijn.

    Ik zeg overheidsrepressie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoals ik vermoedde heeft Boublog de reactie van Nemenis verwijderd, vandaar screenshot.

      Verwijderen
    2. Waarom? Een tekort aan sluitende wetgeving, aan rechercheurs, aangevers wellicht ook nog (veel van wat ik voorbij zie komen is alleen vervolgbaar wanneer de betrokken persoon daar in eigen persoon aangifte van doet). De wetgever hobbelt een beetje ongelukkig achter de ontwikkelingen op het Internet aan. Veel van wat ik lees is op het randje van de wet, 't moet wat dat betreft ook nog wettelijk aan te pakken zijn.

      Internet biedt wat dat betreft misschien gewoon te veel ruimte aan de mentaal getroubleerde reaguurder.

      Verwijderen
    3. Bij andere overlast veroorzakende groepen (ik vind agressieve junks om meeerdere redenen prima vergelijkmateriaal) wordt dat mogelijke tekort aan sluitende wetgeving en personeel ruimschoots gecompenseerd door een goede ketenaanpak, zero tolerance en lik op stuk beleid. Strafrecht heeft nu vooral geen effect omdat de doorlooptijd van vonnissen te lang is, ze vervallen tot overmaat van ramp ook nog eens in recidive omdat het strafrechtelijk traject onvoldoende gekoppeld wordt aan hulpverlening en er ligt wat mij betreft teveel accent op hun rechten (op hun "mening" of whatever). En helaas speelt nog steeds mee dat er onvoldoende grip is op het internet.

      Natuurlijk hebben agressieve junks sec bekeken ook recht op hun mening, maar die is dus even ondergeschikt aan die van de rest van de samenleving. Die kunnen ze weer uiten als ze afkickten, een huisje en een baantje vonden en een leuke vriend of vriendin.

      Verwijderen
    4. Het hoeft helemaal niet perse tot een veroordeling te komen om ze effectief aan te pakken. Want je kan ze al in dat gedwongen hulpverleningstraject plaatsen voor de rechter zelfs maar tot een uitspraak kwam. Die uitspraak kan al snel een jaar op zich laten wachten en al die tijd heb je de volledige ruimte om ze te behandelen.

      Die ruimte biedt de Nederlandse wetgeving toch echt.

      Verwijderen
    5. De overheid moet zich er zeker mee gaan bemoeien.
      Het lastigvallen van bv. nabestaanden door complottertjes zie ik als stalking. Tel daarbij de nodige laster en je hebt zo een lijst van aanklachten. Maar daar moet je als nabestaande wel tijd en geld in willen [en kunnen] investeren.

      Een Kat of BvdB lijk je er, tot nu toe, niet mee te raken.
      Er zal eerst iets ernstigs moeten gebeuren, volgens mij, voordat de politiek dit oppikt. De moord in India door Richard de Wit uit Capelle a/d IJssel had duidelijk een relatie met door het web gevoede waandenkbeelden.

      En er lopen nog zat van die korte lontjes rond.
      Heb zelf als werkbegeleider gewerkt met TBS-ers die bepaalde warrige denkbeelden hadden, echter de knowhow in de hulpverlening is zwaar onder nivo. Er zijn er genoeg die door drank en drugs een paranoia hebben ontwikkeld mbt bv. de overheid.

      Denk ook dat er in de zaak van de twee broertjes weer behoorlijke fouten zijn gemaakt door instanties, maar die zijn ook afhankelijk van de werkdruk, wetgeving en budgetten.
      Ben bang dat dat alleen maar erger gaat worden door de crisis, alhoewel Jeugdzorg en bv. gemeentes al druk bezig zijn met het reorganiseren van de hulpverlening. Duurt echter jaren voordat dat effectief gaat worden. Nijmegen is jaren geleden begonnen met het toewerken naar een één-loket systeem, echter tot nu toe weinig vorderingen gezien.

      Verwijderen
    6. Ik heb ervaringen met zo'n agressieve junk in mijn eigen omgeving. Bijna veertig jaar lang draaideurcrimineel, klinieken in en uit, lik op stuk, verplicht afkicken, begeleid wonen, werktrajecten, stapeling van straffen, intensieve bemoeizorg, steeds langer wordende gevangenisstraffen. Gebed zonder eind.

      Wat die reaguurders betreft, ik heb al eens gepleit voor een soort bewijs van rijbevoegdheid voor de virtuele snelwegen.

      Verwijderen
    7. Ik denk niet dat vooraf testen 'm gaat worden. Principieel vind ik dat vertrouwen niets iets is dat je kan winnen, dat kan je alleen verliezen. Bovendien is het lastig testen, want mensen met verkeerde intenties weten natuurlijk wel wat voor sociaal wenselijke antwoorden ze moeten geven. Het vergt geen bijzondere vaardigheden om normaal te internetten, eerder bijzondere afwijkingen om dat op een abnormale en misdadige manier te doen.

      En wat die junk betreft. Je hebt inderdaad onverbeterlijke types (ik kan erover meepraten), maar de praktijk in Rotterdam West leerde dat dat er niet eens zo gek veel zijn. Voor de overgrote meerderheid geldt dat die dus weg zijn als je de zaak even grondig schoonveegt en dan houd je nog zo'n tien, vijftien serieuze probleemgevallen over. Die kan je *kuch* maatwerk geven. Je moet het dus in twee rondes doen.

      De enige kritiek die ik heb op de Rotterdamse aanpak is dat een aantal van die junks weliswaar verdwenen uit Rotterdam West en Spangen, maar dat die vervolgens weer verschenen in Maashaven en Rijnhaven op Zuid. Je moet dus wel bereid zijn de hardnekkigste dat maatwerk ook echt te geven, anders verplaatste je het probleem alleen maar.

      Verwijderen
    8. O, maar dat hoeft voor mij dan ook niet vooraf getest te worden. Je kunt in beginsel ook eenieder het voordeel van de twijfel geven, om bij gebleken onvermogen iemand tijdelijk of definitief naar echt leven irl te verbannen.

      Ik vermoed dat ook in complotbloggersland de werkelijke probleem gevallen op twee of drie handen te tellen zijn. Reuzehardnekkig en gebaat bij serieuse hulp.

      Verwijderen
    9. "want mensen met verkeerde intenties weten natuurlijk wel wat voor sociaal wenselijke antwoorden ze moeten geven"

      Die zijn er nog genoeg in de wereld van de verslaafden.
      Mooi voorbeeld in de Ikon-docu "De onplaatsbaren" ...

      http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1342587

      Verwijderen
    10. @Disputax

      Reuzehardnekkig en gebaat bij serieuse hulp.

      Absoluut. Maar je hebt het dus wel over een groep mensen die vanuit hun ziektebeeld bekeken nooit hulp zullen zoeken. Dat zijn per definitie zorgmijders. Vandaar dat ik die ketenaanpak zo belangrijk vind. Als je ze te pakken hebt, pak in ieder geval door.

      @Aboriginal

      Mooie docu :-)

      Verwijderen
    11. Daarbij zijn er nog teveel targetmanagers in de zorg.

      Korte termijn resultaten [geld/subsidie !] zijn belangrijker dan. met gevaar voor personeel als gevolg.

      Verwijderen
    12. Heheh... ik ben weliswaar niet werkzaam in de zorg, maar als scrum master/ projectmanager is de "management by objectives" methode natuurlijk mijn tweede natuur. Het is waar dat je bij zeer hardnekkige doelgroepen een lange adem nodig hebt vanuit de rol van hulpverlener bekeken (respect), maar ik denk zeker ook dat als je deze problematiek over de hele keten bekijkt (justitieel, hulpverlening, huisvesting, arbeidsbemiddeling), dat het geen kwaad kan om een paar heel duidelijke doelen te stellen en er een project met een kop en een staart van te maken.

      De ketenbeheerder, dat moet een goede targetmanager zijn. Daar zou ik nog wel professionele ambities hebben, hoewel ik IT dan eigenlijk leuker vind. Veel cleaner en logischer.

      Verwijderen
    13. Oh en p.s.

      Voor een goede allocatie van personeel en middelen is het wellicht handig om bij de complottertjes wat minder aan symptoombestrijding te doen. Want dan blijf je inderdaad bezig.

      Verwijderen
    14. > Ik zeg overheidsrepressie.

      Ik zeg rechtsstaat.

      Dat betekent dat wie niks strafbaars doet, geen repressie verdient, en dat belangen en grondrechten (o.a. de vrijheid van meningsuiting) moeten worden afgewogen. Het opperen van een complottheorie valt daar gewoonlijk onder.

      Verwijderen
    15. Daarmee creëer je een valse tegenstelling Ruud, want binnen het kader van een democratische rechtsstaat is overheidsrepressie prima mogelijk. Je identificeert het probleem ook niet goed, want dat ligt niet bij de complottheorieën. Dan heb je het eerder over stalking, random haatcampagnes, laster, vernieling, chantage, ga maar door.

      Complottheorieen zijn er om te debunken, maar dat gedrag is er om te bestrijden. Ik vind het nogal autistisch om dat met een zuiver juridische bril te bekijken, want deze problematiek vergt toch echt een multidisciplinaire insteek. Van het recht kan je in zulk soort gevallen creatief gebruik maken. Bijvoorbeeld dat zo'n gestoorde binnen het kader van onze wetgeving al behandeld kan worden voor het maar tot een uitspraak kwam. In die zin vind ik zeker dat we in een prachtige rechtsstaat leven.

      Net als junks veroorzaken ze veel overlast die lastig te bestrijden, en maatschappelijk volkomen onacceptabel is.Grensoverschrijdend. Je moet gewoon het hele patroon en het onderliggende sociale "systeem" met wortel en al uittrekken en nee, daarin kunnen zulk soort koekwauzen geen aanspraak maken op gelijke burgerrechten. Al was het maar omdat ze niet toerekeningsvatbaar zijn.

      De valse suggestie van gelijkwaardigheid moet er maar eens uit. Die beeldvorming klopt niet en die van agressieve junks wel.

      Verwijderen
    16. Mensen die zelf serieel de grondrechten van anderen aantasten kunnen wat mij betreft ook geen aanspraak meer maken op die rechten.

      Verwijderen
    17. Hier een ander voorbeeldje uit een rapport van het Trimbos instituut (pp 16) over zo'n "integrale aanpak":

      Een voorbeeld van zo’n integrale aanpak is de interventie die in 2001 in Utrecht heeft
      plaatsgevonden. Deze betrof het fysiek ontoegankelijk maken van de tunnel onder Hoog
      Catharijne. Die interventie werd ondersteund door repressie vanuit politie die nieuwe
      concentraties moest voorkomen en druggebruikers in de gewenste richting moest dirigeren. Dat wil zeggen, het gebruiken van drugs in gebruiksruimten, alsmede opvang en
      huisvesting voor harddruggebruikers (Wildschut et al., 2003). Tegenwoordig worden in
      Utrecht, en andere gemeenten, beheersplannen ontwikkeld voor deze doelgroepen.
      Woonvoorzieningen, zorg en repressie gaan daarbij hand in en zorgen voor een leefbare
      situatie voor de drugsverslaafden en een afname van overlast voor de overige bewoners
      van de gemeente (Reinking et al., 2010).


      Staat het vast dat alle junks in die tunnel misdrijven pleegden? Nopez. Is preventief en integraal beleid tegenstrijdig met de grondprincipes van een democratische rechtsstaat? Nopez. Wel effectief.

      Verwijderen
  4. De afleidingsmanoeuvre is al gevonden: de rol van Jeugdzorg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad. "Bureau Jeugdzorg zal zich op moeten maken voor een enorme hoeveelheid commentaar en kritiek, zowel terecht als onterecht. Nu omdat ze niet snel en resoluut genoeg reageerden, maar bij een volgende zaak zal hen met hetzelfde gemak overijverigheid worden verweten".

      Verwijderen
    2. Ik ben het roerend eens met wat je daarover op je eigen blog schreef, Disputax. Als Jeugdzorg sneller en krachtiger was opgetreden tegen de vader en daarmee, zonder het te weten, dit drama had voorkomen, dan zouden Boze Vaders in rotten van vier zijn opgemarcheerd om hun solidariteit met D. te betuigen.

      Verwijderen
    3. Afleidingsmanoeuvre? Kat kiest de frontale aanval. De narratief waaraan ze nu bouwen komt er zo ongeveer op neer dat moeder Iris eigenijk de moordenaar is van Jeroen en kinderen, om moverende satanische redenen. Whatever. Jeugdzorg is slechts een "side-gigue". Waarschijnlijk gaan we te maken krijgen met twee scholen van "denken": eentje die meent dat moeder Iris die moorden fysiek pleegde en een andere dat ze vader Jeroen in samenwerking met Jeugdzorg "zelfmoorde" (want daar hebben mensen zelf geen keuze in ofzo).

      Ik vermoed ernstig dat we "either way" de komende tijd een haatcampagne tegen die moeder tegemoet kunnen zien, zoals Martijn Alberda er eentje begon tegen de moeder van Anass. zo rollen ze.

      Verwijderen
    4. De een zijn dood is de ander zijn brood is wel erg wrang bij deze. Kat kraait al dat op zijn site een record aantal bezoekers is, terwijl de rest van Nederland zich naar het online condeolance register spoedt.

      In de krant stond al dat aan het 'verdriet van moeder Iris vorm gegeven moet worden'. Als ik dat lees dan krijg ik kippenvel, het mensje gaat door een hel en door vrouwenhaters als Kat moet er nog even flink tegen aan geschopt worden. Tel daarbij op dat de kranten en de tv natuurlijk in de rij staan als de broertjes straks begraven worden dan wel gecremeerd.

      Verwijderen
    5. Maar het haatcampagne feestje tegen moeder Iris moet in ieder geval niet doorgaan.

      Verwijderen
  5. Ene Lidy (werkelijk zo maf als een deur) bij Boublog ziet een relatie tussen de dood van de broertjes en de opnamen van een kinderfilm in Cothen. Bleek gewoon op de Protestantse Kerk op de Brink te zijn. Op 6 mei dus. Kan niet anders dan dat het er mee te maken heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ene Lidy (werkelijk zo maf als een deur) bij Boublog ziet een relatie tussen de dood van de broertjes en de opnamen van een kinderfilm in Cothen.

    Dat is echt niet gezond meer, dus wens ik u veel succes als columnist. Mij ziet u nooit meer terug. Al moet ik u vanwege de lange droogstand wel bekennen dat die grote bol in dat oranje short bij mij de vochtigheid ergens daar onder zeer sterk doet oplopen.
    Groetjes Lidy Broersma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben geen columnist. Had je ook alweer fout begrepen.

      En wat moeten we hier weer van maken:

      'Ja en dan ben ik nog de 13e dag na verdwijning van de jongens, vergeten te vermelden. Blijkt in het magisch denken ook een belangrijk getal te zijn.'

      Heb je nou echt niks beters te doen?

      Verwijderen
    2. Dont feed the trolls, John ..... da;s gewoon über kwabbernoot Pappi.

      Verwijderen
    3. Als dit het niveau is waarop er hier disrespectabel met elkaar wordt omgegaan, is er voor mij hier van af dit commentaar helaas geen plaats meer.

      Groetjes Lidy Broersma.

      Verwijderen
    4. @Lidy
      Wanneer ga je de Mount Everest weer eens beklimmen?


      Garoetjes van @geen .

      Verwijderen
  7. @allen

    Wat ik u aanraad is 'lus feretri sine sandapilae".
    Vermoedelijk het enige wat overblijft waarmee u uw raadspelletjes misschien nog tot waarheid kunt bevorderen.

    U laat zien dat zwart en wit uw kaders zijn. En dat terwijl de wereld alleen grijs tinten kent.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel goed dat langzaam tot je doordringt hoe zwart wit het ligt. Gaat helemaal goedkomen met de 'fifty shades of grey' acties die naar aanleiding daarvan gaan plaatsvinden.

      Verwijderen
  8. Ik heb het vanwege mijn hectische baan dagelijks zeer stressvol te verduren hoor meneer john. Kunt u daadwerkelijk niets beters verzinnen dan iedereen die het niet met u boute stellingen eens is meteen maar voor maf te psychiatriseren? Ik sta dan wel langer dan mij dat lief is droog, maar meneer john volgens mij krijgen uw handjes vanwege de verveling al langere tijd ook zo het heen en weer. Eerst hand in eigen boezem steken voordat je met dat bevuilde vingertje naar anderen wijst.

    Groetjes Lidy Broersma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja maar Lidy, je bent toch ook een gestoorde idioot als je verbanden gaat zoeken tussen de opnames van een kinderfilm en dit drama?

      Verwijderen
    2. @Jeroen

      kan het onderstaande comment niet op gekkietracker? Is het een idee om een ticker-tape versie te ontwikkelen t.b.v. feestjes en partijen?


      Lidy op Broersma


      Phoenix:Lidy Broersma:Die constatering is juist. Twee of drie weken geleden keek ik vanuit mijn raam naar een prachtige zonsopgang, maar tegelijkertijd bekroop me het onrustige gevoel dat er iets niet klopte. En toen besefte ik dat de zon op een andere plek op kwam en een stuk naar rechts is opgeschoven. Ik twijfel geen moment aan mijn observatie. Ik heb namelijk verschillende ijkpunten vanuit mijn appartement. Ik woon hier nu 6 jaar en nog niet eerder is daar tussen de schoorstenen van een gebouw t.o.mijn flat de zon opgekomen. En nee,ik ben geen zuipschuit. Het verbaast me wel dat tot op heden niemand daar over heeft geschreven. Ik moet toegeven dat ik dat zelf niet durfde.

      Verwijderen
  9. Kijk, daar gaan we al. Leipje Andre Vergeer door de bocht:

    Ten leste, ALS Jeroen zijn kinderen al zou hebben vermoord EN een dwaalspoor zou hebben uitgezet om zijn ex nog eens extra te ‘straffen’ is de eerste gedachte dat hij toch ècht in een onmogelijke positie is gemanipuleerd met de ‘hulp’ van Jeugdzorg en van diverse andere ‘hulpverleners’. Niet geheel toevallig wijst alle berichtgeving van politie en van de media daaromtrent daar nu wèl naar.

    Bizarre uitspraak natuurlijk. Zelfs als je groot onrecht werd aangedaan door Jeugdzorg is dat nog steeds geen reden om je kinderen te vermoorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoe komt men aan de naam Phoenix?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vaak wordt de herrijzenis van de Phoenix verward met de cyclische marteling van Sysifus. Grappig wel.

      Verwijderen
  11. Wat een vreselijke prutser is die Vergeer toch weer.

    'Ook de melding “we zijn ook even bij de vriendin van Jeroen binnengelopen (in Zuid-Limburg en op een steenworp afstand van zijn laatste signalering) maar we hebben niks verdachts aangetroffen” duidt op het achterhouden van informatie.''

    Terwijl nota bene in elk artikel het volgende is te lezen:

    'De recherche heeft het huis van een ex-vriendin van Jeroen Denis binnenstebuiten gekeerd.' (Telegraaf, 14 mei)

    En dat arrogante toontje weer: ik zal jullie wel even vertellen wat jullie hadden moeten doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. 'Er is geen enkel bewijs gemeld dat Jeroen zichzelf van het leven beroofde, laat staan dat hij zijn eigen kinderen zou hebben vermoord.'

    Vergeer heeft er ongetwijfeld met zijn neus bovenop gestaan zodat hij dit kan weten. Wat is het toch met dit soort dombo's dat ze vanachter hun pc denken de wijsheid in pacht te hebben?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. 'Jeroen MOET dus de moordenaar zijn! Mogelijke andere betrokkenen en scenario’s worden echter angstvallig uit beeld gehouden…'

    Juist niet, het handlanger scenario werd vanmiddag nog eens herhaald, al werd het niet waarschijnlijk geacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. 'Is het vermoorden van je kinderen al onmenselijk, maar om daar dan ook nog eens een dwaalspoor over uit te zetten door half Nederland om de moeder extra te ‘straffen’ is helemaal van God los.'

    Weer een voorbarige conclusie, die ik ook de politie niet heb horen trekken. Wie weet ging de planning uit van Limburg, maar is er om allerlei redenen vanaf gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zijne grootheid Vergeer geeft zelf aan dat hij de zaak niet op de voet volgde. Daarom mogen we zijn god op de knie en al danken, dat hij zijn alziende toetsenbordoog werpt op deze zaak. Zijn daden benne groot.

      Verwijderen
    2. Het is me nog altijd een raadsel waarom intellectuele lichtgewichten als Vergeer, Alberda en Kat vinden dat de recherche allerlei tactische en strategische informatie uitgerekend aan stumpers als zij ter beschikking zou moeten stellen. Maar ja, onverbeterlijke domheid brengt dat blijkbaar met zich mee. Iemand anders zei het hier al eens: als ze alleen maar dom waren viel het nog wel mee. De ravage die ze met hun onaangename karakters aanrichten maakt het echter absoluut onacceptabel.

      Verwijderen
  15. Een meewerkende Belgische onderzoeker/deskundige verklaarde net in 1 Vandaag al dat de politie al een zooi scenario's had uitgedacht, waaronder ook vergezochte.

    Vergeer heeft blijkbaar het Zwitserse verhaal van de twee niet teruggevonden kinderen niet meegekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vanachter een toetsenbord insinueren, dat onderzoekers slordig zouden werken, terwijl
      alle Hollandse ogen op Kwatta gericht zijn. Dan moet je wel over zeer bijzondere gaven beschikken.

      Verwijderen
  16. En ondertussen is de familie Israel het huis uitgezet.
    Dachten ze eerder nog onder het betalen van de hypotheeklasten uit te komen door aan te tonen dat de ING-bank illegaal aan de euro's waren gekomen; uiteindelijk trokken ze toch aan het kortste eind.

    lees hier op barracuda de voorgeschiedenis

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In hun chronologisch overzicht ontbreekt een belangrijk punt: vanaf eind juni 2012 ben ik ze gaan uitleggen hoe het echt in elkaar steekt met die geldschepping, omdat ik het zo zielig vond dat ze hun leven (en dat van hun kinderen!) gingen vergooien alleen vanwege een begrijpelijk misverstand. (En ook omdat ik dat onderwerp al heel lang eens wou uitwerken.)
      http://rudhar.com/economi/monydebt

      Maar die info weigerden ze tot zich door te laten dringen. Hun rampzalige misverstand MOEST koste wat kost overeind blijven. Nu zitten ze met de gebakken peren. Eigen schuld. Alexander en Linda verdienen geen medelijden, hun kinderen wel.

      Verwijderen
    2. "Flabbergasted als wij waren "

      Goh, al die maanden, zo niet jaren erop aangestuurd om uit hun huis gezet te worden (zodat ze lekker zielig konden doen en iedereen behalve zichzelf de schuld geven), en als het dan EINDELIJK zo ver is, hebben ze het zogenaamd niet aan zien komen!!

      Errrggggg geloofwaardig.

      Verwijderen
    3. Als ik het verhaal lees dan is de hulp die ze eerder hadden ingeschat dus verdwenen. En de illusie dat ze gelijk een urgentie verklaring zouden krijgen is ook verdwenen. Ik weet niet in wat voor wereld Alex en Linda leven maar het lijkt wel of het een erg roze wolk is waarin de realiteit verdrongen wordt. En dat de huurwoningen er gelijk voor het oprapen zijn. Dat is ook wel zo in de particuliere sector, maar dat kunnen ze dus niet betalen.

      Wanneer donderen ze nu eens van die wolk af?

      Verwijderen
  17. De link doet het niet. Maar het was te verwachten dat de familie Israel het huis uit werd gezet. Opa en oma zullen erg blij zijn dat ze geen plek meer in hun huis hebben, nu de kinderen en de kleinkinderen er wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. stom, ben de dubbele punt in de http vergeten.
      deze moet werken

      http://www.ont-moeting.eu/wp-content/uploads/2013/05/En-zo-werken-ze....pdf

      Verwijderen
    2. Wel de familie Israel is wakker geworden. Als men het huis wordt uitgezet kan men het wel schudden. Leuk huisje, jammer dat ze de kolder in de kop kregen anders hadden ze daar nog heel gelukkig kunnen wonen.

      Nu jammeren ze over hoe hun mooie huisje leeg op funda staat en natuurlijk is er een verhaal wat een soap waardig is.

      Verwijderen
  18. lijken van broertjes gevonden door ‘een wandelaar’: zolang deze niet bekend wordt en kan worden bevraagd, is de lezing van de politie totaal ongeloofwaardig

    Als iemand het 'presteert' om dit als eerste zin te redigeren in een 'artikel' gewijd aan de vondst van Ruben en Julian, dan kan er werkelijk geen enkel misverstand meer bestaan over het antwoord op de vraag of het terecht is dat diegene die dit zo durft te stellen -met pek en veren- uit de Nederlandse Vereniging van Journalisten is getrapt en een eventuele rehabilitatie bij voorbaat onmogelijk heeft gemaakt.

    Het is zó ongelooflijk misplaatst en onwaar wat Kat hier weer neerplempt. Wal-ge-lijk. Jostiband leden zijn als muzikant begaafder dan dat Kat journalist is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Terwijl ondertussen de vinder van de kinderen gewoon op tv is geweest en verteld heeft over de vondst en hoe later bleek dat het om de bewuste kinderen ging.
      Ik hoop dat Kat en Co zich kunnen inhouden en geen jacht gaan maken op de vinder van de slachtoffertjes.

      Verwijderen
    2. Terwijl hij (Micha Kat) even later zelf een filmpje plaatst van Hart van Nederland met een interview met de man die de eerste vinder als eerste sprak en ook gezien heeft wat die zag. En die man vertelde in dat filmpje een verhaal dat volkomen geloofwaardig en oprecht overkomt.

      Verwijderen
  19. "En toen besefte ik dat de zon op een andere plek op kwam"

    Ja, dat is normaal, hij verschuift elke dag iets. Komt door de schuine stand van de rotatieas van de aarde t.o.v. de baan om de zon. (23,5 graad)
    Alleen op plaatsen precies op de evenaar is dat niet zo, daar komt de zon altijd op dezelfde plek en op hetzelfde tijd op (plus of min ongeveer een kwartier, door de elliptische baan, maar dat is weer iets anders).

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ==
    Want je kan ze al in dat gedwongen hulpverleningstraject plaatsen voor de rechter zelfs maar tot een uitspraak kwam. Die uitspraak kan al snel een jaar op zich laten wachten en al die tijd heb je de volledige ruimte om ze te behandelen.

    Die ruimte biedt de Nederlandse wetgeving toch echt.
    ==

    Was het maar waar. Welke wet en artikelen zijn dat dan? BOPZ? Daarmee kan maar wat in uitzonderlijke gevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nopez, wet forensische zorg. Nu zijn het vooral huiselijk geweld plegers die al voor hun veroordeling behandeld worden, maar er is geen enkel beletsel om dat uit te breiden naar andere delicten. Het principe ligt daar.

      Verwijderen
    2. Junks kunnen trouwens ook al voor ze wegens straatroof veroordeeld werden een afkickkliniek in gebeukt worden. Geen probleem :-)

      Verwijderen
    3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    4. Dat formalistische gedoe met "onschuldspresumptie" kost alleen maar tijd en energie Ruud. Als iemand huiselijk geweld pleegde en z'n partner ligt in het ziekenhuis, of als iemand al zijn misdrijven op video zette zoals Micha deed kan je meteen doorpakken. En daar voorziet de wet dus in.

      Verwijderen
    5. Oké, toch wel dus, wist ik niet. Op zich goed, mits met waarborgen omkleed.

      Verwijderen
  21. Aboriginal XXL 20 mei 2013 11:49

    De overheid moet zich er zeker mee gaan bemoeien.
    Het lastigvallen van bv. nabestaanden door complottertjes zie ik als stalking.

    ==
    Artikel 285b:
    1. Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer
    met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie.
    2. Vervolging vindt niet plaats dan op klacht van hem tegen wie het misdrijf is begaan.
    ==

    Zolang de lastiggevallen andere dingen aan zijn hoofd heeft, gebeurt er dus niks.

    De overheid mag er zich wettelijk niet mee bemoeien tenzij de slachtoffers daarom vragen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank Ruud !

      Ik kan me alleen niet voorstellen dat nooit iemand zo'n aanklacht ingediend heeft tegen bv. een Kat, Dankbaar of Vergeer.

      Verwijderen
  22. Jeroen:
    ==
    Van het recht kan je in zulk soort gevallen creatief gebruik maken. Bijvoorbeeld dat zo'n gestoorde binnen het kader van onze wetgeving al behandeld kan worden voor het maar tot een uitspraak kwam.
    ==

    Nogmaals: dit is geheel nieuw voor mij. Ik heb geen idee waar je dit vandaan haalt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Ruud

      Betekent niet dat het niet zo is. Google maar "forensische zorg zonder strafrechtelijke titel". Kan dus.

      Verwijderen
    2. Ik weet lang niet alles en ik heb niet altijd gelijk, dat heb je goed gezien.

      Verwijderen
  23. Jeroen:
    "Mensen die zelf serieel de grondrechten van anderen aantasten kunnen wat mij betreft ook geen aanspraak meer maken op die rechten."

    Je klinkt een beetje als Yvonne van Hertum en Henk Bres over pedofielen. Opstapje naar "het recht van de straat" en heksenprocessen, lynching e.d., zonder enige zorgvuldigheid of toetsing.

    Ik chargeer nu wat, maar ik vind dit wel echt een foute manier van denken. Gelukkig werken officiële instanties dan ook niet zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Kat: 'dat het compleet ondenkbaar en onmogelijk is dat daar ongezien weken lang twee lijken in kunnen liggen.'

    Kat is de tel weer eens kwijt. Dertien dagen is geen weken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Micha Kat is niet meer de weg kwijt dan gebruikelijk, maar springt opportunistisch in het donatie-gat dat het vertrek van Martijn Alberda heeft geslagen. Siphoning van 'geld-potentieel' heet dat.

      Daarnaast is de hyperventileer-periode aangebroken voor Micha Kat, want 27 mei a.s. dient het hoger beroep in zijn 'doodsbedreiging' richting Bart Mos.

      Los dat Kat altijd hyper wordt vlak voor een rechtszaak is dit hoger beroep extra belangrijk. Niet alleen zou een negatieve beslissing Kat eindelijk een onherroepelijke veroordeling aan het petje spelden, maar - moreel belangrijker - zou het alle grond onder zijn protest wegslaan mbt zijn royement bij de NVJ, en het daaraan gerelateerde verlies van zijn 'perskaart' annex status als 'journalist'.

      Micha Kat is immers geroyeerd per 1 november 2011 -PDF (niet maart 2012 zoals (overal) opgetekend) met als belangrijkste argument de veroordeling in eerste aanleg nav de bedreiging richting Bart Mos.

      Een eventuele vrijspraak, of strafvermindering, bij het hoger beroep van 27 mei a.s. 'opent' voor Micha Kat allerlei opportunistische word-mapjes die per direct 'gestreamed' zullen worden naar alle bestuursleden van de NVJ met de dwingende oproep zijn royement per direct en met terugwerkende kracht ongedaan te maken.

      Kat wil niets liever dan (weer) bij de Telegraaf werken, want het teren op de Wajong-uitkering-left-overs van zijn huidige lezerspubliek betaalt toch een akelig meer zure wijn.

      En dan laat ik het 'gebrek aan status' dat deze Otrivin-klantjes Micha Kat schenken nog even onderbelicht.

      Micha Kat is een manipulatieve narcissistische intelligente egoist, die niets, maar dan ook niets zonder reden doet.



      Verwijderen
    2. @Ziva: grappig inderdaad dat Kat eigenlijk niets liever wil dan deel uitmaken van de totaal corrupte en verziekte MSM. Weer lid zijn van de met donderend geraas instortende NVJ. Gezien zijn gebrek aan vakbekwaamheid vind ik het overigens een blamage dat die club hem überhaupt ooit heeft toegelaten. Veel intelligentie zou ik Kat trouwens niet willen toedichten, eerder een soort boerenslimheid. Manipulatief, narcist, egoist; daarover zijn we het roerend eens.

      Verwijderen
  25. Wat raar dat je die uitspraak uit zijn context trekt Ruud, want die had vooral betrekking op de vergelijking tussen straatjunks en complotgekkies. Ook is je vergelijking van mij met van Hertum bizar en ongepast, want als ik iets doe is het wel overheidsingrijpen bepleiten. Nergens voerde ik een pleidooi voor "mob justice".

    Dus je chargeert niet zomaar, je maakt een volledig misplaatste vergelijking die als een tang op een varken slaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. "op de vergelijking tussen straatjunks en complotgekkies"

      Die gaat dan ook mank. Het grondrecht van de vrijheid van meningsuiting ligt denk ik principiëler dan het recht dat mensen in principe ook hebben, namelijk om zichzelf ziek te maken met allerlei chemische troep, a.k.a. drugsgebruik. Wetgevers en rechter zullen erg terughoudend zijn met beperkingen daaraan. Gelukkig maar.

      Aan de andere kant vind ik het ergerlijk dat iemand Micha Kat, die al strafrechtelijk én civiel is aangepakt, door hoger beroep en niet-incasseerbare dwangsommen/uitwijk naar IJsland (dat kennelijk niet meedoet aan normale rechtsbeginselen) zijn rotzooi toch gewoon mag laten staan en dagelijks mag bijplempen.

      Dat betekent dat de wettelijk beperkingen die er wel zijn, in de praktijk niet uitgevoerd worden.

      Verwijderen
    2. Precies.... Dat vergt creatievere oplossingen.

      Verwijderen
    3. De vraag is een beetje of je een uitspraak van iemand primair als mening kan zien, of als een vorm van schadelijke waanzin. Die twee verschillen nogal van elkaar, hoewel we in Nederland dat onderscheidend vermogen vaak niet meer lijken te hebben. Komt omdat we jarenlang murwgeslagen werden met de schadelijke waanzin van Wilders en gedwongen werden zoiets als een valide "mening: te zien. Dan verlies je dat perspectief een beetje.

      Verwijderen
    4. In de slipstream daarvan komen de plottertjes ons nog schadelijkere waanzin opdringen, maar er moet wel ergens een grens liggen.

      Verwijderen
    5. "De vraag is een beetje of je een uitspraak van iemand primair als mening kan zien, of als een vorm van schadelijke waanzin."

      Ja. Uit jurisprudentie blijkt dat de grenzen van de vrije meningsuiting hel ruim zijn, en zelfs waar ze overschreven worden, wordt het al snel een gevalletje De Kreek.

      Verwijderen
    6. Uit jurisprudentie blijkt vooral dat die grenzen van vrije meningsuiting heel ruim zijn voor normale burgers. Maar bij specifieke doelgroepen ligt dat weer anders, zoals bijvoorbeeld junks, of complottertjes.

      Verwijderen
    7. Bij junks weet men wat de oorzaak is, bij complotters weten we vaak niet eens wie het is. Bedenk daarbij dat momenteel minimaal 5% van het dataverkeer bestaat uit complotkul, waarbij de wet op de remmende voorsprong gigabelangen veroorzaken.
      Op de werkvloer, in de huiskamer, openbare ruimtes, worden overigens veel grootschaliger uitingen gedaan. Ik vraag mij dus heheel niet af of bepaalde criminele medemensen wel zo blij zijn met al die loslippigheid. Kan dus zijn , dat ze hyperactief op de social media de boel proberen te bestieren. Kansloos desnoods, met de paniek op de koop toe.

      Verwijderen
  26. En nou ga ik uitzoeken of ze zonder strafrechtelijke titel in de Goelag archipel tewerk gesteld kunnen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Jeroen
      Stalin zou met internet geen schijn van kans gemaakt hebben, met al die vrije meningen. Dus iets klopt er niet in jouw oplossing. Bovendien heeft WIFI geen bereik in Siberie. Dat pikt de consumentenbond dus nooit.

      Verwijderen
    2. Precies, dat ik dus de andere kant van de medialle. Ik vind dat liedje van Pussy Riot maar baggermuziek, dus maar goed dat ze het zwijgen is opgelegd?

      Verwijderen
    3. Gelukkig maar dat ik het niet voor het zeggen heb Ruud. Ik zou het wel weten ;-)

      Verwijderen
  27. Wie is die André Vergeer eigenlijk? Dat is toch wel zo'n verschrikkelijk stuk onbenul dat mijn tenen er permanent van gekromd staan als ik weer eens mezelf hoofdschuddend door een *kuch* epistel van hem heen moet wurmen.


    *pijlen richt*

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ten tijde van de zaak Vaatstra herhaalde Vergeer wel honderd keer dat hij bij Pauw & Witteman wilde aanschuiven. Dat zegt toch wel veel over zijn zelfoverschatting.

      Verwijderen
    2. Ja echt.. en als hij niet mag aanschuiven daar oprecht verontwaardigd over zijn... Helemaal in zijn eigen wereldje.

      Verwijderen
  28. Ik zie maar 1 persoon die oproept tot geweld. En dat is die schreeuwende journalist.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. http://www.nujij.nl/algemeen/oud-ambassadeur-richard-w-carlson-zet-tanden-in.22382178.lynkx

    http://www.dichtbij.nl/den-haag/regionaal-nieuws/artikel/2705197/oudambassadeur-schandaal-in-den-haag.aspx

    http://triblive.com/opinion/featuredcommentary/3713210-74/demmink-netherlands-justice?showmobile=false#axzz2P768uNKo

    Indien u allen uw historische kennis paraat zou hebben dan zou u moeten weten dat zogenaamde 'bloedoffers'wel of niet met een 'satanische achtergrond'een historisch feit zijn. En dat toch al een aantal duizende jaren.

    Dat u in de veronderstelling bent dat wij als zogenaamde geciviliseerde samenleving wonen, zou een eventueel aanwijzing zijn dat dergelijks niet meer voor zou komen.
    Het lijkt dat u allen heden ten dagen nog niet veel weet van onze geschiedenis en ons heden als mens. Het lijkt dat u allen nooit verder dan Texel bent gekomen wat betreft het maken van 'verre'reizen. en daardoor nooit met andere culturen in aanraking bent gekomen.

    Ben het met u eens dat het tegenwoordig lijkt of iedere vermissing door specifieke groepen mensen tot het idiote aan toe worden toegedicht aan groepen welke een eventuele 'satanische achtergrond'hebben.
    Het grappige daarbij is dat u met al uw ontkenningen hier, van het 1 of ander met helemaal niets anders dan eigen fantasie en/of refentiekader rekening lijkt te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Lieke Nicco-dinges,

      Er twijfelt hier volgens mij helemaal niemand aan het bestaan van perverse netwerken die al dan niet baby's als ontbijt tot zich nemen.

      Het gaat meer om de perverse, wanstaltige, en volstrekt idiote manier waarop sommige GGZ-klanten met het leed van andere mensen denken om te kunnen gaan. Micha Kat voorop.

      Het, binnen deze context, juist niet rekening houden met referentiekaders die 'bloedoffers' of het 'bestaan van lugubere satanische rituelen en netwerken', omvatten spreekt van gezond verstand.

      Je belerende argument dat het tegendeel beweert spreekt derhalve boekdelen over je eigen gebreken. Waarvan het gebrek om zaken op hun merites te beschouwen wel het meest schrijnend aanwezig is. Naast de walgelijke behoefte die óók jij schijnt te hebben om onwaarschijnlijke drama's weg te sluizen door het troebele kanaaltje dat zich laat kenmerken door gestoorde frustratie, maar gemakshalve wordt benoemd als 'hunnie de satanisten-elite'.

      Hier, een bijna soortgelijk en zeer recent drama uit Engeland. Papa en mama zijn boos op elkaar, vechtscheiding, heftige ruzie over de voogdij, financiële problemen bij vader, etc. Papa neemt bezoekregeling-technisch de 2 jonge kinderen mee naar McDonald's, regelt zelfs een schattig rose balonnetje voor ze. Kids helemaal happy. Enkele uren daarna snijdt paps ze letterlijk de strot door; een 'fuck you' statement naar de moeder.

      Dus ipv anderen de les te lezen dat ze niet een verdere reis dan Texel hebben gemaakt, zou ik, in jouw geval, vooral mijn eigen navelstaren eens onder de loep laten nemen. Bij voorkeur door een psychiater.



      Verwijderen
    2. Als je goed leest , zie je dat Amerikaan de draad kwijt geraakt is. Verhaal bijt zichzelf in de steert.

      Verwijderen
    3. "Amerikaan"? You lost me @geen.

      Maar goed, dus als het even tegenzit dan 'snap' je en kill je je kinderen?

      Hmm, let me see. De ijsmachine in mijn koelkast begint op de meest irritante tijden nieuwe ijsblokjes te 'droppen'. Dat maakt lawaai en irriteert me enorm. Dus, er volgt op bepaalde tijden vrij eenvoudig een 'snap'-momentje. Beestje bijt in zijn staart en

      *Ziva zoekt keukenmes en roept katten voor 'knuffel'?*

      Zoiets bedoel je?

      Verwijderen
    4. De Amerikaanse versie van het JD verhaal begint over te hellen richting skulls aen bones. Geen touw meer aan vast te knopen. Weet de Kat geen raad mee. Slimmer wil ik ze niet maken.

      Verwijderen
    5. @Ziva

      Dat is inderdaad zeer opmerkelijk en zorgwekkend, dat de complottertjes de infanticide van zo'n figuur zitten te legitimeren.

      Verwijderen
    6. @Ziva
      Koop een andere koelkast, zou ik zeggen , en laat de Kat niet opdraaien voor jouw onbegrip. Shalom.

      Verwijderen
  30. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. even een geheugensteuntje aan "Lieke":
    het was je alterego "Nicolo" die altijd zo potsierlijk in de U-vorm praat, niet Lieke; die tutoyeerde gewoon.
    Dat je even je trolaccountjes niet doorelkaar gaat halen, he? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liecollo heeft een digitale vorm van het Swiebertje-effect

      Er is trouwens ook een vreemde @papi eend opgepakt, op de vogeltjesmarkt in Antwerpen. Probeerde 2 usb sticks te verhandelen.

      Verwijderen
    2. ik ben wel benieuwd hoe Lieccolo het nu oplost: nu ook Lieke maar verder 'U' laten zeggen, of gewoon weer terug naar 'je' met een smoes.
      Het valt niet mee allemaal, he?
      Maar ga gerust verder, niemand heeft je door, hoor! :) :) :)

      Verwijderen
    3. LoL @Archibald,

      maar ik vrees dat het allemaal wat banaler is bij @Lieke. Ik bedoel, je zou met jouw opmerking kunnen suggereren dat @Lieke en @Niccolo een strategische competentie bezit om meerdere 'trol'-accounts individueel te bedienen. De historie leert echter iets anders.

      Lieke aka Niccolo etc 'switched' van avatar A naar B op het moment dat hij resp. door de mand valt. Op Klol deed hij een paar jaar geleden voor als Macchiavelli-nogwat, en had even grote verhalen, als op zijn iPad beloven te doorleuteren, terwijl hij in Parijs op de tribune de finale van Roland Garos aan het bekijken was. Dat doorleuterend belovende vertrek kwam dan nadat hij in ellenlange van amateuristisch jargon doorspekte Google-talk beweerde over allerlei vliegbrevetten te beschikken, en bovendien mede-eigenaar zou zijn van een Zuid-Amerikaans vliegbedrijf met diverse meer-motorige vliegtuigjes in de inventaris.

      Er bleken echter, in die tijd, wat luchtvaart-kenners aanwezig bij Klol, en een spontane reaguurder werkzaam in de luchtvaart die wat meer precieze vragen stelde, deed 'macchiavelli' snel naar het Parijse sportpark vertrekken. Nooit meer wat van gezien of gehoord sinds; van deze 'name-dropper'.

      Meer triestige sukkels dan @Lieke-Niccolo-Macchiavelli vind je nauwelijks..



      Verwijderen
    4. Jezus echt? Dus die lulkoek met dat stadion in Barcelona was nog niet eens de eerste keer? Zelfs zijn slechte leugenkliekjes bakt hij nog eens op?

      Verwijderen
    5. @Ziva,
      nu je het zegt ja! Ik herinner me die persoon van Zaplog; daar had ie ook een Italiaanse naam met een M, maar ik dacht iets anders als Macchiavelli.
      Ik kom er nog wel op..

      Verwijderen
    6. En na 'zijn vliegtuigbedrijf' heeft hij nu ineens weer een bedrijf gelieerd aan de Zorg.

      Ik ben niet gek, ik ben ...ehh... craniofaciaal chirurg.

      @Archibald
      Mafketellini ;-)

      toet-toet

      Verwijderen
    7. Ach ja, ik weet het weer (niet Italiaans dus, en ook niet met een M; ik had abusievelijk Masinielo in mijn hoofd), maar het was: Simba!
      En het is alweer zo'n 5 jaar geleden! De tijd vliegt, ook zonder vliegbrevet!
      Je vindt geen enkel artikel/reactie meer van 'm op Zaplog, maar als je zoekt op het woord 'simba' vindt je de reacties waarin zijn naam genoemd wordt.

      Verwijderen
    8. En wat had die sneue fantast in 2008 te melden? Zat hij toen soms bij de WK Snooker finale in het legendarische Crucible Theatre en was hij eigenaar van een keten dierenpensions? ;-)

      Verwijderen
    9. In 2008 was ie piloot: hij had duizenden uren vliegervaring met Boeings. Af en toe kwam er een Amerikaanse "collega" reageren, waarmee ie dan een-tweetjes deed. Maar goed, zelfs de complottertjes vraten het niet.

      Dat valt trouwens op: het zijn vooral de complottertjes die al overal een ban hebben op complotsites die dan maar besluiten hier te gaan reaguren: Simba/Lieke/Niccolo, Nieuwsbreker, Lord Onehoop, Sandocan/Papi (die ooit editor was op Zapruder, maar eruit werd getrapt vooral omdat ie met meerdere accounts reageerde).
      De allerdroefsten der droeftoeters..

      Verwijderen
    10. Okay, dat pilotenverhaal duikt dus op meerdere plekken op. Welnu, met dat gelieerd-zijn-aan-de-Zorg-verhaaltje kan hij gaan fantaseren dat hij piloot is op een traumahelicopter ofzo.

      Zó slaapverwekkend voorspelbaar dat complottervolk.

      Verwijderen
  32. Wat hebben de Klokkenluider gekjes het trouwens weer druk met verwijzingen naar Olympic Zion. Zo'n heerlijk betrouwbare site.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Het zoveelste geval waarin Micha Kat en aanhang onschuldige burgers verdacht maken en lastigvallen. Het gaat dit keer om een zekere Frank P., iemand die gesproken heeft met de wandelaar die de lichamen van de twee jongetjes heeft gevonden, en die daarover door Hart van Nederland is geïnterviewd. "Wie is Frank P." vraagt Kat zich af, alsof die vraag ook maar enige relevantie heeft. Maar wacht: deze Frank P. (of een andere, daar wil "onderzoeksjournalist" Kat af wezen) blijkt een LinkedIn-profiel te hebben waarin staat dat hij "graphical designer" is bij "De Telegrraf" (sic). Verder niets, het lijkt profiel van Martijn Alberda wel.

    Wat denk je?
    1) F.P. is werkelijk grafisch ontwerper bij De Telegraaf en maakt een LinkedIn-profiel aan, maar vindt het niet nodig om verder nog iets van zijn opleiding en loopbaan te vermelden. Hij vindt het zelfs niet nodig de spelfout in "Telegrraf" even te verbeteren.
    2) Een zwakzinnige volgeling van Kat heeft het profiel aangemaakt om zijn luie meester weer wat schrijfstof te bezorgen.

    Niet dat er iets crimineels kleeft aan het beroep van grafisch ontwerper bij De Telegraaf...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet dat er iets crimineels kleeft aan het beroep van grafisch ontwerper bij De Telegraaf.

      Soms is het zo moeilijk om geen open deuren in te trappen...

      Verwijderen
    2. Geintje meneer Lezer, grafisch ontwerper zijn bij de Telegraaf is natuurlijk een eerzaam beroep. Plus dat je lekker vroeg klaar bent met al die grote letters ;-)

      Verwijderen
    3. En wat te denken van het 'design' van het AD na de Belgische overname? Dat raffel je in een half uurtje in elkaar. Mag duidelijk niets kosten.

      Verwijderen
  34. Oh en eerlijk is eerlijk, Nieuwsbreker heeft een punt als het gaat om de 'donaties' die binnenstromen. Laten we wel fair blijven.


    *iets met enemy of enemy is friend mompelt*

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ah, martijn alberda heeft weer iets in elkaar geknutseld.
    Wat er 'reconstructief' is aan het filmpje ontgaat me overigens in het geheel en nu is het natuurlijk ook wachten op het opduiken van gebruikte condooms en 'vage verhaaltjes' dat er een dode Pool in het Amsterdam-Rijnkanaal lag ter hoogte van de vindplaats van Ruben en Julian...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is eigenlijk logisch... aan het hele trieste gebeuren zelf valt voor complotters nog weinig te spinnen. De MSM zat / zit er bovenop en de politie communiceert erg transparant.

      Dus tja, wat moet je dan? dan ga je je focussen op de persoon die als eerste (want heeeeel belangrijk!!) het lijk heeft gezien. Deze "Wandelaar" moet gevonden worden!!

      Dus: Iedereen met een groene Volvo moet de komende tijd oppassen.... Voor je het weet ligt er een complotter op je motorkap die je wat indringende vragen wilt stellen.

      Ongelooflijk triest... Gewoon een man die met zijn zoontje kikkerdril wil scheppen in een sloot... wat is daar nou geheimzinnig aan? maar ach ik zal het niet begrijpen, ik heb natuurlijk ook niet die blauwe pil (of was het de rode?) geslikt. Misschien is het beroep van die wandelaar wel "metselaar" ... ;-)

      Verwijderen
    2. Hoe het ook in die kaduke bovenkamers van die complotters opkomt dat ze het 'recht' hebben op bekendmaking van de identiteit van die wandelaar om deze te 'kunnen bevragen' is werkelijk grotesk. Zou mooi zijn als iedere burger een ander zomaar over van alles en nog wat kan bevragen en je verplicht bent tot antwoorden.
      Dat zieke idioten zoals Kat deze 'luxe' ook helemaal niet kunnen dragen blijkt alleen al hieruit.
      Het is toch te gek voor woorden? En alleen omdat Kat een persoonlijke hetze tegen De Telegraaf aan het voeren is. Nee, als er één iemand is waarvan anonimiteit moet worden gewaarborgd is het die wandelaar wel.

      Verwijderen
    3. nee hoor de overheid legt ook alles bloot van elk mens. dus wij mogen dat ook eisen net zo GOED. anders geeg je het sterke vaak het kwaaie du nog meer macht conrole etc... mensen zijn niet wakker maar denken wakker te zijn. dat zie ik hier wel jammer,

      Verwijderen
    4. Inmiddels wordt bij KLOL en passant iemand die NIET 'de vader van de moeder' is afgefakkeld. En tientallen 'vrijwilligers' speuren het internet af naar nieuw hyenavoer. Kat is nog te lui en te vadsig om zijn eigen 'journalistieke werk' te doen. Mocht hij echt ooit weer tot de NVJ worden toegelaten, dan is het met het bestaansrecht van die club echt gedaan.

      Verwijderen
    5. nee hoor

      Ja hoor.

      Verwijderen
  36. complotten worden altijd zo genoemd door de macht en de media. om mensen zo te laten lijken en vooral denken dat de overheden en de tv media etc gelijk hebbben. HET is heel vaak juist anders om. veel comlotten zijn gewoon keihardefeiten. irak afganistan oorlog syrie is een grote leugen machine. 9-11 en boston ook. de mensen die dat niet willen en kunnnen zie zijn Schaapjes die strax 100 pr slaaf zijn een chip is alang niet meer nodig. 100 procent ja knikkers en robots. leuk leven heb je dan te werken voor de criminelen etc..gelukkig zijn er zat in de wereld die wel wakker zijn en hen ogen open hebbben en houden. alleen gtst kjkend nederlad blijft in een waan.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. complotten worden altijd zo genoemd door de macht en de media. om mensen zo te laten lijken en vooral denken dat de overheden en de tv media etc gelijk hebbben. HET is heel vaak juist anders om. veel comlotten zijn gewoon keihardefeiten. irak afganistan oorlog syrie is een grote leugen machine. 9-11 en boston ook. de mensen die dat niet willen en kunnnen zie zijn Schaapjes die strax 100 pr slaaf zijn een chip is alang niet meer nodig. 100 procent ja knikkers en robots. leuk leven heb je dan te werken voor de criminelen etc..gelukkig zijn er zat in de wereld die wel wakker zijn en hen ogen open hebbben en houden. alleen gtst kjkend nederlad blijft in een waan.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een enorm zieke actie van KLOK weer. Nu weer een filmpje en een man belasteren die het lichaam heeft gezien. Micha blijft ook maar beweren dat het raar is dat niemand de lijkjes heeft gezien. Nee, die zijn niet gezien omdat de vader echt wilde dat ze niet gevonden werden. Vastgesnoerd waarschijnlijk met de banden.. Vreselijk :(

    Waarom benaderen de complotters alles maar vanuit 1 perspectief... Het lijkt net of ze de andere mogelijkheden gewoon niet zien, niet willen zien.. Ik vind het nog steeds ongelooflijk wat hij doet, zeker nu.

    1 lichtpuntje is wel dat Micha steeds minder bezoekers krijgt, het blijft nu bij Fleur, Pipo, Gopal en wat Nitwits. De rest is al weg daar, zelfs die hadden twijfels bij wat Kat nu weer verkondigd.

    De hoge aantallen op zijn website zijn waarschijnlijk ook doordat mensen daar zijn gekomen om even de walgelijke stukken te lezen waarover op andere blogs gesproken wordt. Maar zelfs dat heeft hij niet door. Blij is hij wel met die cijfertjes! En dat over zo'n drama. Klootzak is het ook.

    Eerder kon ik nog wel lachen om Kat, beetje cabaretesk, maar dit slaat echt alles.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. soms slaat ie indd door. veel ook niet. en altijd veeeeeeeeeeeeel beter dan de Tv, daar hoor je alleen maar ellende leugens oorlog drugs en sex. dus beetje krom wat je zegt de waarheid is vaak te hard cekr voor nederlanders daar ben ik wel achter. in het buitenland weten ze vaak meer. een erg groot ego hebben ze hier. maar dat gaat vroeg of laat ten koste van die gene zelf. dus doe je ding,

      Verwijderen
  39. http://www.youtube.com/watch?v=3uusxwyUxmI

    BeantwoordenVerwijderen
  40. http://www.youtube.com/watch?v=Hb3jX0TORi0

    BeantwoordenVerwijderen
  41. 2 linkjes met feiten die zijn aan te tonen. maar ze kijken liever Gtst en chips vreten. ontwetende mensen,

    BeantwoordenVerwijderen
  42. ojah wat zeuren we trouwens want joris demmink loopt nog vrij rond mensen. dan blijven er vreselijke dingen gebeuren. dus doe je ding.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. JEROEN IS EEN TROL . mensen staat op meerdere websites. blokken bannen zulke mensen heb je niets aan.verzieken alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Woensdag is gehaktdag, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Jeroen,
    Myra wil je graag in de uitzending hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. misschien moet je dat maar gewoon doen Jeroen, alles explodeert nu volgens mij. Kunnen we gewoon normaal vertellen wat er allemaal gebeurd is, zonder de leugens van Martijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. KanJuffrouw Miera dat verzoek zelf niet melen, kan Jeroen gelijk een mooi nummertje aanvragen voor op de redio.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. @geen: geweldig!!! *raapt zich weer even op van de vloer na haar lachbui* :)

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Ik zou die kans grijpen als ik Jeroen was.
    Je mag een uur lang uitleggen wat je motivaties zijn endergelijke, waarom je zo veel haat met je meedraagt, alles mag je bespreken met Myra.
    En iedereen die iets interessants te vertellen heeft is ook welkom, Myra is hartstikke lief,relaxt,integer en heel neutraal.Het draait niet om haar mening maar om datgene wat de gast te vertellen heeft. Een aanwinst in de alternatieve media dus zou ik zo zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry, ik voel de aandrang niet. Mijn medium is het geschreven woord. Klaar.

      Verwijderen
    2. Ze kan een lijstje met vragen schriftelijk indienen en dan wil ik die wel schriftelijk beantwoorden.

      Verwijderen
    3. Die mag ze dan voorlezen in de uitzending. Of joints van draaien, dan schrijf ik ze wel op lange vloeitjes.

      Verwijderen