Extra

woensdag 11 juli 2012

Rookgordijn

Het is weer hommeles in Huize VanFrikschoten, uitbater van het zwarte laarzenblog Amsterdam Post. Toen VanFrikschoten in december om heel veel geld begon te bedelen, zogenaamd omdat het hosten van zijn prachtige site toch heel wat centjes kost, doneerden zijn volgers als brave kerkgangers zonder een kritische vraag te stellen. Maar Barracuda kreeg allengs de indruk dat het webbedrijfje van VanFrikschoten niet helemaal jofel liep.

En ja hoor, Van Frikschoten blijkt als ondernemer al enige tijd bonje te hebben met de Gemeentebelastingen Amsterdam, zo meldt hij zelf. De centjes zijn nu echt - maar dat wisten we eigenlijk al langer - opperdepop. 'Het SWAT-Team staat al warm te draaien om de voordeur in te beuken op zoek naar mijn Adler schrijfmachine, Philips buizenradio en Moulinex rolveger. En ik bezit ook nog een elektriek verwarmbare krulspeldenset in een luxe geschenkverpakking.'

En dat is natuurlijk helemaal niet de schuld van VanFrikschoten zelf, maar van het linkse pluk-maar-raak-paradijs. Zoals gebruikelijk werpt Van Frikschoten weer een compleet rookgordijn op voor zijn lezers. Daarin zijn de contouren van een zakelijk (belasting)conflict nog maar net herkenbaar, maar wordt de aandacht afgeleid met een 'vuilnisincident' van 35 euro, alsof er een oorzakelijk verband zou zijn.

'Ik heb jarenlang prima kunnen leven van het eigen broek ophouden tot aan de invoering van de euro, de privatiseringen en alle verhogingen van de kosten,' zegt Van Frikschoten. Hmmm, dat was anders toch vooral het beleid van de vele trapraketten van het kabinet Balkenende en laatstelijk de rechtse gedoogconstructie van Wilders & Co. 

Barracuda vermoedt eerder dat Frik zijn saeck een beetje heeft laten versloffen, omdat het veel spannender is om in het holst van de nacht je op het wereldwijde interweb eindeloos druk te maken over de islam en het linkse gevaar in plaats van nieuwe klanten te ronselen en de bestaande tevreden te houden. 

62 opmerkingen:

  1. Yup. Lag er natuurlijk al dik bovenop toen de prof weigerde te vertellen waar hij het door de aanhang gedoneerde held aan besteedt had. Mijn licht-ironische opmerkingen leverden me zelfs een preventief block op Twitter op. Zeker een gevoelige snaar geraakt. Anyway: einde AP nu vermoed ik écht nabij. Good riddance: één naziblog minder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjonge die van Schrikpoten dient dus volgens de normen en waarden van zijn 'rechtse' lieverdjes ook maar direct aan de persoonsgebonden chip gelegd worden zeg! Kan die tenminste alleen nog maar inloggen of van zijn afval verlost worden wanneer deze onder curatele van gekosjerde 'burgervaders' uitgeknepene weer eens zelfstandig leert na te denken hahaha...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tussen gelegd en worden moet TE koment te staan. En aan zijn schrijven kan je overigens ook heel goed merken dat hij onherstelbaar gedebiliseerd in een van 'onze' vele conditioneringsfabrieken is afgericht. Waarvan acte moderator...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Plaatjesmaker adamas is zelfs door de mafia compleet uitgekotst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeg 09:44;

    Omdat je mij hier ooit nog ergens zag commenten dat ik dat wildermannetje van je via mijn speldenpriksessies eindelijk daar had waar hij thuishoorde, moet je niet gelijk met ongegronde beschuldigingen aankomen (ik geloof dat je mij in dat draadje als dakloos bestempelde terwijl je oogappeltje dat niet eens doorhad!?) omdat je toevallig via wat ip-gegevens mijn basis van opereren (lekker centraal in de randstad btw) hebt kunnen achterhalen OK? Anders raad ik je aan om een zaak tegen mijn groep aan te spannen zodat ik via de jurisprudentie daarvan aan informatie over jou adresgegevens kan komen voor een mooi verkleedpartijtje o.i.d? Van de kruiperigheid glibberende jodensloofjes aal hahaha...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Adamas die het verschil tussen tag en chip niet weet, wat zou zijn angst en beven dan betekenen? Als dooie pixel adamas hersens zou hebben, werd hij nog gevaarlijk ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geen groep of sterveling die hem begrijpt. Iemand wel?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Inmiddels bij Klokkenluideronline:

    Tis echt ongelooflijk, telkens als ik een punt zet..verdwijnt de post van de hoofdpagina op nujij, volgens mij slaap ik niet goed genoeg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Adamas de anti semiet is nu wel heel erg bang geworden van al die zelf afgeroepen onvoorzienige komende aandacht van meekijkende world wide internetters en veiligheidsdiensten. Plaatjesmaker techno wannabee down the drain, op zijn balletschoentjes door het ijs gezakte " HaHaHa". Kom er maar in , semiterende mafketel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Adamas kom maar eens op met je volgende "getikte" berichtje, stommeling die je bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waarom gaat Tjerk Muller niet gewoon voor mijn site schrijven? Ik heb iets minder debiele reaguurders en significant meer lezers. Bovendien schrijf je leuk. Je weet m'n adres want dat staat op je eigen site.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed idee, Frik. Hoeveel schuift het?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @barracuda
    Bedenk wel even dat je met de categorie "vrouw met de baard" journalistiek ,daarmee jouw nog steeds gezonde psyche, op het spel staat. Met een moeilijk en kostbaar revalidatieproces in het zicht, incl. gedwongen omscholing tot papierprikker op de koop toe, kan je maar beter met de pootjes bij de grond blijven. Wees sterk, laat dat gouden aanbod aan je voorbij gaan, je kan het!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Tjerk
    Dat hangt er vanaf hoeveel lezers je trekt. De AP betaalt in hozannahgeschal en palmbladgewuif uit. "Follow that man!", zullen de mensen je op straat naroepen. Kom maar op met je stukjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ach, de meeste mensen die AP bezoeken komen gekkies kijken, prof. Jij bent net zoiets als Micha Kat. Al moet ik zeggen dat de hoeveelheid sociopathisch geraaskal - hoewel nog steeds prominent aanwezig op AP - met het vertrek van Machinegun Pennings wel tot een dragelijker niveau is teruggebracht.

    But that's all beside the point, prof. Leg nou eens uit hoe het de schuld van de arme Emile Roemer kan zijn dat jij je belasting niet kunt betalen. En vertel me ook even waarom je mij zo nodig moest blokken op Twitter.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Uiteindelijk is het grote publiek degene die gaat bepalen of het om gemankeerde dorpsomroepers gaat of om gewaardeerde journalistiek. Het heeft er alle schijn van dat kermisberichten hun langste tijd gehad hebben. Die plotselinge aandacht werd achteraf gezien onderschat. Proof is in the tasted pudding.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zag net welk soort hatemail jij ontvangt, prof. Mij een raadsel waarom je AP niet opdoekt en een fatsoenlijk sociaal-conservatief blog begint. Ben je meteen van die sociopaten verlost.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @Pyt
    De hatemail van jouw soort durf ik niet eens met goed fatsoen te posten, chef. Dat gaat namelijk nog wel even een stap verder met Google Streetview van mijn voordeur als hint in de mail en mijn sofinummer als laatste waarschuwing. En dan heb ik het nog niet eens over de post op mijn huisadres, het aanschrijven van de sponsors en de klaagzangen bij het MDI, de Politie Haaglanden, de tirades op diverse sites dat ik een xenofobe, fascistische nazi zou zijn die racisme verheerlijkt en de kranten die schrijven dat ik nog erger dan Breivik zou zijn en de hele site bevolkt wordt door Tempeliers.
    Oh, ja, bijna vergeten: Ik schijn ook geen enkele verantwoordelijkheid te nemen volgens Prem Radhasilhglilhgli.
    Ja, daar zijn we lekker mee. JIJ DEMONISEERT. IK NIET. IK SOM SLECHTS DE FEITEN OP.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @ Frikschoten:

    Volledig los van de inhoud... je zinnetje "IK SOM SLECHTS DE FEITEN OP."

    Neuh... feiten bestaan uit harde, ruwe onbetwistbare data, zonder mening of kleur. Jij schrijft columns, je beheert een blog, je hebt een politieke kleur en een mening. Ergo, je somt niet slechts de feiten op.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Frikkie zegt:
    De hatemail van jouw soort durf ik niet eens met goed fatsoen te posten, chef.

    Is die antwoordvorm van "vrije meningsuiting" plotseling niet het gevolg van het geheel door uzelf geschapen ongewenste communicatieklimaat weledele gestrenge omhooggevallen noninformatie? En dan te bedenken, dat 16 milj. Nederlanders van uw bestaan nog niet op de hoogte zijn. Sterkte en succes met het ontwikkelen van uw verantwoordelijkheidsgevoel, Frik .

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Is die Tjerk Muller soms een vijand van Frik?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. De hatemail van mijn soort, prof? Hoe weet jij wat 'mijn soort' is? Ik stuur niemand hatemail en al helemaal niet anoniem. Alles gebeurt onder eigen naam, Frik. Mensen kunnen veel van mij zeggen, maar niet dat ik een anonieme lafaard ben. Iedereen die een ander anonieme hatemail stuurt, is een laffe hufter, of ie nou links, rechts of van het midden is. Wanneer ik je wat te vertellen heb, zeg ik het je wel recht in je gezicht.

    Hou trouwens eens op met dat eeuwige gejank over demonisering. Toen Fortuyn met die riedel begon, sloeg het al nergens op. Inmiddels is het uitsluitend nog lachwekkend. Zelf menen jullie de medelander met een getinte huidskleur en links Nederland dagelijks voor rotte vis uit te mogen maken. Zodra iemand dan - volledig terecht - terug mept, gaan jullie janken over 'demonisering'. Pathetisch.

    Waar beklaag je je trouwens over? JIJ hebt een gewelddadige sociopaat als Pennings jarenlang de ruimte gegeven op je site (en en passant Neree en Filantroop van je site gejaagd). JIJ was degene die na de door Breivik aangerichte slachtpartij AP tijdelijk omdoopte tot 'Tempeliersbode'. JIJ was degene die samen met Pennings pleitte voor het uitmoorden van de mannelijke deel van de Afghaanse bevolking. En dan ga je nu zitten zeveren over 'demonisering' en je er over beklagen dat mensen je een fascist noemen? Denk je niet dat je daar wellicht zelf enige aanleiding toe hebt gegeven?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. " Ik stuur niemand hatemail en al helemaal niet anoniem."

    Dat beweer je, kan je dat hard maken?? Nee?? Dan is het dus onzin wat je uitkraamt (de standaard troef van de 'anti-complotters').

    Je geilt iig wel op het anonieme hateblog baggercuda.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Trouwens, prof, dat van dat weigeren verantwoordelijkheid te nemen klopt wel. Jij bent nooit ergens verantwoordelijk voor.

    JIJ plaatst de geweldverheerlijkende, racistische bagger van Pennings en wanneer je daardoor advertentie-inkomsten verliest is dat de schuld van Van der Knijff. JIJ stelt je vierkant op achter Pennings wanneer Filantroop en Neree Penning's geraaskal zat zijn. Vervolgens is het niet jouw schuld dat ze vertrekken, maar ligt de verantwoordelijkheid uitsluitend bij Neree en Filantroop. JIJ slaagt er in je bedrijfje naar de kloten te helpen en vervolgens geef je daar links de schuld van, terwijl we al sinds het kabinet Den Uyl geen links kabinet meer hebben gehad.

    Dus: leg maar eens uit wat het verband is tussen jouw sores en Roemer. Dat is iedereen een volstrekt raadsel.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Tjonge jonge, Pyt, wat ben je verbeten. Ik blijf Martien verdedigen want hij verheerlijkt nergens geweld. Ja, hij weet zaken messcherp te stellen en dat komt bij veel mensen die niet kunnen lezen verkeerd over. Dat is ook precies de bedoeling van zo'n stuk: de aandacht trekken omdat ze anders niet naar hem luisteren. Of dat de schoonheidsprijs verdiend is aan de lezers om te beoordelen. Niet aan mij. Waar je dat racisme vandaan haalt is me een volslagen raadsel. Of ben jij zo iemand die "de islam" als ras beschouwd?

    Omdat op een gezamelijk weblog, met meerdere schrijvers, iemand iets schrijft dat jij niet velen kan moet het normaal zijn dat mij daarvoor schade moet worden berokkend? Wat is dat voor rare u-bocht waarin je dan denkt? Als ik een huis verhuur aan iemand en die persoon blijkt bij de Albert Heijn te hebben ingebroken dan moeten ze mijn auto maar in de fik steken? Ik volg dat even niet maar daar wordt ik voor behandeld.

    Dit blijkt een zeer leerzaam weblog want zo lees ik hier verder dat ik mijn bedrijfje naar de kloten geholpen schijn te hebben. Da's nog eens een primeur, zeg!

    Pyt, ken jij het fenomeen "schrijver"? Dat zijn mensen met een hele dikke duim die zich soms zeer overtuigend kunnen verplaatsen in de karakters die ze zelf verzinnen. Soms zitten daar flarden van autobiografische elementen in. Voor de rest is het een fictie waar de schrijver zich volkomen inleeft in zijn karakter of dat van een ander. dat laatste zoals ik dat in mijn gewraakte Breivik-stukje deed. Dat is om de psyche van zo'n persoon al schrijvende te ontrafelen en met een harde emotionele klap in tekst om te zetten en tegelijkertijd er een opinie in te verwerken. Volg je het nog, Pyt? Of komt er alweer stoom uit je oren en ligt de nazi-kaart wederom op tafel?

    Jij zegt me helemaal niets recht in mijn gezicht, Pyt. Nooit heb ik je met klachten in de mail gehad maar achter mijn rug om op andere weblogs heb je het hoogste woord. Terwijl je zo even bij me kan aanbellen, hoor. Ik ben echt en mijn adres staat op deze site. Kan je meteen ontdekken dat ik met een bruine moslim leef maar wel een probleem heb met de ideologie die islam heet. Zoals ik ook een probleem heb met intolerante Joden en Christenen maar die vermoorden iets minder andere mensen tegenwoordig. You're welcome!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Frikschoten
    Oke, je bent dus politiek actief op het web, en krijgt vervelende hatemails. Maar wie is er op zoek naar het gekleurde nieuws, van iemand die zijn standpunten en voorkeuren in teksten verschuilt? Wie is die man? Waar staat hij voor etc. Die PVV cultuur is er al, werk dat eens uit voor jouw potentiele lezers/aanhang zou ik zeggen. Beken kleur, geeft minder achteraf bekochte lezersgevoelens.

    Amsterdamsepost , waarom deze lokale titel? Wereldse politiek strekt iets verder dan sommige grachtbewoners vaak denken. Probeer het eens opnieuw, door schade en schande wijsgeworden kan het alleen maar beter en duidelijker worden waar jij voor staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @geen
    Wie ik ben staat allemaal op deze site te lezen. Oplettende lezertjes en lezeresjes weten dat ik helemaal niet zo van de PVV-lijn ben. Sterker nog: Ik ben juist degene die ook daar voortdurend kritiek op geeft. Waar ik voor sta is luid en duidelijk te lezen dacht ik of heb ik het dan echt zo slecht verwoord? Of daar dan een politieke partij aan vast te plakken is weet ik niet.

    dat de site 'amsterdampost.nl" heet is min of meer toevallig. ik heb dat domein als sinds 2000, woon in amsterdam en post berichten. Als iemand daar associaties met "Amsterdam" mee heeft staat diegene volkomen vrij natuurlijk. De naam is makkelijk te onthouden en voor mij is het net zo Amsterdams als dat de New York Times New Yorks is.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lezertjes en lezeresjes, NYT , een nieuwsbron ben je in geen enkel geval, krijg je nergens hard gemaakt, heeft ook iets te maken met het te respecteren publiek dat je wilt aantrekken, en de milj. lezers die een site desgewenst negeren, of in sommige gevallen dwarsbomen. Sterkte met jouw vrijgevochten missie, wat die ook moge zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik wist al dat jij er eigenaardige opvattingen op na hield over geweld, Frik, maar vandaag overtref je jezelf. Als ik jouw mag geloven is een oproep de mannelijke bevolking van Afghanistan uit te roeien dus géén oproep tot geweld. Ik dacht al: waarom heeft de prof toch de draad waarin hij en Pennings daarover zo'n gezellige boom opzetten verwijderd. Komt natuurlijk omdat we dat verkeerd begrepen zouden hebben. Nu realiseer ik me dat jij en Pennings je als schrijvers zijnde alleen maar aan het inleven waren in de geest van genocidale maniakken. En ik maar denken dat jij en Martien écht genocidale maniakken zijn. My bad, prof. Hetzelfde geldt natuurlijk voor Breivik en het omdopen van AP tot Tempeliersbode. Je was je alleen maar aan het inleven in de geest van de kruisvaarders.

    Je moet niet janken dat ik dingen achter je rug om doe, Frik. Ik schrijf met naam en toenaam - iets wat we bepaald niet van de reageerders op jouw blog kunnen zeggen - en jij kunt hier en bij Breedveld ten allen tijde op mij reageren. Waarom zou ik op AP moeten reageren? Wanneer jij echt zo dol op een discussie was geweest, had je me niet preventief geblokt op Twitter.

    Je moet ook eens leren met relevante vergelijkingen te komen, Frik. Ben je nou echt zo stom dat je het verschil tussen jezelf als beheerder van AP en iemand die een huis aan een inbreker verhuurt, niet ziet? Er is geen relatie tussen de verhuur van het huis en de inbraak, prof. Die relatie is er wél tussen jouw als beheerder van AP en iemand die verlekkerde fantasieën over het afknallen van Sap en Halsema op AP plaatst. Kun je het allemaal nog volgen?

    Voor ik het vergeet, prof: wat ís nou de relatie tussen Roemer en het feit dat jij de gemeentelijke belastingen niet kunt betalen? Daar ben ik echt verschrikkelijk benieuwd naar.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. @frikschoten
    Kom er eens in zonder te denigreren, hieronder achtergrondinfo over jouw vermeende evenknie(not) betrouwbare nieuwsbron, met redacties en journalistiek gebracht werk. Nogmaals politiek bedrijven niks mis mee, maar kleur bekennen, anders ziet men dit tevens al disrespect voor jouw "lezertjes", zoals je deze durfde te noemen. Garantie voor jijbakken en bekvechten, niet meer dan dat.










    The New York Times Company

    The New York Times Company

    BeursNYSE: NYT
    Oprichting18 september 1851
    Oprichter(s)Henry Jarvis Raymond
    George Jones
    SleutelfigurenArthur Ochs Sulzberger, Jr. (voorzitter)
    HoofdkantoorNew York City, New York
    Werknemers10.231 (2008)
    ProductenThe New York Times,
    International Herald Tribune,
    The Boston Globe
    en nog andere kranten
    Sectormedia
    Omzet$ 2.9 miljard (2008)
    Winst $ 57.8 miljoen (2008)
    Websitenytco.com
    Portaal   Economie

    BeantwoordenVerwijderen
  31. @Pyt
    Dat was geen oproep van Martien maar een verzuchting op de vraag:"Hoe los je de barbarij in Afghanistan ooit op?" na decennia van vruchteloze oorlogen. Jij verdraait de feiten maar dat is een bekend truukje in de linkse kerk als men zonder redelijke argumenten zit.

    Dat er een aantal dagen "Tempeliers Bode" boven de site stond was een reactie op het onmiddellijke wijzende vingertje naar de AP vanuit de linkse kerk. Terwijl ik nota bene als eerste zowat, toen de lijken nog warm waren, de vent die deze terreuraanslag heeft gepleegd voor gek verklaarde op de site. Ik heb het er als protest en geuzennaam boven gezet maar ik snap wel dat zulke concepten voor jou te moeilijk zijn te bevatten, Pyt. Ondanks dat ik het nog in de comment en in een artikel heb nader verklaard. Neem ik je niet kwalijk hoor.

    Als mensen mij op Twitter gaan volgen met als enig doel om te treiteren dan heb ik het volste recht om me daarvoor af te sluiten. En waar zeg ik dat jij op de AP moet reageren? Ik zeg dat ik nooit een klacht van je in de mail heb gezien terwijl je elders wel het hoogste woord voert. Weer het verdraaien van feiten, Pyt, maar ik ben het gewend van mensen zoals jij.

    "Verlekkerde fantasieën" over het afknallen van mensen ontspruit hier ter plekke aan jouw brein, vriend.het zijn jouw woorden. Dat is niet waar Martien over schreef. Die nam een heftige titel en liet die vervolgens overlopen in een stuk van Oriana Fallacci. Omdat hij de oeverloze naïviteit van die wijven wilde aantonen en aan de kaak stellen. Omdat dit MET NAME VOOR HEN ZELF ronduit gevaarlijke ideeën zijn!
    Maar dat wil jij niet leze4n. Jij wil haten. Niets dan haat.

    Met Roemer aan de macht zal de eerste linkse reflex belastingverhoging zijn om de problemen op te lossen. Ga het hem maar vragen. En die grote jongens zullen er niet zoveel last van hebben hoor. Die gooien gewoon wat mensen op straat. Ik heb bijna 10 jaar geleden al met je grote vriend Laurens Yvens om de tafel gezeten in Amsterdam om o.a. de achterlijke regel afgeschaft te krijgen dat kleine ondernemers die onder de bijstandsnorm zitten, exclusief in deze stad, geen kwijtschelding kunnen krijgen terwijl iemand met een uitkering dat wel krijgt. Is natuurlijk geen zak mee gebeurd, zoals alles wat ik met Yvens besprak. De SP haat ondernemers omdat het vuile kapitalisten zijn. Al vangen ze minder in de maand dan het SP-electoraat met een uitkering. Ga mij dát maar eens uitleggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @geen
    Dat ik twee namen met elkaar vergelijk om aan te tonen dat de plaatsnaam daarin niets met de inhoud te maken hoeft te hebben schijnt al te moeilijk te zijn om te snappen voor je? Ik denk dat wij klaar zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. @frikschoten
    Neen , een bestbedoelde waarschuwing voor identiteit en imago gebruik. Kan zomaar een club Amsterdammers, voor mijn part de burgemeester zelf, tot acties bewegen die je niet had verwacht. Verder constateer ik een anger-problem die je onnodig beperkt. Geen hond zal onder de indruk zijn , hooguit eerder aanslaan. Maar ja kijk verder neer op jouw onderdanen. Klaar ermee, ik gun je het beste. Toedeledokie

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Vriendelijk dank voor de verkapte bedreiging @geen. Succes met je actie.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Je verhalen worden steeds mooier, Frik. Nu was die oproep tot genocide plotseling niet meer dan "een verzuchting"? Dus jij hebt wat niet meer dan een verzuchting was verwijderd? Om eventuele misverstanden en insinuaties door de linkse kerk vóór te zijn? Ik neem aan dat dat je volgende verdedigingslinie wordt.

    Frik, Prem heeft volstrekt gelijk wanneer hij zegt dat jij nergens verantwoording voor neemt. Je plaatst de goorste bagger en de stomste complottheorieën op je site. Wanneer je daar op aangesproken wordt, ga je ontkennen dat JIJ daar verantwoordelijk voor bent of roep je dat er niet staat wat er staat. Maar ondertussen wél jezelf op de borst kloppen hoe een held je wel niet bent.

    Waar je het idee vandaan haalt dat ik jouw zou volgen op Twitter alleen om je te pesten, is me een raadsel. Ik heb wel wat beters te doen dan vetes uitvechten op Twitter.

    Als ik het goed begrijp is het de schuld van de SP dat jij geen vrijstelling krijgt van de gemeentebelastingen? Ondanks het feit dat die partij in Amsterdam nog nooit in het College heeft gezeten? Fraai staaltje logica, hoor. Overigens is Laurens Ivens geen vriend van mij.

    Terzijde: ik vind dat ook kleine ondernemers die binnen de kwijtscheldingsnormen vallen, kwijtschelding zouden moeten krijgen.

    Je zou je trouwens eens moeten verdiepen in het programma van de SP, prof, i.p.v. blind af te gaan op de leugens van Bas Paternotte over belastingverhogingen die de SP in petto zou hebben. Ik heb hartelijk gelachen toen ik Bassie's leugens op GS las, maar ik had moeten weten dat er altijd onnozelaars zijn die in Bassie's VVD-propaganda trappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. @frikschotel
    Verkapte bedreigingen? Geenszins, van mij, alleen klinische stof tot nadenken, je ziet spoken die er niet zijn.
    Nogmaals
    Een naam als bijv. Nieuwe Post, Nieuw Inzicht of iets dergelijks , en je voorkomt een probleem. Merkonderzoek kan je het ook noemen.
    Verder is het publiceren van de auteursnaam van Barracuda voor mij ook geen teken van betrouwbaarheid. Probeer het als goedbedoelde tips te zien man, of is dat ook al lang geleden dat je die hebt gehad. Dubbelzinnige kijk overigens voor een activistische publicist.
    Nogmaals sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. @Pyt
    Nee, dat was ten eerste geen "oproep tot genocide" zoals een lagere schoolleerling nog kan lezen maar juist een waarschuwing daar tegen en het is ten tweede ook niet "plotseling" een verzuchting want over het opstellen van dat artikel is namelijk nagedacht en die verzuchting was echt. Ik leidt het artikel om naar Martiens weblog omdat ik geprobeerd heb AdSense te pleasen maar die kunnen kennelijk ook niet le-zen.

    "Je plaatst de goorste bagger en de stomste complottheorieën op je site" Hopla! Gooi even een emmer leeg, zeg. "Knap" onderbouwde stelling. Waar kan ik dat lezen, Pyt? Waar staat die "bagger" en die "complottheorieën"? Je maakt me nu nieuwsgierig.
    En ik zou me niet verantwoordelijk opstellen? Wat ben ik hier dan al uren aan het uitleggen terwijl er niet op MIJN vragen wordt geantwoord en ik beschuldiging na beschuldiging voor mijn kiezen krijg?

    Jij zegt dat ik je geblokkeerd heb op Twitter. Dat doe ik niet zomaar. Afgezien daarvan heb ik je op Twitter ook niets te zeggen. Ik wil niet door mensen zoals jij gevolgd worden. Dat is mijn goed recht.

    "Als ik het goed begrijp is het de schuld van de SP dat jij geen vrijstelling krijgt van de gemeentebelastingen?"
    Nee, dat heb je helemaal niet goed begrepen want dat zeg ik namelijk nergens. Ik zeg dat als de SP aan de macht komt die partij als linkse reflex de belastingen zal verhogen om de problemen op te lossen.

    Weer een ongefundeerde aanname: Ik zou het partijprogramma van de SP niet kennen. Meneer, de SP heeft me een kaderopleiding aangeboden omdat ik dat programma zo goed kende maar ik heb dat afgeslagen omdat ik geen politicus ben. En wie is Bas Paternotte? Ik heb daar nog nooit iets van gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. @geen
    Je bent je tijd aan het verdoen. Ga wat leuks doen of zo. Of moet ik "Ik denk dat wij klaar zijn." nog gaan uitleggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  39. @frikschotel
    Zelfs dat sluit aan compel, op naar de muur! Nogmaals they go with the ongoing flow, pijnlijk om te zien, dat is mijn motivatie om te reageren. Weer bedreigingswaan weg? Ik hoop het oprecht voor deze zelfbenoemde satirische drs. Of heet je echt Frikschotel, sorry man.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. @drs. Frik
    Ook jouw teksten zijn onnodig pijnlijk en kwetsend voor jouw "lezertjes" jouw woordelijk omschreven doelgroep, die besherm ik graag tegen provocerende bralwerkjes. If you cannot stand the heat of the kitchen, stay out of it,frikkie! Wijze en bewezen woorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Nog even over de SP in Amsterdam, Pyt:
    Je weet het leuk te verpakken maar de SP levert wel degelijk al jaren raadsleden aan de gemeenteraad. Het is de vierde partij in Amsterdam.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. SP mooie club, mooie doelstellingen, helaas geen bewezen regeringservaring. Ze mogen blij zijn als ze het maximaal 1 jaar volhouden en met knikkende knieen minstens 10 jaar achterstand oplopen. Daar is weinig inzicht voor nodig. Fatalisme rules momenteel in nederland, inherent aan het loze verstand, zonder oplossingen. AP is niks meer dan propaganda in de polder, laffe journalistieke wannabee concepten. Geen onderbouwing, geen ballen, geen moraal. Eyeball nonos, slipstreamende arme crisisschrijvertjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Zo, prof, geen complottheorieën op jouw blogje? Tsk. Je bedoelt dat heersende elites die Europa openstellen voor de islam geen complottheorie is? Keiharde feiten, natuurlijk in jouw paranoïde hoofd. Niveautje "Bush zat achter 9/11", Frik.

    Deze is ook leuk: Vijf jaar later, in juli 1974, werd onder de titel van de Euro-Arabische dialoog in Parijs de Parlementaire groep voor Euro-Arabische samenwerking opgericht. De Arabische staten eisten van Europa toegang tot westerse wetenschap en technologie, de onafhankelijkheid van Europa van Amerika, Europese druk op de Verenigde Staten om toenadering te zoeken tot de Arabische politiek en de demonisering van Israël als bedreiging van de wereldvrede, maar ook maatregelen ter stimulering van Arabische immigratie en verspreiding van de islamitische cultuur in Europa".

    Altijd weer lachen geblazen met de Eurabia-complotfreaks. Maar dat is dan typerend voor complotmalloten: voor hen zijn het geen paranoïde verzinsels ontsproten aan een gestoorde geest, maar diepe, religieuze waarheden die überhaupt niet ter discussie staan. Voor Micha Kat is Het Grote Pedo Complot geen complottheorie, maar een feit. Voor Jeroen de Kreek is de Grote Joodse Samenzwering geen complottheorie, maar een feit. En voor Frikschoten is De Grote Islamitische Samenzwering geen complottheorie, maar een feit.

    Wat trouwens ook de reden is waarom ik jouw niet mail en waarom ik niet op AP, De Dagelijkse Sufkop, Artikel7 of al die andere ranzige, extreemrechtse blogs post, prof. Ik discussieer ook niet met een gekke koe of met die lui van Stormfront. Jullie zijn geen haar beter dan Stormfront. Al zijn jullie natuurlijk wel een stuk schijnheiliger.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Frik, ga eens een cursus staatsrecht volgen. Weet je wat het verschil is tussen een College van B&W en de gemeenteraad?

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Gekke met die laffe provocerende anti semieten, vrijdenkende kwetsende moraal web-artiesten is, dat ze hun moment of fame angstvallig vermijden, asserviteit van de wiet en verslavings cultuur.

    Daar zit je dan , met meer dan een jaar lang denken over waxine lichtjes en google non info, in een cel te janken. Leuk toch?

    Jezus mina denkt er nog iemand na?

    BeantwoordenVerwijderen
  46. "En voor Frikschoten is De Grote Islamitische Samenzwering geen complottheorie, maar een feit. "
    Mooi. Weer iets geleerd vandaag. Want dat wist ik namelijk niet. En dat is omdat E.J. Bron een artikel van Fjordman uit het Duits heeft vertaald en Max een artikel samenstelt uit diverse anderen en daarbij het welbekende "oil for immigration" aankaart? Foei toch, Bron! Stoute Max!

    Jij discussieert wel degelijk met mensen die jij onbeargumenteerd als "gekke koe" neerzet: Namelijk met mij en wel hier. En het maakt niet uit wat ik aandraag want jouw vooringenomen mening heeft je verstand overgenomen waardoor je niets anders meer kan dan ranten. Haat, haat en nog eens haat. Dat is wat er van je geworden is in het leven. Succes met je ongetemde woede in de linkse kerk. Ik ben voorlopig klaar hier want welk aspect ik ook ter sprake breng: er wordt niet op ingegaan, het wordt verdraait, uit zijn verband getrokken en met kwalificaties afgeserveerd uit haat, haat en nog eens haat.
    Waarom kom je niet even langs, Pyt, om me uit de weg te ruimen? Dat is toch je natte droom, of niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Discussiëren wij, Frik? Ik dacht dat we elkaar voor rotte vis uitmaakten? Het is in elk geval niet mijn bedoeling met jouw te discussiëren. Dat zou namelijk betekenen dat ik je op enigerlei wijze inhoudelijk serieus zou nemen. Je weet best dat dat niet het geval is.

    En ja, Frik, "oil for immigration" is een volstrekt zotte complottheorie, het is geen serieuze wetenschappelijke theorie. Het is net zoiets als "Friso heeft Marianne Vaatstra vermoord" of "Obama is de onwettige zoon van Malcolm X" of "George Bush heeft opdracht gegeven de Twin Towers op te blazen".

    En jouw uit de weg ruimen, Frik? Heb je teveel artikelen van Martien Pennings gelezen? Voordat ik een mensenleven neem of er zelfs maar mee dreig het te nemen, moet er heel wat gebeuren. Ik haat waar jij en je soortgenoten voor staan. Jouw persoonlijk haat ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. @geen
    Laatste dan:
    -"propaganda in de polder": Wat word er dan gepropageerd? Ik lees op deze site juist dat we mekaar voortdurend in de haren vliegen.
    -"laffe journalistieke wannabee concepten": Wat is er laf aan dat ik hier e.e.a. kom toelichten? dat ik het niet eens ben met een vertaling van Bron en dat even uitzoek? dat er beweerd word door een Duitse blogger dat een Christelijke gemeenschap in Jakarta met pis en modder wordt bekogeld door "moslims" en ik even naar Human Rights Watch in Indonesië en de betreffende pastor bel om dat uit te zoeken en vervolgens een artikel schrijf waarin ik dat verhaal grotendeels weerleg?
    -"Geen onderbouwing": Ooit de vele voetnoten gelezen in de diverse artikelen? Nee, hè? Is veel te veel le-zen.
    -"geen ballen": Wie staat er en plein public voor Party Centrum Rhône met een megafoon omdat er een conferentie plaats vindt van lieden die de democratie willen afschaffen? Wie? Ik toch?
    -"geen moraal": Zie vorenstaande.
    Jij schrijft zulke dingen niet omdat je ze constateert maar omdat je verblind bent van haat, haat en nog eens haat. Feiten hoef je niet. Jij wil geweld en haat. Omdat je niet goed bent in je kop en niet meer zelfstandig nadenken of le-zen kan.
    Triest.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. @Pyt

    Ik weet niet hoe jij dit wel zou willen noemen maar ik noem het wel een discussie daar het om uitwisseling van argumenten gaat. Zo heet zo'n conversatie nu eenmaal.

    Dat "oil for immigration" geloof ik net zo min. Ik heb daar nooit ook maar een sprankje bewijs van gezien. Maar moet ik daarom een weblogger met een mening op mijn site maar de mond snoeren? Ik dacht het niet.

    "Jouw persoonlijk haat ik niet."
    dank je. Dat is wederzijds want die politieke regel ken je tenminste.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Frik is afgedropen op eigen woorden die hijzelf niet kan uitleggen, kippetje eitje op een blog, van vrijewoorders met de exclusiviteit van een of andere investeerder,die bij de eerste de beste onvermijdbare kritiek huilende het hazepad nemen. Wat een rebel, new york times wannabee. Frikkie ga een vak leren satirisch sitting duck! Trek dus nooit een te grote broek aan , hij blijft afzakken waar je ook predikt. Frikkie je kwetst , dat is niet acceptabel, omdat je geen naam of faam hebt. Is zoiets nog aan je te slijten, of heb je nog een verklaring? Verbeter de wereld begin bij jezelf, slordervos.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. @geen
    Je zet jezelf nu helemaal voor lul. Ik zeg het maar even...

    BeantwoordenVerwijderen
  52. @frik
    Wat ik je nageef is dat je mijlenver boven de "micha kat" methode staat, en na veel gedonder een dialoog toch als verantwoordelijkheid opvat.

    Maar gvd is het kwetsende en hooghartig gebral tegenwoordig een standaard? Kap daarmee, voor jouw eigen bestwil.

    Jezus christus , ga de fatsoenlijke minder tijdrovende discussie aan, desnoods met hier en daar wat rimpels.

    Ik kan je wat gouden tips geven over hoe om te gaan met afwijkende meningen op je huidige kansloze blog. Mag jij de substantielele 99% verder zelf invullen. Communiceer !

    BeantwoordenVerwijderen
  53. @geen
    Het zal je wellicht ontgaan zijn maar "VanFrikschoten" communiceert al sedert vele jaren op de interwebs.
    Twee maal in de top 3 van reaguurder van het jaar op GS, publicaties op Flabber in een volstrekt andere stijl en nu dus Amsterdam Post.
    Leg me eens uit waar ik jou persoonlijk in kwetsen zou? En waar "hooghartig gebral" van mij staat.
    En stel jezelf de vraag waarom jij je zo druk maakt om een "kansloze blog". Heb jij zo'n blog met 60.000 bezoekers per maand @geen?
    Ik denk dat ik wel ongeveer kan inschatten wat jouw "tips" zullen zijn na het volgen van deze draad. Ik dank u beleefd.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. @drs.frik. In zijn kruis getaste , er zijn meer veel belangrijkere dingen in deze wereld. Mensen raken met woorden, kwetsen en angsten oreren, goedkope verhalende korte termijn ellende , waarbij zelfs de stupide ringtone-economen verstommen, communicatie soapies met bijbehorende zielige prijshistorie met hol kwetsen van mensen als verdienmodel , een lullig baantje rechtvaardigen. Je stamt uit polder en gedoog motivatie, zoals heden ten dagen de tang op het varken. Sterkte nogmaals met het ap , en ga het songfestival winnen. Onbetrouwbare zakkenwasser, sorry voor de bewoording, maar de intentie was goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  55. @frik
    Ga jouw concept heroverwegen de moeite waard, in gouden tijden van misbruikte one-way--web-communicatie. Investeerders gaan tegewwoordig niet meer in zee met prietpraat conceptuele anarchistische criminele eenpitters! Clear! Make your point !

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Of is dat de gein @geen: Dat jij zo stoned als een garnaal op internet tegen andere mensen moet kunnen ranten die er iets andere politiek opvattingen op na houden over wiet omdat er tijdens hun dienst in een hotel aan het Damrak een jonge vent van 37 na 5 trekjes uit het raam zeilde van twee hoog en ik die platte kop op straat kon zien liggen in een plas bloed? Moet kunnen, hè? Gaan we niet een normale discussie over voeren maar die smerige fascist van de Amsterdam Post eens ff flink door de stront trekken. Way to go. Far out, man. A lot of freaks.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. @frik
    Lekker gaan slapen, je bent geen verkeerde, maar ik vraag je om geen mensen te kwetsen met stoere woorden, laat dat aan de politiek en de simpelen en overigen over, ik ken dat goedkope kunstje ook. Iedereen met wat leeftijd weet overigens ook wel wat traumatisch ellende op te hoesten. Respect dus. Continue verbeteren op dat ingewikkelde web is mijn devies.

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Zo zeg héé, die @geen en @pyt laten even zien hoe zwaar gefrustreerd ze zijn, echt niet normaal meer. Je gaat bijna medelijden met ze krijgen, want wat zou er toch met ze gebeurd zijn??

    @VanFrikschoten, jij stelt dat @geen en @pyt van de linkse kerk zijn, maar links staat toch voor sociaal en het volk?! @geen en @pyt zijn zwaar asociaal en staan achter het grootkapitaal. En het volk dat niet braaf luistert naar, en niet alles braaf slikt, wat door het grootkapitaal verkondigd wordt worden voor 'complotters' uitgemaakt.. Dat is het enige wat @geen en @pyt bezighoudt en drijft.

    BeantwoordenVerwijderen