Extra

dinsdag 28 april 2015

Dodelijk

Pepsi stopt met aspartaam, kopten de koewausen met verwijzing naar de NWO gifmengers. 'De MSM weigeren tot op de dag van vandaag te erkennen dat de zoetstof dodelijk is, maar de consument weet inmiddels - dankzij internet- beter.'

Dodelijk? Nou, niet echt, aspartaam zit in aardig wat voedingsmiddelen (jam, vruchtenmoes, zoetjes, ijs, chocolade en desserts), en als gebruikers daarvan zijn overleden ligt het toch echt niet aan deze zoetstof. Dus als het al de bedoeling was om de mensheid uit te roeien, dan weet Barracuda nog wel middeltjes die wel werken. Wat niet wegneemt dat er aardig wat controverse is rond aspartaam.

Pepsi reageert vooral op dalende verkopen van zijn Diet producten, maar ook dat moet in breder perspectief worden gezien dan alleen de weerstand tegen aspartaam. Frisdrankverkopen dalen al tien jaar lang, simpelweg omdat consumenten liever vruchtdranken, en andere minder calorierijke dorstlessers prefereren.

'Pepsi Ditching Aspartame Is Not a Good Thing', concludeerde het blog Gizmodo: 'You might not know it from certain conspiracy-minded corners of the Internet or 1990s-era chain emails, but aspartame is one of the most well-studied food additives ever.' Terwijl die nieuwe zoetstoffen dat niet zijn.

Vanaf de zomer wordt de zoetstof aspartaam in Pepsi vervangen door sucralose, beter bekend als Splenda, en een tweede zoetstof met een even slechte reputatie, acesulfame potassium. Sucralose veroorzaakt, net als andere zoetstoffen, in muizen een verminderde glucosetolerantie, een voorbode van diabetes. Bij mensen met diabetes verhogen zoetstoffen de bloedsuikerspiegel echter weer niet. Hoe dan ook, als Pepsi echt begaan was met het imago van zijn producten, waren ze wel verse sinaasappelsap gaan verkopen.

246 opmerkingen:

  1. > acesulfame potassium

    Is daar geen Nederlandse naam voor? Potassium is in het Nederlands gewoon kalium (hoewel het Engelse woord van Nederlandse herkomst is, pot-asch, as uit een pot).

    Volgens https://nl.wikipedia.org/wiki/Sucralose zit er trouwens helemaal geen kalium in sucralose, wel chloor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. >> Volgens https://nl.wikipedia.org/wiki/Sucralose zit er trouwens helemaal geen kalium in sucralose, wel chloor.

      En daar gaat het bij slechtgeïnformeerden dus altijd mis. Ze googelen informatie bij elkaar zonder door enige kennis te worden gehinderd. Waar deze opmerking van Ruud weer een treffend voorbeeld van is. Als hij op de middelbare school bij scheikunde wat beter had opgelet, was hij vast beter terecht gekomen.

      Uit dezelfde categorie:
      - in je DNA zit fosfor;
      - in je tandglazuur zit fluor;
      - in sommige enzymen in je lichaam zit broom;
      - je hele lichaam bevat zo'n 100 gram chloor.

      Dus als je in dezelfde lijn als de plotters verder redeneert: Pepsi en McDonaldshamburgers zijn gezonder dan een mensenlichaam.

      Verwijderen
    2. Je reactie zit vol met stropopredeneringen.

      Afgezien daarvan: ik las Barracuda niet goed, hij noemde twee verschillende stoffen en die haalde ik door elkaar. Ik zag het al terwijl ik het tikte, maar postte toch. Hebben jullie ook eens een kans om te scoren. Zo ben ik.

      Mislukt dus, want je hapte op iets anders, wat helemaal niet mijn stelling was.

      Verwijderen
  2. https://nl.wikipedia.org/wiki/Acesulfaam-K

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Ruud
      Ondanks jouw U-ban, en overact m.b.t de vele wereldse conflicts of interests, mis je hier de clou van koe(k)waus.

      TIP:

      Als chemisch laborant heb je veel carrière mogelijkheden. Je kunt als chemisch laborant bijvoorbeeld werken in de chemische industrie, voedingsmiddelenindustrie, farmaceutische industrie, olie & gas industrie, milieusector of bij universiteiten en keuringsinstituten.

      Verwijderen
  3. Eerste page op youtube alleen al meer dan 45 miljoen hits...

    Ps; Vanwege de niet meer bestaande feedback alhier, dan maar wel met HAAR overleggen hoe of wat verder met mijn verbazingwekkende SCOOP om te gaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. " 'De MSM weigeren tot op de dag van vandaag te erkennen dat de zoetstof dodelijk is, maar de consument weet inmiddels - dankzij internet- beter.'"
    Laat ik nou laatst gehoord hebben dat er op de nationale TV wel degelijk voor is gewaarschuwd.

    Ach ja, sommige mensen en hun voor-oordelen en de wens om bepaalde ideeën in stand te houden..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weet je wat pas dodelijk is? Die aluhoedjesgasten die dit nog geloven ook! Alles wat ook maar een béétje vreemd in de oren klinkt is al 'dodelijk' voor hen! (terwijl het niet zo is in real life)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Breaking Complotfeit!!!!

    Micha Kat maakt tegenwoordig reclame voor pharmaceutische industrie!!!
    https://www.youtube.com/watch?v=kPf4cNS8C04

    ...Kinky he!
    https://www.youtube.com/watch?v=7nI90ikPvTk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou is een kleine drogist natuurlijk wat moeilijk te vergelijken met de 'farmaceutische industrie', maar je hebt gelijk: Micha Kat en Moraal is niet een beproefde combinatie. Kat verkoopt en verraadt ieder principe voor zijn eigen zelfbeeld.

      Zo vond ik zelf het filmpje over Jas Fagan Communion Shop wel aardig. Een winkel waar kleine katholieke jongetjes in een mooi pak worden verpakt voor de pastoor. Kinky op zijn minst.

      Maar ook het vreselijk wapperende filmpje in de wine shop is aardig. Niet alleen Kat's voorliefde voor alcohol, maar ook zijn volkomen gebrek aan empathie komen mooi naar voren in dat stukje bedroevend camerawerk; nog geen seconde serieuze aandacht voor wat de shop owner heeft te vertellen, en hem zelfs niet laten uitspreken.

      Ik vind het echt een leuk concept, maar ook heel treurig hoe het wordt uitgevoerd.

      Niet iets voor jou @JDTV? Of wil je nog steeds CNN spelen?

      Verwijderen
    2. Zintuigfysiologie. Weet ik ook heel veel van. Micha Kat niet. De tijd die 'n mens met z'n ogen nodig heb om een woord als Optometry rußtig te lezen, bevobbeld.

      Verwijderen
    3. De tijd die 'n mens messe oge nodig hep.

      Verwijderen
    4. [...] very proud of. She did arse [...]

      Bekje paarden? o KUNSTEN? Zeg dat dan, gekke Ieren.

      Verwijderen
    5. Ja dat is natuurlijk een beetje jouw nemesis @Ruud. Je hebt overal verstand van, maar er zijn maar zo weinig mensen die dat doorhebben, laat staan erkennen. Sucks.

      Maar waarom je na zijn constatering dan altijd gaat praten alsof er een magneet op je brein is geplaatst ontgaat mij. Of is dat je eigen onzekerheid die via wat 'humor' de door jezelf geconstateerde grote broek bij de lezer passend wil maken?

      Verwijderen
    6. "Je hebt overal verstand van, maar er zijn maar zo weinig mensen die dat doorhebben, laat staan erkennen."

      You got it. So true.

      "Of is dat je eigen onzekerheid die via wat 'humor' de door jezelf geconstateerde grote broek bij de lezer passend wil maken?"

      Geen onzekerheid, wel realisme, en zelfspot being a joia for ever.

      Verwijderen
    7. Boublog!

      https://www.youtube.com/watch?v=2PH7x8qnGeo

      Hoorbaar niet Iers. Gevlucht uit Rhodesia/Zimbabwe?

      Verwijderen
    8. Die HD-camera's zijn heel niet duur bij de ex-Saturn nu-MediaMarkt. Msxin gaakter een kope ent dan beter doen?

      Verwijderen
    9. Kledde is de naam van de shop, analfa-Micha! Claddagh! De gh is meestal stom in't Iers teugeswoddig. Wist je niet? Ik wel, want ik heb overal verstand van, ook van Gaelic spelling issues, ja? Van die dingen, van die dingen.

      Verwijderen
    10. Who sings the last sing, sings best, that whad oy oylwayz say!

      Verwijderen
    11. Re https://www.youtube.com/watch?v=FMR_T0mM7Pc

      Vos Barracuda- e Swappi-esque peopletjes es multo plus sin cerebro que io, lau mi pensajxoj!

      Verwijderen
    12. > jouw nemesis

      Seg jij toggal tijd vieze woorden! Moet ik echt opzoeken, dit, hoor, zo geen idee wat dat is.

      Verwijderen
    13. https://nl.wikipedia.org/wiki/Nemesis_%28mythologie%29
      "Zij is de meedogenloze godin van de gerechtigde wraak."

      Slaat dat op?

      Nog mee Google: https://nl.wikipedia.org/wiki/Aartsvijand

      Micha Kat is niet m'n aartsvijand, hoor, ik haat 'm ook niet. Ik heb alleen medelijden met m'n, want hij heeft heus wel talenten en eigenlijk is 't ook best een aardige man. Astie maar niet zo gek was, of zich daaraan wilde laten helpen, dan was er nog best hoop.

      Verwijderen
    14. En die open zou staan voor kritiek. Want die filmpjes zijn heul zo slecht nog niet, d.w.z. met iets meer die camera stil houden of een statief gebruiken en wat meer voorbereiding en planning en post-editing zou het makkelijk een stuk beter kunnen. Daarom denk ik wel eens, zelfs ik als auditief en niet visueel ingestelde zou dat haast beter moeten kunnen.

      Verwijderen
    15. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  7. Nou is dit natuurlijk wel de "small pharma", ik zie Micha nog niet zo snel Bayer tubeyourshoppen :) Het filmpje over de wijnwinkel is ook om te smullen ja. Meer aandacht voor de drank dan voor de winkel zelf.

    Micha doet dit geweldig, ik kan niet anders zeggen. De filmpjes zijn vreselijk qua camerawerk en inhoud, hebben zelden meer dan 100 views maar hij vangt wel geld voor iedere upload. De filmpjes hebben dus aantoonbaar geen commerciële meerwaarde voor de opdrachtgevers en ondertussen vangt Kat er wel geld voor. En hoe voller zijn portfolio, hoe meer vergoeding hij kan vragen voor zo'n filmpje. Eerlijk is eerlijk: ik had niet verwacht dat hij zo ver zou komen met dit project.

    Micha, ik weet dat je meeleest. Gratis advies voor een beter filmpje: vink het vakje "deinterlacing" even aan als je de video uploadt naar Youtube. Dan ben je van die lelijke gestreepte beelden verlost.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En als je toch meeleest, Micha: met het omduwen van McDonalds speel je de BurgerKing in de kaart.
      Ze mogen je daar best een miljardje of wat voor betalen.
      Kun je een dikke middelvinger opsteken naar de ouwe gierige Poot met zijn luizige drienullen-fooitjes

      Verwijderen
    2. Ja het omduwen van McDonald's: Kat belt charmante en vriendelijke stagiaire van de communicatie-afdeling, pruttelt gewichtig een paar seconden en dan is het: "wacht, wacht, ik vind jou best aardig, niet oph..." TUUT,TUUT,TUUT..

      Ik zou als ik Kat was van dat 'journalistje spelen' ook een commercieel project maken. Zoiets als: "Ik geef training in het omgaan met warrige mensen. Dan speel ik gewoon mijzelf, doe alsof ik een journalist ben, en jullie medewerkers - en weet ik ben gespecialiseerd in receptionistes en secretaresses - moeten mij dan zo snel mogelijk maar vriendelijk en fatsoenlijk afwimpelen. Training. Kat heeft een portfolio vol aan praktijkervaring en beschamende voorbeelden.



      Verwijderen
    3. > Eerlijk is eerlijk: ik had niet verwacht dat hij zo ver zou
      > komen met dit project.

      Ik ook niet. Het zegt iets over de wereldvreemdheid en digibetica van die Oyrishmen. Best jammer eigenlijk, want het lijken me eerlijke en hardwerkende mensen, die beter verdienen.

      Verwijderen
    4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    6. One reader favorited this post. Would you dare to two too?

      Verwijderen
    7. Ja, geweldig idee van die training. Was laatst iets op tv van acteurs die lastige treinpassagiers speelden, voor een training van conducteurs. Is een markt voor.

      Ook diten dit, nagespeelde (maar de telefonistes zijn echt!) paniekerige 112-bellers (911, voor Ziva).

      Verwijderen
    8. @Nelis Níquel , película sentimental fado Ruud.

      Verwijderen
    9. Ja, deze. En André Hazes hield ook van Triste Sina-muziek.

      Verwijderen
    10. Fado zuigt: Morrò fadistas!. Toen dronken personages nog done waren. Todos contrò fado!

      Verwijderen
    11. Violas abaixo! Down with guitars!!

      Verwijderen
    12. Fado, onverstaanbaar naargeestig gehuil, liever de Ierse pub
      Dubliners, en een poging om een Piccolo te bespelen. Voordeel is ook nog dat de kroeg klokslag 11.00 uur sluit.

      Verwijderen
    13. Ik kan me toch nauwelijks voorstellen dat er in Ierland ook maar een hond intrapt om Kat vooruit te betalen voor zijn hilarische gezwaai-met-een-camera-filmpjes voorzien van zijn karakteristieke en steeds verder verergerende "uhhh ja" haperingen. Net zoals Desiree Stokkel in haar 'Engelse' videootjes altijd als stopwoordje het NL woord "dus" gebruikt en Johan Oldenkamp in zijn 'Engelse betogen' nóg sneller de draad van zijn eigen gezwam kwijt is als in zijn 'mother language' (het lijkt er sterk op dat ze alledrie gebukt gaan onder een soortgelijk neurologisch defect).
      Kat zal e.e.a. wel op basis van een soort 'no cure no pay' concept trachten te verkopen en wellicht vangt hij uit medelijden voor zijn amateuristische 'optreden' een paar euries waarmee Kat zich naar de dichtstbijzijnde McDonalds haast om een Euroknallerburger en een fles Pleegzuster Bloedwijn bij de lokale Aldi te scoren.
      En dan wacht na een zware opnamedag weer het stapelbed in het smoezelige hostel. Dag in. Dag uit.

      Verwijderen
    14. Er is altijd meer, mensen.
      29 april 2015.
      Ruud Harmsen introduceert de woemibo op Barra.

      Kan het nog satanischer, nog monsterlijker, nog weerzinwekkender?

      Verwijderen
    15. Dit wel eens gezien?. Fado zonder gitaren (Portugese noch otherwise).

      Ierse muziek: hou ik ook wel van, Clannad bijvoorbeeld, maar die kroegmuziek (meegemaakt in o.a. Dingle, met dans, maar zo stampvol dat er geen muis meer bijkon) is vaak snel eentoning. Ze hebben namelijk maar twee varianten:
      "The next song is a reellll".
      "This next song is a Jig".
      "Now we will be playing a reelll again."

      Etc. etc. Fado daarentegen heeft gauw een stramien of acht, en dan nog de vele nummers die niet in een van traditionele schema's passen. Echt veel rijker, zeker de laatste 20 jaar, nu er een enorme herbewerking heeft plaatsgevonden. (Trouwens ook in de Portugese pop- en rockmuziek: Os Clã. Wel goed hard draaien, hè.)

      Verwijderen
    16. @ Johan: Kat heeft van in ieder geval één van zijn opdrachtgevers daadwerkelijk geld ontvangen. Dat was € 100 van de feestartikelenwinkel. Daar heb ik bewijs van in de vorm van een mailtje van de eigenaar van die zaak.

      Verwijderen
    17. Breaking: NWO lid Ruud Harmsen verwoest trollenblog Barra * Barra kruipt huilend het torentje van Rutte binnen, smekend om subsidie voor een McDonalds Happy Meal * flesje water 47 keer duurder dan bananen McShake

      Extra: Johan Oldenkamp blijkt zelf de missing link in de evolutie * Half aap, half mens * luister naar ons onthullende en verbijsterende interview met allround Aapmens Johan *

      Tringtring
      - Hallo?
      * Jaaa, hallo, spreek ik met de afdeling persvoorlichting van de...uhhh ja...Pateo Global Media Groep?
      - Met wie spreek ik?
      * Jaaa, ik ben dus...uhhh ja...journa...
      - Verkoopt u bananen?
      * Uhhh ja...dat wil dus zeggen...uhhh...op youtube wel...uhhh ja
      - Daar kan je alles op terugvinden.
      * Uhhh...sorry?
      - Op youtube dus. De hele ware menselijke geschiedenis.
      * Maar...
      (klik)
      Tuut tuut tuut

      (denk er zelf even de kapitalen bij)

      Verwijderen
    18. @deminkkat

      Ok. Een gulle gever. Die moet wel erg veel medelijden met Kat gehad hebben.

      Verwijderen
    19. LOL! De woemieboo, woemieboo. Madiwodo, is dat wat?

      Verwijderen
    20. > Breaking: NWO lid Ruud Harmsen verwoest trollenblog Barra

      Sloopt, toch, in het jargon?

      Verwijderen
    21. € 100 van de feestartikelenwinkel.
      En toen ze dat biljet bij McDonals gierend van de pret niet als wettig betaalmiddel wilden accepteren, is er bij Kat iets geknapt. Zo zal het zijn gegaan.

      Verwijderen
  8. Reacties
    1. Van toen ze nog heel jong was. Later was haar stem duidelijk veel lager. Ik heb haar zus eens persoonlijk gesproken. Die leeft nog steeds en zingt soms nog.

      Verwijderen
  9. Jeetje @Ruud, ik noem je naam en je ontploft bijna in je aandachtbehoefte.

    Het lijkt inderdaad wel een 'woemibo' zoals @Douwer zegt.

    Je reageert zelfs op je eigen reaguursels.

    Rustig, rustig, het spel van de helden uit de Ribatejo kenmerkt zich juist in balans en neutraliteit.

    Jij draaft nu door.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. > Jeetje @Ruud, ik noem je naam en je ontploft bijna
      > in je aandachtbehoefte.

      Nee hoor, het punt is dat ik echt wat te melden heb, in tegenstelling tot vele meer leeghoofdige types.

      > Het lijkt inderdaad wel een 'woemibo' zoals @Douwer zegt.
      > Je reageert zelfs op je eigen reaguursels.

      Uiteraard, een beetje "koddig autist" draait daar z'n hand niet voor om, wel?

      > Rustig, rustig, het spel van de helden uit de
      > Ribatejo kenmerkt zich juist in balans en
      > neutraliteit.

      Wat weet jij over de Ribatejaanse afdeling van de Fado-clan dat ik niet weet? Kristien de Wit, Jan Huil en Amélia Muge komen er vandaan, dacht ik. (Cristina Branco & João Chora en die andere heet echt zo, heeft pas een nieuwe cd uit die best bijzonder is).

      > Jij draaft nu door.

      Paarden, ja, hebben ze daar ook, in een soort Nederlandsachtig uiterwaardenlandschap. (Maar het liedje gaat over Além Tejo, niet Riba Tejo. Overijssel, niet IJsseloevers.)

      Verwijderen
    2. @Ruud, echt, je bent best een grappig gekkie, en dat meen ik.

      Maar het is natuurlijk niet zo dat je wat te vertellen hebt. Dat is niet zo. Echt niet @Ruud. Mensen blocken je niet op Twitter omdat je zo scherp bent, maar omdat ze dat gereutel van je helemaal zat zijn. Bij de meeste is dat na 1 retweet/reactie. Bij een paar andere duurt het een tweet of 4. Maar dat zijn vuile socialisten!

      Anyway @Ruud, je plofkipt weer lekker in gelijk door te denken en arrogant een conclusie te frutselen in dat autistische koppie van je dat ik een mening zou hebben over de Ribatejaanse afdeling van de Fado-clan.

      Daar heb ik geen mening over @Ruud. Met mijn verwijzing naar Ribatejo doelde ik juist op de balans die daar bestaat tussen enerzijds het fokken van de paarden en anderzijds van de stieren die elkaar vervolgens samen met de 'fokkers' vinden in de Arena. In essentie Fado inderdaad. Maar iets meer Hemingway-re-united dan jij tussen je oren kon bedenken.


      Verwijderen
    3. > van je dat ik een mening zou hebben over de Ribatejaanse
      > afdeling van de Fado-clan.

      Dus DAT stukje ga je dan opeens weer serieus nemen? Jij snapt echt helemaal niks van wat ik schrijf, hè?

      Verwijderen
    4. > enerzijds het fokken van de paarden en anderzijds van
      > de stieren die elkaar vervolgens samen met de 'fokkers'
      > vinden in de Arena.

      Ik geloof niet dat dat nog speelt in het moderne Portugal. Of hoogstens op kleine schaal. Mogelijk ben je in de war met hun barbaarse buren, de Spaniolen?

      Ooit was er wel een connectie tussen fado en stierenvechten, maar dat was meer in 1825 in de tijd van A Severa (waarover verder nauwelijks iets bekend is trouwens). De grote arena bij Campo Grande (of was het Campo Pequeno?) was 20 jaar geleden al omgebouwd tot theater. Heb ik gezien toen ik daar was (alleen aan de buitenkant dan).

      Verwijderen
    5. > Maar iets meer Hemingway-re-united dan jij tussen je oren kon bedenken.

      Wie is Hemingway? Ken ik niet en heeft er ook niks mee te maken. Is die niet vermoord bij de Hellemond of zo? O nee dat was Crawley en het was zelfmoord en dat is ook al niet waar.

      Verwijderen
    6. @Ruud
      Stalk modus on? Kom eens binnen, met wat positiefs!

      Verwijderen
  10. @Johan Kolderkamp

    Ik ben dankzij jou de vlijt van Johan Oldenkamp wat meer gaan lezen. En ik moet zeggen; als vervangende soap Micha Kat is het niet meer, maar ook niet echt minder. Er zit even veel mileage in de gestoorde geest van Johan Oldenkamp als in die van Micha Kat.

    Zeker wanneer je wat consequenter de 'geest' van Johan volgt. Het is zeker niet minder absurd. Het is ook zeker niet minder 'hilarisch'. Het is al helemaal niet minder "Oei, daar hebben we wel een "Ik ben blij met mijzelf gekkie"- te pakken.

    En het is al helemaal grappig om hem te debunken.

    Echter, er is een mega-probleem met Johan Oldenkamp. Niemand, maar dan ook niemand vindt deze man interessant.

    "Johan Oldenkamp" debunken is een beetje alsof je "Johan Oldenkamp" als Minister-President naar voren schuift. Kansloos!

    Bij Swapichou hebben wij ook wel eens Johan Oldenkamp besproken. Maar echt, nul 'hits'. Niemand, maar dan ook echt niemand is geïnteresseerd in dat 'gekkie'. Zelf vind ik dat 'an sich' dan wel weer interessant. Maar ja, we moeten met z'n allen toch ook weer verder, en dat doe je niet door een dode koe achter je aan te trekken.

    Anyway, wij laten Johan Oldenkamp lekker in zijn Giza klok hangen. Niet interessant.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Adviesje van de vitale alternatievo , wtf Burger Service Nummer?

      https://www.cmn-lcc-capital.com/Aanvraag_inventaris.aspx

      Verwijderen
    2. > Bij Swapichou hebben wij ook wel eens Johan Oldenkamp
      > besproken. Maar echt, nul 'hits'.

      Goh, hoe zou dat nou komen? Geen geest, dat zei ik toch al? Echt, gast!

      Verwijderen
    3. > lekker in zijn Giza klok hangen.

      Wat is een "Giza klok"? Ik weet het echt niet! Elke uitleg is welkom.

      Verwijderen
    4. @Ruud
      Internet moet het al 60 minuten doen zonder jouw reacties. Twitteraandelen kelderen, gaat het wel goed met je?

      Verwijderen
    5. Ah okay, "Giza klok' heet bij Johan 'Gizeh klok' Slichla, de klinkers schieten bij mij er wel eens in.

      Verder doet een artikel over jou het ook niet best @Ruud. Iedereen lacht dan wel wat in de comments, maar verder levert het ons eigenlijk alleen maar negatieve emo-feedback op: "Moet dat nou, die Ruud is toch best een normale gekkie?" "Ik snap niet dat jullie @Ruud Harmsen targeten. Die enorme gek doet toch niemand kwaad. Hij is nou eenmaal zo." "Doe nou even rustig naar @Ruud. Dat is gewoon een onschuldige gek."

      Niet echt interessant dus. Je hebt kennelijk de status van ' huisgekkie' bereikt. Dat gun ik je, al blijf je voor mij gewoon een autist die best een paar satellieten op zijn bewegingsvrijheid verdient.



      Verwijderen
    6. Van mij mag de eerder vernoemde site "code rood" , cq een busje naar Uden verwachten. BSN nummers hengelen, no kidding.

      Verwijderen
    7. @Dankbaar
      Leuk klusje voor de genie onder de digitale speurneuzen, ik wens je oprecht succes!

      Verwijderen
    8. > Twitteraandelen kelderen, gaat het wel goed met je?

      Ja hoor ik deed wat ik de hele dag al had moeten doen: schrijven. Autistisch galoel in interlingua. Vervolg: aliquot. Zoek het maar lekker uit stelletje leeghoofden, ik leef lekker door in mijn hoofd en site (en ik multi-task: tegelijk volg ik nu een docu over Himmler).

      Verwijderen
    9. > Verder doet een artikel over jou het ook niet best @Ruud.

      Als je de moed had eens echt op mijn kritiek in te gaan, dan werd het misschien nog eens een interessante discussie (hoewel, kan dat, met 100% partijdige censuur? Want een zelfbenoemd team dat in werkelijkheid zichtbaar uit maar één persoon bestaat?)

      Als je alleen maar kinderachtige, loze stukjes over me reutelt, ja, dan blijft het stil, want: geestelijk leeg.

      Bij mij mag het, discussie, nog steeds: https://rudhar.wordpress.com/2014/12/15/over-swap-i-chou/.

      Verwijderen
    10. Haha, @Ruud,
      Maar wie gaat jouw rekeningen vereffenen? Met jouw gallische reacties gaat het je jammergenoeg niet lukken, hoezeer we jou het ook gunnen.

      Verwijderen
    11. Durf bijvoorbeeld eens hierop in te gaan, Ziva. Wel een wezenlijk punt, dacht ik. Maar ach nee, het komt maar van een "huis gekkie", dan hoeven we het niet te lezen, toch?

      De docu die ik ondertussen kijk, over Heinrich Himmler, is inmiddels bij 1941 aangeland. De knuppels zijn ingeruild voor zelfgegraven greppels en nekschoten. You know what I'm talking about.

      Verwijderen
    12. Zeg, geen, hou is lekker op met je onsamenhangende gezwam joh. Er is geen (ha ha woordspeling) touw aan vast te knopen, dus ik reageer ook niet.

      Verwijderen
    13. > al blijf je voor mij gewoon een autist die best een paar
      > satellieten op zijn bewegingsvrijheid verdient.

      Pardon? Dus ook nog tegen de rechtstaat, Ziva? Mensen zonder enige aanleiding volgens en intimideren, sta je dat voor?

      Naakt aan de ketting ook maar meteen misschien, is dat wat?

      Verwijderen
    14. @Ruud
      Iets met toegepaste zintuigfysiologie of zoiets, waar jij alles van weet. Lees het eens als een gerichte abstracte, kleine of grote boodschap. Je knapt er van op, of je knapt er van af, aan jou de keus.

      Verwijderen
  11. Een beschamende reactie, Ziva, echt. Deugt niet, oneerlijk, niet-integer, beledigend, dom, leeg, inhoudsloos.

    Dit ondanks het feit dat Wim Dankbaar zulke financiële beloften vaak toch niet nakomt, dat deed hij ook niet bij de zogenaamde ontmaskering van iemand (waaraan ik, schaam schaam, ook meedeed) en die uiteindelijk inderdaad bewees dat ze NIET de vriendin van de klusjesman was. Maar betalen, zoals Wim Dankbaar wel beloofd had, ho maar.

    Jullie deugen ALLEMAAL niet, dat is het. Wim Dankbaar niet en zijn critici ook niet. En ik niet, maar ik probeer er wat aan te doen, waakzaam te blijven. Als enige. De rest is arrogant 100% van eigen gelijk overtuigd, altijd, maar durft de discussie niet aan. Snel dreigen met permabans. Uiteraard in het eenpersoonsmoderatieteam van Swappie-Hatsjoe besproken. Stelletje leugenaars.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Ruud Harmsen
      Wim Dankbaar onderzoekt de media in de hoop uitleg te duiden en te vinden. Gaat hem vroeg of laat lukken, ondanks zijn onuitputtelijke methodes, inclusief jouw gruwelijk lelijke Fadomuziek .

      Verwijderen
    2. Ruud probeert wat aan zijn eigen "niet deugen" te doen, door naar het gedrag van anderen te kijken.

      Right.

      Verwijderen
    3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    4. Blijven jullie op dit schoolplein niveau, of lijkt het maar zo? Gelukkig zit ik achter mijn computer, maar ik krijg neigingen.

      Verwijderen
    5. Dat heeft iets met Spaanse rietjes te maken, lieffie.

      Verwijderen
  12. Reacties
    1. @JDTV
      Maakt feitelijk geen moer uit, een clubje geoccuppeerde bouwvakkers?

      Verwijderen
    2. @JDTV
      De aantoonbare idioot gehersengespoelde@Ruud, jammer of niet , @Eric? Geef mij maar het denkwerk van het team van @Swapichou.

      Verwijderen
  13. 1) docu over himmler halverwege afgezet wegens te veel moorden en enge beelden. De brieven an sich zijn historisch wel interessant.

    2) wim dankbaar stuurt je geld terug, maar pas nadat hij je met naam en adres op zijn blog heeft gezet. Dat dreigende toontje hanteert hij nu al. Je bent dan namelijk een trol.

    3) 'het denkwerk van team van swapichou', wat een slijmbal die @geen. Hokjesdenkers, dat zijn het en meer niet. Hun oordelen staan al vast: die is autistisch, hij is gefrustreerd, en wij hebben altijd gelijk, kritiek nimby. Laat die lieden van swap lekker in hun eigen wereldje blijven. Waarom komen ze telkens hier ? Alleen om mensen af te zeiken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ==
      Hokjesdenkers, dat zijn het en meer niet. Hun oordelen staan al vast: die is autistisch, hij is gefrustreerd, en wij hebben altijd gelijk, kritiek nimby.
      ==
      Rake samenvatting inderdaad. Van Swappy, maar ook van Wim Dankbaarsites, Michasites, Breedveldsites. Met net iets andere invulling van de etiketjes. Gooi er random wat trollen, geobsedeerden, glibberige geleedpotigen en pedo minervaïsten doorheen en je heb zo weer een andere variant te pakken. Allemaal één pot nat.

      Verwijderen
    2. @Ruud
      Achtervolg "ze",stalk "ze", verban "ze", jaag "ze"op, veracht "ze"..... Bedoel je dat? Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is de slimste van het land?

      Verwijderen
    3. @Jan en @ Ruud voor zover ik weet denk ik niet in 'hokjes'. Maar ik krijg wat van jullie gezemel. Als jullie een site zodanig bagger vinden-dan klik je gewoon door. Klaar!

      Verwijderen
    4. Maar vooral NOOIT ingaan op inhoudelijke of principiële kritiek. Dat is ook een levenshouding.

      Ik ga maar eens boodschappen doen. Wandelingetje in de zon.

      Verwijderen
    5. @ Ruud dat bepaal ik zelf wel wat ik inhoudelijk vind of niet. Voor zover is mijn inhoudelijke kritiek dat ik het grenzeloos geouwehoer vind.

      Verwijderen
    6. https://youtu.be/XNnaxGFO18o @Ruud.

      Verwijderen
    7. @dorothy, als jij mensen ook afzeikt op het internet, ze neerzet als debielen en autisten, dan mag jij je aangesproken voelen. Als dat niet jouw stijl is, gewoon negeren.

      Verwijderen
    8. > dat ik het grenzeloos geouwehoer vind.

      Oké, dus een objectief feit verandert al naar gelang wie het naar voren brengt, dat vind jij normaal. Daar wat van zeggen vind jij "grenzeloos geouwehoer".

      Ja, dat is ook een visie. Moeten we respecteren.

      Verwijderen
    9. @Ruud en @Jan het komt ook wel voor dat ik iemand een randdebiel of een fuckwit vind, maar dat zijn bloggers als Vrijland c.s. die over lijken gaan en anderen lastigvallen voor hun 'mening'.

      Wat het gezeur over Swap betreft; dat gaat al zolang door dat het niet leuk meer is. Iedereen heeft zijn mening en het eindigt in heen-en-weer gedoe, zelf de burelen bij buurman Barra zijn niet meer veilig.
      En als het nou nog een beetje leuk was, of het nog een vorm had, dan is er nog wat van te zeggen.
      Mijn mening bij deze is vrij simpel. Het bevalt jullie niet, het blog Swap is meningloos,gezwam, niet iets wat jullie lezen. Nou dan lees je het niet en hou je op en surf gewoon verder. Het internet is vrij en er zijn genoeg variaties, mannen.

      Verwijderen
    10. > Iedereen heeft zijn mening en het eindigt in heen-en-weer gedoe

      Dat was helemaal niet mijn punt. Wat wel staat allemaal uitgebreid beschreven, maar geen mens die het leest. De wereld wil bedrogen worden, zei Pythagoras al of z'n broer Whakespier.

      Verwijderen
    11. @Ruud psst

      a2 + b2 = c2

      Pythagoras banned the beans om winderigheid te vermijden, wist je dat?

      Verwijderen
    12. @Dorothy, wat jullie op swap doen, moet je zelf weten, ik kom daar nooit. Maar als dat gedrag zich naar Barra verplaatst, zoals ruud neerzetten als autist, dan is het mijn goed recht om daar iets van te zeggen. En als je daar niet tegen kan, dan sla je mijn commentaar toch gewoon over. Ik snap je probleem niet.

      Verwijderen
    13. Het internet is geen vrijhaven om iedereen af te zeiken, of als randdebiel neer te zetten. Het wordt hoog tijd dat de lieden van swapichou zoals shiva en zeegroen leren wat fatsoen is. Ok en als je al iemand te kakken wil zetten, vergeet dan vooral de zelfspot niet. Die is bij voornoemde lui ver te zoeken.

      Verwijderen
    14. @ Jan Ik snap je probleem niet. Je bent hier op barra om te zieken zo te zien. Het is jouw goed recht om er wat van te zeggen, maar geheel altruïstisch is het niet

      Verwijderen
  14. Iemand behoefte aan een MiniMicha? Ook leverbaar in chocolade, om lekker van te smullen!
    https://www.youtube.com/watch?v=v4zCsJtiPXo

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goed mensen, nu dit ontiegelijke geouwehoer hier op het draadje even op zijn beloop laten om daarna voor moppersmurf als de wiedeweerga het liefst met goed functionerende spullen naar Haaksbergen te gaan! Want in 10 dagen nog geen 50 karige hits?! BRON

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Petje Pitamientje mag dan overhoop liggen met Micha Kat, maar de plotteronzin die hij nu weer uitkraamt over de “zaak” Demmink (b.v. dat Bovenkerk en Yesilgöz hun boek in opdracht van Demmink hebben geschreven en deel uitmaken van een complot tegen Baybaşin) laat zien dat hij in feite nog steeds op de lijn Kat zit.

    http://jdtvnieuwsbullet.blogspot.nl/2015/04/jdtv-update.html

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En ik herhaal nog maar eens dat ik het doorlopende gezeik van de Swapichou-clan over en tegen Ruud H. misplaatst vind - zeker gezien het feit dat Ruud zelf niet op Sw. mag reageren. Ik ben het helemaal eens met wat Jan van Nellort hierover schrijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mag wel, maar dan moet ik eerst knielen voor Meester Jeroen en dat verdom ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een onzin Ruud. Dat we geen zin hebben in jouw manier van reageren is een door de hele redactie gedeelde opvatting op Swapichou. Dat ik daarover met je communiceerde betekent niet dat je specifiek voor mij zou moeten buigen. We gaven je een tweede kans en probeerden je uit te leggen wat we liever niet hebben op Swapichou. Je was niet in staat om dat te respecteren en dat leverde je vanzelfsprekend een permaban op. Dat was al meer dan een jaar geleden en sindsdien zit je heel raar te stalken, alsof mogen reageren op Swapichou je "birthright" is. Dat is het niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met termen als 'redactie' laat je zien hoe hoog je het in je bol hebt zitten. Een bijeengeraapt zooitje reageerders, meer is het niet. Chaosblog swap, voor al uw scheldprtijen.

      Verwijderen
    2. Wel heel bijzonder dat je zo geobsedeerd bent door dat "bijeengeraapte zootje" dat je er bijna een dagtaak aan hebt om overal te ventileren hoe slecht Swapichou wel niet is. Prima toch als je dat vindt? Persoonlijk zou ik mijn schouders ophalen en me met iets anders bezighouden als ik dat zou vinden van één of ander margeblogje.

      Wat veroorzaakt eigenlijk die kortsluiting in jouw en Ruud's koppies dat je je zo gaat zitten obsederen met een blogje dat je sowieso niks vindt? Ik kan het niet zo goed volgen en het komt op mij eerlijk gezegd een beetje geestelijk gestoord over.

      Wat je nu doet is mensen vooral nieuwsgierig maken naar Swapichou. Volgens mij werkt het veel beter om ons gewoon te negeren. Je moet het zelf weten hoor, maar je bent met je obsessieve diskwalificaties vooral iets over jezelf aan het vertellen.

      Verwijderen
    3. Het is het soort van gestoorde obsessieve gedrag dat me een beetje aan Wim Dankbaar doet denken. Die heeft ook zo'n moeite met loslaten.

      Verwijderen
    4. Dankbaar zou er goed aan doen om zijn onaangepaste gedrag te wijzigen. Krijg je veel meer informatie uit closed communities. Friesland Bobbe heeft hem aardig bij de veter, reden genoeg om vol te houden.

      Verwijderen
    5. ==
      Wat een onzin Ruud. Dat we geen zin hebben in jouw manier van reageren is een door de hele redactie gedeelde opvatting op Swapichou. Dat ik daarover met je communiceerde betekent niet dat je specifiek voor mij zou moeten buigen.
      ==

      Niet liegen. De rest bemoeit zich niet met de moderatie en je overlegt niks. Jij BENT de moderatie van swappichou. Je haat me omdat ik Chris Klomp betrapte op onzorgvuldigheden richting Dankbaar. Dankbaar = bad guy, dus Klomp is good guy, dus als ik kritiek op hem heb ben ik bad guy. Dat is wat er gebeurd is. Dat is jouw simplistische, ziek-arrogante vijanddenken.

      Verwijderen
    6. ==
      Dat we geen zin hebben in jouw manier van reageren is een door de hele redactie gedeelde opvatting op Swapichou.
      ==

      En dan nog. Stel dat dat waar is. Ik ben irritant, klopt. Maar maakt dat een simpele softwaretip over KvK ongeldig als IK 'm post, en weer geldig als Teigertje 'm post? Ga daar nou eens op in in plaats van je overal onderuit te draaien.

      http://rudhar.com/politics/swapchou/gnnuanc1.htm

      http://rudhar.com/politics/swapchou/gnnuanc2.htm

      Verwijderen
    7. http://rudhar.com/recensie/omgakrtk.htm

      Verwijderen
    8. ==
      We gaven je een tweede kans en probeerden je uit te leggen wat we liever niet hebben op Swapichou.
      ==

      Ja, regels die stuk voor stuk gelogen zijn en waar je je zelf ook nooit aan houdt. Aantoonbaar. Dus: oprotten met je loze gelul.

      Verwijderen
    9. > We gaven je een tweede kans

      Je hebt geen idee hoe vernederend je overkomt. Of juist wel en het is een of ander pervers SM-spelletje. Dat flik je maar bij een ander, maar niet bij mij.

      Verwijderen
    10. > en dat leverde je vanzelfsprekend een permaban op

      Die je met al je zogenaamde IT-expertise maar steeds niet technisch door wist te voeren. Daardoor kon ik op 9 april 2015 NOG STEEDS posten op Swap Hatsjoe, en het werd WEER volkomen onterecht weggeveegd. Ja, want ik snap zogenaamd niet wat ik lees bij iusmentis, dat kan jij veel beter. Not. Dom gelul, intimiderende bluf. Nepfiguur.

      Verwijderen
    11. > alsof mogen reageren op Swapichou je "birthright" is. Dat is het niet.

      Als je m'n stukken las, zou je weten dat ik dat helemaal niet vind en dat helemaal niet eis. En toch heb ik kritiek op jouw volkomen foute solo uitgevoerde modereerbeleid. En dat mag ik.

      Verwijderen
    12. Dit is de eerste keer dat ik om jeroen kan lachen. Ja die kaart van obsessief gedrag enz die kennen we nu wel. Alleen jammer dat je het dan verkeerd begrijpt. Ik kom dus niet op Swapichou en toen ik er nog wel kwam was het sporadisch, ik ben dus aantoonbaar niet geobsedeerd door dat blog. Dat mijn kritische reacties onder andere over moslims in nederland ten tijde van charly hebdo niet werden getolereerd door Jeroen ervoer ik als niet-leuk doch niet als pijnlijk . Dat ik daarna geen kritiek mocht geven op de aangifte van Jeroen, daar schrok ik best wel van maar maakte me niet rancuneus. Dat daarna mijn bijdrage over het artikel-12 verzoek, niet meer werd geplaatst, voelde aan als een ban, maar nog steeds niet in de verste verte werd het traumatisch.

      Wat ik natuurlijk wel heb, is een gezonde drijfveer om je op die punten aan te pakken bv hier waar we allebei geen ban hebben, en we dit als normale volwassenen onder elkaar kunnen uitvechten. Ondertussen is dit gebeurd en hebben we beide onze punten (tot in den treuren) naar voren kunnen brengen. Daarbij ging het me steeds meer opvallen hoe weinig fatsoen dat Jeroen en ook Ziva tonen tijdens discussies. Neersabelen, uitschelden, drogredenen, pushen, stalken, schreeuwen, gebrek aan respect, het altijd gelijkhebberige toontje, ontbreken van zelfspot, zeiken, zeuren, zieken, het onthullen van identiteiten van mensen, enz. Kijk dan eens in de spiegel en vraag je af wie er het meeste op Wim lijkt ? En ja ik hou van sparren met woorden, op swap mag ik je geen kritiek meer geven, maar hier gaat dat prima, en elke keer als Jeroen zijn muil opentrekt en komt weer manipulerende drek uit, dan neem ik mijn kans waar om de grootheidswaanzin gelijk de kop in te drukken. Althans dat probeer ik. Ik doe mijn best om de geloofwaardigheid en schijnheiligheid van sommige opmerkingen aan te tonen. Overigens wil ik nog wel een onderscheid maken tussen Ziva en Jeroen. De eerste lijkt me geen verkeerd mens, hoogstens erg grof gebekt, maar lijkt hard op weg een copycat te worden en steeds meer onder-de-gordel-trucjes over te nemen van haar hijgende onbesuisde bijtgrage herder.

      Verwijderen
    13. Waarom reageer je trouwens op iemand z'n blog die er niks mee te maken heeft en niet waar het hoort: Wordpress?

      Verwijderen
    14. > Persoonlijk zou ik mijn schouders ophalen en me met
      > iets anders bezighouden

      Doe ik ook, zoals je kon weten als je me las.

      Verwijderen
    15. *onderuit te halen (dat moest er nog ergens tussen)

      Verwijderen
    16. > die kortsluiting in jouw en Ruud's koppies dat je je
      > zo gaat zitten obsederen met een blogje dat je
      > sowieso niks vindt?

      Bij mij: ik niet zo goed tegen onrecht, onoprechtheid, oneerlijkheid. Dan wil ik dat vastgelegd en uitgelegd zien, dat is het. Daarom ben ik tegen Dankbaar, tegen jou, tegen Ada vroeger, tegen Kat, tegen Donquijotte, tegen Breedveld, tegen geldscheppingsmisleiders.

      Verwijderen
    17. > Wat je nu doet is mensen vooral nieuwsgierig maken naar Swapichou.

      Ja, nou en? En dan lopen ze al snel gillend van ellende weg. En het straalt op mij af dat ik me met zoiets bezig hou. Dat is wel de consequentie, dat besef ik wel.

      Verwijderen
    18. @Mijnheer Harmsen.
      Waar is uw zelfspot? En snapt U inmiddels nog niet dat Pythagoras zijn scheetprobleem oploste, door de bonen in de ban te doen? (sinx)2 + (cosx)2 = 1 ,weet U nog? :)

      Verwijderen
    19. Ruud, serieus. Je vult maar wat in, het slaat werkelijk nergens op.

      Iedereen bemoeit zich met moderatie en we stemmen toch heus onderling af. Ook wat we met jou aanmoeten. Je paranoïde hersenschimmen over Chris Klomp kan ik al helemaal niet volgen, want ik vind het een prima journalist verder hoor, maar hij interesseert me niet in het minst. Echt, het slaat helemaal nergens op. Het is vooral je eigen ziek arrogante vijandsdenken dat je op mij projecteert, om maar niet onder ogen te hoeven zien dat we in het algemeen geen zin in je hebben. Inderdaad, omdat je irritant bent en niet goed snik, zoals je hierboven weer liet zien.

      Op enig moment maakt het niets meer uit wat je post en hebben we sowieso geen zin in je. En dat je soms zowaar iets normaals post maakt niets uit. Een stilstaande klok loopt ook twee maal daags gelijk, zullen we maar zeggen.

      Wel mooi dat je het erover hebt dat ik moet "oprotten", want de probleemstelling is nou juist dat jij dat moet en er moeite mee hebt dat te aanvaarden. Die woordkeuze laat maar weer eens zien hoezeer je in je eigen omgekeerde wereldje leeft.

      Verwijderen
    20. > Ruud, serieus. Je vult maar wat in, het slaat werkelijk nergens op.

      Ik WAS serieus, nu even. Gisteren niet, (eergisteren, blijkt, WoMiBo) maar dat werd ook allemaal weggehoond en -gescholden, door Zhiva. Het is toch nooit goed. Op m'n site, de hele serie tegen Swap I Chou, is ook serieus, onderbouwd, gedocumenteerd, en WAAR. Zie alDAAR dus.

      Verwijderen
    21. > Iedereen bemoeit zich met moderatie en we stemmen
      > toch heus onderling af.

      Kraven liet mijn (soms zeer onaangename; later spijt van) reacties op eigen site wel door, van DP en Ziva weet ik dat ze zich niet met moderatie bemoeien (zie illegale kopie uit e-mail), Teigertje is volkomen incoherent gillend weggelopen (zie stukje Vaagtaal), Swap I Chou zit meestal in Oekraïne of China rebellen van zich af te houden of zo iets en bemoeit zich verder nergens mee, dus wie blijft er dan over? Juist, Jeroen.

      En al zou het wel een team zijn, maakt niet uit, het klopt niet, menselijk niet, objectief niet, volgens je eigen regels niet, gewoon, NIET. Aantoonbaar. Heb ik dan ook eenmaal en andermaal gedaan, dat aantonen. Zie site.

      Verwijderen
    22. > Je paranoïde hersenschimmen over Chris Klomp kan ik
      > al helemaal niet volgen, want ik vind het een prima
      > journalist verder hoor, maar hij interesseert me niet in
      > het minst.

      Denk ik ook ongeveer zo over. En ligt toch daar de kern van ons conflict. Uitwisselingen op Facebook al weer vergeten zeker. Ik niet, alles opgeslagen en bewaard. Kom ik nog over te schrijven. Maar voorlopig niet, veel andere projecten en ik loop achter op mijn schema. Je bent niet aan de beurt, te oninteressant ook.

      Verwijderen
    23. Jij weet helemaal niets van de "inner workings" van het swapteam, Ruud. Je bent de laatste met wie we dat zouden delen.

      Verwijderen
    24. > om maar niet onder ogen te hoeven zien dat we in
      > het algemeen geen zin in je hebben. Inderdaad,
      > omdat je irritant bent

      Dat is je goed recht, maar NIET het punt. Het punt is principiëler. Maar dat wil je niet onder ogen zien. Ik ga het verder hier niet uitleggen, zie site en klagen mag hier.

      Verwijderen
    25. Ik snap dat jij de chemische stofjes mist om inhouds- en betrekkingsniveau van elkaar te kunnen onderscheiden Ruud: het gaat er niet om wat je vindt, maar de manier waarop. Vooral dat probeerde ik je ook al in die facebook gesprekjes duidelijk te maken voor ik je blockte, want het komt niet aan. Dan moet je het zelf maar weten. En wij ook, natuurlijk.

      Verwijderen
    26. Ik wil best onder ogen zien dat jij één of ander principe hebt, alleen ik heb daar verder geen boodschap aan. Is jouw principe, kan je beter op jezelf toepassen dan iemand anders.

      Verwijderen
    27. Oh wacht, dat is ook zo: Ruud deugt juist omdat hij zijn principes aan anderen opdringt, dat was het.

      Verwijderen
    28. Je mag ook wel eens iets toegeven. Is het nou zo moeilijk om eens 1 keer te erkennen, sorry ik zat fout. Ik had het zo niet bedoeld. Ik wilde je niet kwetsen. Ik had subtieler moeten zijn. Rekening houden met mijn medemens. Bijzonderlingen niet vergruizen of beschimpen, enkel om zelf mooier te lijken. Schoorvoetend en elk deel van me stribbelt tegen, maar @Ruud oprecht, ik meen het nog ook: gozer, het spijt me.

      Verwijderen
    29. Waarom zou ik moeten zeggen dat ik niet wilde kwetsen als ik dat wel wilde? sinds wanneer is subtiliteit verplicht? Hoe werd er met Ruud geen rekening gehouden, want volgens mij hielden we juist wel rekening met hem door hem te bannen. Zonderlingen vind ik overigens prima, zolang ze de samenleving maar niet tot last zijn en inderdaad: Not. In. My. Back. Yard.

      Verwijderen
    30. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    31. @Jeroen
      Toch niet echt he? Heb er net 2 achter de rug, in 3 jaar tijd.

      Verwijderen
    32. Probeer eens een keer in 1 reactie je mening te geven. Nu kom je over als iemand die maar blijft piekeren. Kennelijk doet het je meer dan je voordoet.

      Verwijderen
    33. Dankjewel Jan, dat vind ik jofel van je.

      Verwijderen
    34. > Je bent de laatste met wie we dat zouden delen.

      Jij weet niet wat ik allemaal weet. But to project the innocent, I won't elaborate.

      (Hee, een tweetalig rijm! O nee, dat is gebazel waar "we" geen zin in hebben. Sorry hoor, sorry dat ik besta. Ga je nog lekker een stukje over Crawley ouwehoeren en mag dat wel? 2000 woorden in één reactie? Zit iedereen op te wachten, echt. Ieder zijn hobby?)

      Verwijderen
    35. Dat weet ik wel Ruud, want dat bleek uit de totale onzin die je zojuist schreef. Heel voospelbaar weet je het dan ook niet te substantiveren.

      Verwijderen
    36. > het gaat er niet om wat je vindt, maar de manier waarop.

      Dat heb je vaker aangevoerd, en gedeeltelijk terecht, en ik doe daar iets mee (al zal je dat ongetwijfeld ook weer weghonen).

      Maar, Jeroen, denk je ook wel eens na over JOUW "manier waarop"? Je grenzeloze arrogantie, je gescheld, je kleineren, vernederen, het negeren van argumenten en inhoud (ja, ook richting mensen als Wim Dankbaar)?

      Vind je echt dat ik van JOU, of all people, moet gaan leren hoe ik beter mijn standpunten naar voren moet brengen, zodat mensen er wel iets mee doen? Dan koop ik liever dat boek van Roos Vonk, van haar verwacht ik daar eerder iets leerzaams en nuttigs over.

      Verwijderen
    37. Ik wil namelijk best iets leren van anderen, en mijn succesrate bij het overtuigen door de jaren heen is extreem laag, dus ik doe inderdaad kennelijk iets fout.

      Maar om dat dan te moeten leren van iemand die daar zichtbaar nog veel minder van bakt, nee, liever niet.

      En wat sitebouwen betreft, waar je me jaren geleden, toen de relatie nog wel goed was, ook de les over las, ook liever niet. Alle sites die ik van jou zag, zijn retetraag en voldoen aan geen enkele standaard, in tegenstelling tot de mijne. Hopelijk bewaar je je vakmanschap, if any, voor betalende klanten, daar zullen we dan maar van uitgaan.

      Verwijderen
    38. > Oh wacht, dat is ook zo: Ruud deugt juist omdat hij
      > zijn principes aan anderen opdringt, dat was het.

      Als je me las, zou je weten dat ik helemaal niet vind of betoog dat ik deug.

      Sterker nog: ik heb in mijn leven heel erg niet gedeugd, en juist DAARDOOR herken ik het zo goed als anderen dezelfde (zeer menselijke en in de genen gebakken) fouten maken. Daarom doorzie ik iemand als Micha Kat zo goed. Helaas luistert hij niet naar mij, zal ook wel een verkeerd betrekkingsniveau wezen. Maar Jeroen, met jouw betrekkingsniveaus dring je ook niet echt tot hem door, toch?

      Verwijderen
    39. Ja, als je te gast bent op een plek die ik mede beheer, dan heb je daar rekening mee te houden, anders donder je maar op. Fijn dat je het gedeeltelijk terecht vindt. Maar je komt alweer met een lijstje loze beschuldigingen aanzetten, los van het feit dat ik het wel leuk vind om sommige mensen te wijzen op hun volstrekte irrelevantie, dat is waar. Unrepentantly so. Maar argumenten negeer ik zeker niet, behalve als ik verder geen zin heb om met een specifiek persoon de discussie aan te gaan. Dat iemand zich opdringt betekent natuurlijk niet dat ik daar iets mee moet doen natuurlijk. Zo werkt dat niet, behalve in jouw "principes" dan.

      Verwijderen
    40. > Ik wil best onder ogen zien dat jij één of ander
      > principe hebt, alleen ik heb daar verder geen
      > boodschap aan.

      Inderdaad, je hebt geen principes, je bent principieel niet aanspreekbaar op je wangedrag, iedereen is fout en alleen jij bent perfect. Zo is het en niet anders. Veel succes nog gewenst in je verdere leven.

      Verwijderen
    41. Ik heb trouwens net een vonnis gevonden dat ik eerder niet kon localiseren (lokaliseren? sjitspelling), waarmee ik die Donquijotte z.s.m. keihard ga aanvallen wegens desinformatie en leugenachtige voorstelling van zaken.

      Verwijderen
    42. En wat mijn webskills betreft: misschien kan de Rijkwaterstaat website die als alles meezit midden mei live gaat je wel bekoren. Ik blijf proberen! Je blaast hoog van de toren met je oogkanker 1998 site vol wanen en autistische bespiegelingen, waarop totaal niet te navigeren is.

      Verwijderen
    43. > weet je het dan ook niet te substantiveren.

      O ja, betrekkingsniveau en substantiveren. Moeilijk, maar vast wezenlijk. Ik ga het proberen.

      Verwijderen
    44. @Ruud
      Jouw humorloze en maandenlange gejank over een lullige ban, een kettingrefrein van navelstarende comments zoals in ; "The Fox Has Left Its Lair" met legendarische humor tot uiting komt. Slachtofferhulp voor bloggers heeft inmiddels de lier aan de wilgen gehangen, vanwege een stukje zelfbescherming tegen Mijnheer Harmsen. Twitter is wegens mijnheer Harmsen overbelast, en mensen krijgen epileptische aanvallen vanwege jouw doolhofsite en de zuurstokkleuren. De theorie van de geldcreatie, waarbij jij jouw totaalgebrek aan kennis m.b.t. fiscaal recht uit de losse heup het web op plempt, alsof het niet eens bestaat. Blijf bij Uw leest @Ruud, taalvauten zoeken.

      Verwijderen
    45. > Ja, als je te gast bent op een plek die ik mede
      > beheer, dan heb je daar rekening mee te houden,
      > anders donder je maar op.

      Als je me las, kon je weten … maar dat zei ik al.

      Echt, het schiet niet op als je alsmaar dingen aanvoert die ik allang uitgebreid op m'n site heb behandeld. Daar verspil je iedereen z'n tijd mee.

      Verwijderen
    46. > Maar argumenten negeer ik zeker niet, /

      Niet liegen, Jeroen.

      > behalve als ik verder geen zin heb om met een
      > specifiek persoon de discussie aan te gaan.

      Aha, o ja zo. Dan treedt ipv artikel 1 en _3_ automatisch nummer 2 in werking. Dat is best wel een hard stuk, tot aan godwin aan toe. Maar ja, je gaat het toch niet lezen, te arrogant voor en geen zin an. Blissful ignorance.

      Verwijderen
    47. Shit, die … doet het gewoon, ik dacht dat hij als commando zou verschijnen, om mezelf te kijk te stellen als nerd en eikel. Jammer. Maar ook wel leuk. Waar een mens zich al niet mee amuseren kan …

      Verwijderen
    48. Maar Ruud, ik volg je site niet. Is dat nou ook al een misdrijf?

      Verwijderen
    49. > Dat iemand zich opdringt betekent natuurlijk
      > niet dat ik daar iets mee moet doen natuurlijk.
      > Zo werkt dat niet, behalve in jouw "principes" dan.

      Strawman alert. Zo'n principe heb ik nooit besproken.

      Verwijderen
    50. > Maar Ruud, ik volg je site niet. Is dat nou ook al een misdrijf?

      Strawman alert.

      Verwijderen
    51. > Je blaast hoog van de toren met je oogkanker 1998
      > site vol wanen en autistische bespiegelingen, waarop
      > totaal niet te navigeren is.

      Ik beken alles, behalve dat van het navigeren.

      Verwijderen
    52. Oh wacht, je bedoelt met "argumenten" dat gezwam op je site? Nogmaals, dat jij van alles schrijft verplicht me toch heus niet om daar iets mee te doen. Dan kan ik wel bezig blijven. Met een asshole als Rhazes wil ik nog wel een polemiek voeren, maar die staat tenminste ergens voor. Dat geneuzel op de vierkante millimeter van jou houdt mijn aandacht niet vast, sorry.

      Verwijderen
    53. Ik kreeg trouwens gisteravond het compliment dat ik fantastisch Esperanto schrijf. Dat is tenminste iets.

      Alleen was dat in 1988, ik heb de taal inmiddels afgezworen en begrijp meestal zelf nauwelijks meer wat ik toen bedoelde.

      Verwijderen
    54. > Jouw humorloze en maandenlange gejank over een lullige ban

      Het gaat niet om MIJN ban, het gaat om principes, om beleid, snap je dat dan niet? Nee, dat snap je niet, niemand snapt dat, iedereen zou willekeurig alles en iedereen verkopen om het maar gezellig te houden en vooral conflicten te vermijden. Ik leef in een heel andere wereld dan de rest. Het zij zo.

      Verwijderen
    55. Zo dan, shit Facebook met je domme comment tracking.

      Verwijderen
    56. @boer Harmsen
      Tis waarschijnlijk een of andere hoogbejaarde lonkende Spaans-achtige Facebook Miep. Die zijn niet zo kieskeurig. Pas je wel een beetje op?

      Verwijderen
    57. Je moet maar eens een boekje over usability gaan lezen, Ruud, want dat je de site op veel manieren ontsloot betekent niet dat je dat op een bruikbare manier deed, laat staan intuïtief. Mijn code kan zuigen, maar over gebruikerservaringen en human centered design weet ik dan weer wat meer. Daar kan jij je nog niet eens in verplaatsen. Begin je bij de basis, met bijbels als about face en als je die basis hebt liggen kunnen we een begin van een gesprek aangaan over gebruikerservaringen.

      Verwijderen
    58. Codekloppers zijn mijn slaven, Ruud.

      Verwijderen
    59. > De theorie van de geldcreatie, waarbij jij jouw
      > totaalgebrek aan kennis m.b.t. fiscaal recht uit
      > de losse heup het web op plempt, alsof het niet
      > eens bestaat.

      Ha ha ha, bluf, fiscaal recht heeft echt NUL KOMMA NUL met geldcreatie te maken. Echt helemaal niets.

      > Blijf bij Uw leest @Ruud, taalvauten zoeken.

      Dat is m'n leest ook niet, ben ik ook al autodidact in. Eigenlijk in alles. Jammerlijk figuur.

      Verwijderen
    60. > hoogbejaarde lonkende Spaans-achtige Facebook Miep

      Nee, een Braziliaan met een raar hoofd. Had je kunnen weten als ...heliip

      Verwijderen
    61. > Oh wacht, je bedoelt met "argumenten" dat gezwam op je site?

      Denk aan je betrekkingsniveau, Jeroen, zo gaan de mense niks van je aanneme ntuuk.

      Verwijderen
    62. > Mijn code kan zuigen, maar over gebruikerservaringen
      > en human centered design weet ik dan weer wat meer.

      Dat je na openen van een site dik een minuut moet wachten tot er 's 'n keer iets te lezen is, waarbij al die tijd het scrollwheel van de muis geblokkeerd is, is GEEN gebruikerservaring en al helemaal niet human centered. Dat is puur technology centered en dus fout.

      Dat is het geval op zowel troebel water als swop hatsjoe. Doe ook eens een Google usability test en kijk hoe je scoort. Alles rood, deugt niets van.

      En o ja, een site hoort tegenwoordig wel minimaal ook op een smartphone te werken, niet alleen tablet en laptop. De mijne doet dat wel. Was een klotewerk vorig jaar om het overal goed te krijgen, maar ik had het ervoor over.

      Verwijderen
    63. @Ruud de prozaische dichter, de bard van het dorp. Die moet je dus nooit de mond snoeren en al zeker niet hoog in een boom vastbinden.

      Verwijderen
    64. @Ruud
      Je bent inderdaad een typische autodidact , ik ook, wie niet allemaal. Ik heb er allerlei papiertjes voor gekregen, jij ook? Je zakt overigens wel af, ga even wandelen, en kom over een paar dagen als herboren terug, zou ik zeggen. Dat saaie platonische gewauwel moet jij toch als auto-didact ook niet willen.

      Verwijderen
    65. Ruud, je zou responsive design nog niet herkennen als het voor je stond en in je zak zou schoppen.

      Verwijderen
    66. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    67. Eerst was het autisme, nu is het borderline, alleen manisch depressief ontbreekt nog. Ik snap niet dat mensen zich aan iemand als @Ruud storen. Bespiegelingen van een hofnar of experimenteel taalgrensoverschrijdend kunstproject. Laat zo'n man gewoon zichzelf zijn. Ruud is alert, en is zeker niet vies van een relativering op zijn tijd, en wie goed (tussen de regels door) leest, zal merken dat Ruud eigenlijk een bewonderaar is van Jeroen. Hij verwoordt het alleen wat anders. Ruuds zoete pogingen of beter gezegd zijn verlangen naar erkenning, herkennen we dat niet allemaal ? Zijn we niet allemaal een beetje Ruud. Na 'ich bin ein berliner', en 'ik ben wim dankbaar' , 'je suis charly', is het tijd te bekennen: ik ben Ruud.

      Verwijderen
    68. > Begin je bij de basis, met bijbels als about face

      https://en.wikipedia.org/wiki/Interaction_design#Personas
      "Develop a precise description of our user and what he wishes to accomplish."

      Nou, deze persona, die hier zit, wil bij binnenkomst op een blog de reacties zien die hij nog niet eerder gezien heeft. Simpel.

      Maar dat is er niet, niet bij Barra (blogspot), niet bij Wordpress (Swap), niet bij troebelwater, nergens.

      Bij mij: kan wel zien welke artikelen nieuw zijn; reacties doe ik niet aan.

      Dus: ik ben beter.

      Verwijderen
    69. > zal merken dat Ruud eigenlijk een bewonderaar is van Jeroen.

      Nou, nee. Ooit misschien, maar allang niet meer. Te veel door de mand gevallen.
      Wat dat betreft sterke parallel met relatie met Peter Breedveld.

      > Hij verwoordt het alleen wat anders. Ruuds zoete pogingen
      > of beter gezegd zijn verlangen naar erkenning, herkennen
      > we dat niet allemaal ?

      Verlangen naar erkenning, ja, dat wel, dat erken ik.

      Verwijderen
    70. > Ruud, je zou responsive design nog niet herkennen
      > als het voor je stond en [nodeloze grofheid geschrapt].

      Op mijn site is geen responsiveness nodig, want het is een vertelgesprek van mijn kant. https://www.youtube.com/watch?v=Rr4mjU9UAJo
      "Hier is...Adriaan van Dis - Interview W.F. Hermans "

      Verwijderen
    71. 6m48s e.v. Hilarisch en historisch. Jaartal kan ik niet vinden.
      http://www.wfhermans.net/interviews/90/broucke91.htm
      ==
      WFH: (lacht uitbundig): Van Dis dacht: Hermans is naar Zuid-Afrika geweest en dat valt bij het merendeel van het Nederlandse publiek niet goed, dus zal ik hem even krachtig aan de tand voelen. Hij begon vervelende vragen te stellen en toen zei ik, het is een gevleugeld woord geworden: 'Hoor eens, meneer Van Dis, dit is geen vraaginterview maar het is van mijn kant een vertelinterview.'
      ==

      Hij citeert zichzelf niet goed.

      Verwijderen
    72. http://www.vn.nl/Bladwijzers/Bladwijzer/YouTube-W.F.-Hermans-bij-Adriaan-van-Dis.htm
      April 1983. Leeftijden dus (vlnr) 36 en 61.

      Verwijderen
    73. > Prof. Dr. B.J.O. Zomerplaag

      Sorry, daar moet ik erg om lachen.

      Verwijderen
    74. Inderdaad Ruud, jij bent alleen in staat om van jezelf uit te gaan.

      Verwijderen
    75. Jan van Nellort schreef:
      ==
      [...] experimenteel taalgrensoverschrijdend kunstproject. Laat zo'n man gewoon zichzelf zijn. Ruud is alert, en is zeker niet vies van een relativering op zijn tijd, [...]
      ==

      Ik denk dat jaloezie ook een rol speelt: de geestelijke armoede, de teleurstelling waarover ze compenseren door te gaan trappen naar mensen die wél ideeën hebben.

      Dat geldt jegens mij, maar net zo goed richting mensen wier ideeën ook naar mijn mening onzinnig zijn. Ik noem een Johan Oldenkamp en een Wim Dankbaar.

      Het punt is wel dat ik ideeën niet als verdienste zie en me er ook niet op wil laten voorstaan dat ik ze heb: ze komen me ook zomaar aangewaaid. Als ik nog religieus was zou ik zeggen: ze zijn van God gegeven. Dat dat dan in anderen destructieve agressie oproept, is alleen maar tragisch. Maar we moeten met dat gegeven leren leven.

      Verwijderen
    76. Hahahahaha, even lachen hoor, want je benijden doe ik al helemaal niet. Daarnaast getuigen de interieure monologen die je anderen opdringt van alles behalve geestelijke rijkdom. Bij plotgekkies is het me daarnaast nog nooit om hun ideeën in zichzelf gegaan, maar vooral om de manier waarop ze die tot uitdrukking brengen. Door bijvoorbeeld nabestaanden te gaan stalken, het gebeurt constant door anderen schade te berokkenen. Alweer ben je niet in staat inhouds- van betrekkingsniveau te onderscheiden.

      Wim mag best denken dat boer Jasper onschuldig is, maar dat geeft hem nog niet het recht om te gaan stalken. Jij hebt ook een beetje moeite met zulk soort grenzen.

      Verwijderen
    77. Met samenlevingen waar vrijsprekers als Ruud worden buitengesloten loopt het in de geschiedenis nooit goed af.

      Verwijderen
    78. Ruud is gelukkig gewoon onderdeel van de vrije samenleving, Swapichouland waar ligt dat, @Jan?

      Verwijderen
    79. Elke randmongool ongebreideld het woord geven is de grootst denkbare bedreiging van de democratie. In de woorden van Foucault:

      Democracy is founded by a politeia, a constitution, where the demos, the people, exercise power, and where everyone is equal in front of the law. Such a constitution, however, is condemned to give equal place to all forms of parrhesia, even the worst. Because parrhesia is given even to the worst citizens, the overwhelming influence of bad, immoral, or ignorant speakers may lead the citizenry into tyranny, or may otherwise endanger the city. Hence parrhesia may be dangerous for democracy itself.

      Verwijderen
  20. @Jan
    Helaas kan ik niet aan jouw laatste verzoek voldoen, ben namelijk hetero.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Reacties
    1. iets mellower en trippier graag

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    4. Sorry jeroen maar dat is niks vind ik. Te simplistisch geluid, mist diepgang en ontwikkeling. Is commercieel geluid.

      Om daadwerkelijk diep te trippen moet je bij dark/twilight/forest zijn, ondergronds geluid.

      Progressive begint altijd veelbelovend maar stelt je vrij snel weer teleur.

      Verwijderen