Extra

vrijdag 12 oktober 2012

Samson

Het was me het Demmink-weekje wel. Zo schoof team Vaatstra (justitie) aan bij DWDD om toelichting te geven bij het grootschalige DNA-onderzoek onder de lokale bevolking in Friesland. Tot afgrijzen van Vaatstra superspeurder André Vergeer, die zijn toelichting dat Demmink erachter zit al tientallen al vele malen voor de spiegel moet hebben geoefend, doch potjandosie alweer niet werd uitgenodigd.

En dan hadden we nog Micha Kat zelf die daags na de AD-onthullingen afgelopen weekend kennelijk had verwacht dat heel politiek Den Haag ten aanzien van Demmink eindelijk eens zou capituleren, doch wederom uitsluitend afwerende parlementariërs voor de camera kreeg (Micha had trouwens zijn jongste nichtje met een camcorder gestuurd).

Ook had Kat zomaar de Joris Katvanger uit de legendarische Netwerk-uitzending aan de telefoon gekregen (backgrounds), die door de echte Joris reeds in 1998 speciaal in een kelder bij het ministerie van VWS was neergezet om vragen van het nog op te richten Klokkenluideronline te beantwoorden.

En het kon niet op. Ook werd ons deze week zomaar een kijkje gegund in de wondere wereld van Demmink-roddelaars. Er dook, via NuJIJ, een lijst op van een vermeend pedonetwerk met namen en rugnummers. Een lijst waarover Micha Kat zich vele malen zwetend gebogen moet hebben in de overtuiging dat ieder detail op die lijst klopt. Dat staat er ook op: 'Alle informatie is juist en waarheid'.

De samensteller, Richard Carl Samson-Dimov, beter bekend als de Rolodex man, blijkt nu godbeterhet ook een van de bronnen van het AD-verhaal te zijn. Barracuda sluit niet uit dat deze man zelf vele jaren in het pedocircuit heeft rondgehangen. Heeft zelf een metgezel die tientallen jaren in leeftijd scheelt. Maar op de geloofwaardigheid van die lijst valt veel af te dingen.

En wel hierom: Rechtbankverslaggever Nanko Kiel (Ommelander Courant) heeft onze Samson, tegenwoordig werkzaam als Independent Publishing Professional, een dezer dagen wederom keihard ontmaskerd als een vette hoax. Samson beweerde doodleuk dat hij met de Mossad naar de black box heeft gezocht op de plek van de Bijlmerramp, hij iets hoogs was bij de Nationale Recherche of in dienst was bij de AIVD.

Hij ligt regelmatig in coma, vooral op momenten dat het even moeilijk wordt, en heeft een autistisch kind in het ootje genomen, waarbij hij zich voor professor aan de Universiteit van Amsterdam uitgaf. Enkele maanden terug heeft hij een tweetal stichtingen opgericht met mensen die helemaal van niks weten (onder wie AD verslaggever Koen Voskuil). En as we speak is de website van Samson 'wegens onderhoud' uit de lucht.

Maar het zou natuurlijk kunnen zijn dat de AIVD'er weer even tijdelijk in zijn geïmproviseerde sterfbed ligt. In dat geval hebben we niks gezegd natuurlijk.

72 opmerkingen:

  1. Barracuda schreef:
    "Ook had Kat zomaar de Joris Katvanger uit de legendarische Netwerk-uitzending aan de telefoon gekregen [...]"

    De link http://www.klokkenluideronline.net/artikel/18373/koen-voskuil-onder-extreme-druk daarbij klopt niet, want dat filmpje is een gesprek met journalist Koen Voskuil (toen Micha nog in Thailand zat, dus niet recent), en die kwestie van welke Joris het was wordt daarin niet genoemd. (Tenzij indirect via vaag gescheld op Stan de Jong.)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, dit soort verhalen is natuurlijk alleen maar in het voordeel van die pedoverdachte Joris D.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Arminius

    Nope, Joris D. is geen verdachte...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is toch de Rolodex man die na het verschijnen van het boek van Maria Genova werd ontmaskerd als een oplichter?

    Die Genova gaat trouwens keihard door met het schrijven van een vervolgboek, ondanks het feit dat ze weet dat die Samson-Dimov uit z'n nek zwamt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Jeroen

    Dezelfde. Uiteraard gaat ze door. Er valt een goed belegde boterham te verdienen aan de complotgekkies. Who cares about the truth

    Btw: ik hoor dat Bert Brussen boos op je is.

    BeantwoordenVerwijderen

  6. Brononderzoek/waarheidsvinding TOP-functionaris AIVD

    http://www.nieuws.be/nieuws/Brononderzoek_waarheidsvinding_TOP-functionaris_AIVD_ca7e8d37.aspx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Pyt

    Haha, Bert boos? wiewatwaarwaaromwanneer?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kan het niet langer.

    Volgens mij ben jij degene van de CMS voor De Jaap die hem "nog steeds stalkt". *Snif, snotter, huil*

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een ontzettend jankverhaal en wat warrig ook. Begrijp ik nou goed dat hij allemaal advocaten op me heeft gezet ofzow? Grappig wel, want ik heb hier nog geen enkele cease & desist brief ontvangen. Maar goed. Hij schrijft:

    Een totaal gestoorde idioot die drie(!) jaar geleden zei dat hij voor DeJaap een CMS kon bouwen en toen uit het niets agressief werd, mij belasterde, valt mij nog steeds online lastig.

    Nergens zoek ik de dialoog met Bert. Wel bespreek ik die hele episode natuurlijk, als dat aan de orde is. Lijkt me nogal logisch als je mede oprichter bent en veel tijd en geld hebt verloren aan die episode. Dan loop je daar wel eens op leeg, zoals Bert nu toch ook een beetje leegloopt.

    Drie jaar geleden! Inmiddels zijn meerdere advocaten serieus bezig met zaken als “belaging”, “laster” en “stalking”. Het heeft me inmiddels duizenden euro’s gekost.

    Hahahaha, wat lief. Maar compleet uit zijn duim gezogen, want ik ontving hier verder nooit een schrijven van een advocaat en benader hem -nogmaals- helemaal niet persoonlijk.

    Maar dat met die advocaten is in ieder geval niet waar. Loze dreigementen van een incompetente en inhoudsloze schreeuwlelijk. wil ik trouwens ook best in een rechtszaal uitleggen, waarom ik dat van Bert vind.

    Daarna volgt er nog een hele litanie aan klachten tegen anderen. Deze vond ik wel liev:

    Heeft iemand enig idee wat het is om te moeten lezen hoe D66-politici, liberale politici, openlijk oproepen om mij als ZZP’er geen werk meer te geven?

    The Horror.

    Hij bedoelt Jeroen Mirck, die hij in de loop van zijn "carrière" als internetfenomeen op de ergst denkbare manieren heeft beschimpt en ondergescheten. Maar als die dan ergens twittert dat hij Brussen niet direct aan een baantje zou helpen (ik ook niet), gaat Bertje meteen huilie doen over een "Berufsverbot", oid. Dan raakt dat hem ten diepste.

    Zucht. En dat schrijft voor de Volkskrant?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mensen staan er niet altijd bij stil hoe makkelijk liegen is. Uitgebreid en grootscheeps liegen is makkelijker dan de waarheid spreken, want je hoeft er niet eens onderzoek voor te doen. Iedereen kan over een willekeurige politicus of rechter of industrieel het gerucht verspreiden dat de man in decennium X het kinderbordeel Y frequenteerde, daar naar hartelust "details" aan toevoegen, en de "informatie" bijeenbrengen in een authentiek uitziend document. Iemand kan zeer gedetailleerd vertellen over een nietbestaand misdaadsyndicaat, zoals de "supergetuige" van Micha Kat deed.
    Sommige mensen kunnen zich niet voorstellen dat de door Van der Plas aangedragen "getuigen" en de Turken die hun verhalen bevestigen allemaal omgekocht zijn. Als je dat vermoeden uitspreekt laad je, ironisch genoeg, de verdenking op je dat je zelf een complotdenker bent. Probleem is alleen dat het alternatief, het grote complot van en rond Demmink, nog veel onwaarschijnlijker is.
    Bewijs nu eerst maar eens, zonder gebruik te maken van dubieuze getuigenverklaringen, dat Demmink wel degelijk na 1986 in Turkije is geweest. Dat moet toch een fluitje van een cent zijn als het waar is. In het gesprek met Kat zei Voskuil dat hij onderzoek deed in die richting, maar we hebben er tot nu toe niets meer over vernomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het JD verhaal is niks meer dan een ordinaire schrijfstijl, bomvol leugens. Zoals ook de gesuggereerde onmin van Jeroen/Bert een stijl van schrijfarmoede is. Goed voor het verstoken van wat zinloze data.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bewijs nu eerst maar eens, zonder gebruik te maken van dubieuze getuigenverklaringen, dat Demmink wel degelijk na 1986 in Turkije is geweest. Dat moet toch een fluitje van een cent zijn als het waar is. In het gesprek met Kat zei Voskuil dat hij onderzoek deed in die richting, maar we hebben er tot nu toe niets meer over vernomen.

    Dan moet die info wel eerst openbaar worden gemaakt. [bonnetjes van Demmink uit die tijd] En juist die info wordt afgeschermd. Het OM is 'Aan handen en voeten gebonden' zoals men stelt

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Inderdaad, niemand heeft iets te maken hoe de hazen bij justitie lopen. Zo fucking simpel is dat. Criminelen op het spek binden zit nl ook in hun takenpakket. Dus de hardnekkige doordrammende en dwarsbomende klolmeute is zo langzamerhand, als soort zoek zijn soort,weg te zetten.


    BeantwoordenVerwijderen

  14. Uit de brief van minister Opstelten aan de voorzitter van de Tweede Kamer, 3 oktober 2012:

    (...) De afgelegde aangifte was, zoals gebruikelijk bij dergelijke aangiften, voorgelegd aan de Landelijke Expertisegroep Bijzondere Zedenzaken (LEBZ). De LEBZ concludeerde in een rapport van juni 2011 dat het verhaal van de aangever niet consistent was en op meerdere plaatsen te weinig details bevatte. Volgens de LEBZ kon niet worden gesteld dat de aangifte betrouwbaar was. Gelet op de aard van de aangegeven feiten en de ernst van de beschuldiging heeft de Rijksrecherche toch verder onderzoek gedaan. In dit zogenoemde oriënterend feitenonderzoek zijn mogelijke reisbewegingen van de betrokken ambtenaar in de aangegeven periode in Turkije onderzocht. Dit onderzoek heeft op geen enkele wijze een bevestiging opgeleverd dat betrokkene in de desbetreffende periode in Turkije zou zijn geweest. De Rijksrecherche heeft behalve betrokkene zelf ook een aantal getuigen gehoord en onderzoek gedaan naar dienstreizen en paspoorten in de desbetreffende periode. (...)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heh.... ondanks onze inhoudelijke meningsverschillen wil ik de wijze woorden van de heer Breedveld hier nog eens benadrukken:

    Je bent een hypocriete, racistische klootzak, Brussen. Een naar, miezerig, pathetisch, vunzig, smerig, kruiperig, pestilent, stinkend, slijmerig, extreem laf huftertje. Ik hoop dat ik één van de mensen ben die door jou wordt gedagvaard wegens stalking, bedreiging, belastering en wat niet al. Ik hoop het vurig, want daar ga ik al mijn energie insteken. Kan ik eindelijk mijn dossier Bert Brussen eens te gelde maken.

    Om voor eens en altijd vast te stellen wat een weerzinwekkende pusbuil je bent, die nodig eens moet worden uitgeknepen.


    Daar wilde ik aan toevoegen dat hij een laf weekdier is.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @jeroen
    En wie ben jij wel die je bent? ;-/

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @geen

    Iemand die ook hoopt gedagvaard te worden door Brussen, zodat ik daar al mijn energie in kan steken.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. En niemand die zich bedenkt dat Bert Brussen met zijn 'huilstukje' gewoon aan zijn 'merk' zit te poetsen?

    Dat Brussen er vanuit gaat dat allerlei 'aangesprokenen' zich even vilein gaan uitlaten op blogs en in reactiepanelen?

    Niemand die de link ziet tussen zijn column in Webwereld:

    Internetjournalisten die ook een merk zijn. Ondernemers, die zichzelf kunnen verkopen en op eigen wijze winst weten te maken, ten einde hun passie, de journalistiek, te kunnen blijven produceren.

    en het werkelijke doel van Brussen's warrige jankverhaal; de (online-)journalist als merk?

    LoL. 1-0 voor Bert Brussen. Wat zeg ik? 2-0. Want de toon van de reactie maakt het merk Brussen des te recalcitranter, des te spannender, en alleen daarom al des te meer leeswaardig.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bert , wil geld verdienen maar weet niet hoe. Hij zou eerst eens moeten nadenken , hoe een 15 jarige een fles limonadesiroop met 50 voudige winst weet te verkopen, in een dorstige markt. De smaak is van latere zorg. Jeroen zou hem gewoon een rekening moeten sturen, indien dit van toepassing is, dit i.p.v. het vermarkten van beroepsdeformatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @ziva

    Inderdaad zit hij op een nogal klunzige manier aan zijn merk te poetsen, maar zoiets kan natuurlijk ook in zijn gezicht exploderen. Mensen denken vaak erg hoopvol over negatieve aandacht, maar zoveel levert dat niet op. Neem nou bijvoorbeeld Dutroux. Grote naamsbekendheid, maar ja. En dat gaat na verloop van tijd ook kleven aan de Volkskrant. Vooral dat laatste moeten we gewoon niet willen met z'n allen.

    Daarnaast is Bert natuurlijk iemand die eigenlijk niet meer relevant is. Zijn missie was om de PVV en het geluid van de boze blanke man te legitimeren, om in te spelen op gevoelens van haat en onvrede. Onder die omstandigheden kon het lampje van Bert kort "oplichten". Maar dat is sinds de crisis en we als land gekozen hebben voor stabiliteit in plaats van rancune niet meer aan de orde. Dan moet je zo'n geluid ook niet meer zo'n podium geven.

    Je ziet nu in zijn "columns", dat hij eigenlijk geen verhaal meer heeft, dat wordt steeds gênanter en dommer. Want los van zijn poses en haat heeft hij ook echt niets te melden.

    De Volkskrant werkt nu samen met Bert en in zijn kielzog de Jaap, op basis van een gelogen, kunstmatig in het leven geroepen imago. Het betekent dat een ooit goede krant volgeblaft wordt met spam en dat is jammer.


    BeantwoordenVerwijderen
  21. @ziva

    Sommige vieze vlekken worden alleen maar groter als je eraan gaat poetsen. Dat is een beetje het geval bij het "merk" Brussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Of het klunzig is weet ik niet, maar of het uiteindelijk effectief is betwijfel ik ook.

    Jezelf positioneren als een recalcitrante querulant kan best effectief zijn, maar vraagt ook om een inhoudelijk fundament en de nodige rationele zelfreflectie. En daar schort het wel een beetje aan bij Brussen.

    Inhoudelijk is Brussen zeer zwak en ronduit lui. Qua zelfbeeld behoorlijk, en onterecht, ambitieus. De column van webwereld gaat bijv over hemzelf. Bert de 'nieuwe journalist', Bert de 'ondernemer', Bert het 'merk'. Op alle drie niveau's kan hij die positie niet invullen. Een journalist is hij niet, een zzp-er is niet meteen ondernemer, en het merk verwart identiteit teveel met imago.

    Marketingtechnisch is dit een 'kind met een waterhoofd'. Een lege huls dat snel gaat vervelen, mits omstanders niet de campagne aanvallen, maar het product zelf van de cosmetica ontdoen.

    Je haalt een product niet van de markt door te roepen dat de campagne onzin is. Je haalt een product van de markt door aan te tonen dat het vies smaakt.

    Kortom hard roepen dat Bert Brussen een eikel is haalt hem niet uit de Volkskrant. Integendeel. Roepen en aantonen dat hij inhoudelijk een zeepbel is wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @ziva

    Inderdaad, een waterhoofd. Maar dat werd al vaak geroepen en aangetoond.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. LoL, daar fileert Peter Breedveld Bert's luie gewauwel over Kuifje toch wel majestueus ;-)

    Jammer alleen dat zolang je een controversieel onderwerp kiest tegenwoordig niemand, op een enkeling na, nog begint te sputteren. Zelfs in de Volkskrant niet klaarblijkelijk.

    Toch zal uiteindelijk die 'luiheid' Bert opbreken. Want het is juist het gebrek aan inhoudelijke luiheid dat het onderscheid gaat maken tussen 'journalist' of 'columnist' en 'burger-blogger'.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Digitale armoedige holbewoners die zonder enig haalbaar doel iedere "Jan, Piet, Joris en Korneel" tegen betaling stigmatiseren. Meer is het niet, en gaat het ook nooit worden. Geldverbrandende, praatjesmakers met een beperkte houdbaarheidsdatum.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @geen

    Sinds ik je op dat vlak een beetje begeleid zijn je zinnen aanzienlijk grammaticaler geworden. Mijn complimenten daarvoor. Zullen we de volgende keer eens voorzichtig gaan proberen om een volwaardige gedachtegang te formuleren? Of gaat dat te snel?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @jeroen
    Jouw empathisch vermogen is dankzij mijn aansturing, inmiddels als verbeteringsvatbaar te kwalificeren. Is er tenminste al iets bereikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @geen

    Geldverbrandende, praatjesmakers met een beperkte houdbaarheidsdatum.

    Ach, ik heb vanmiddag maar eens geluisterd naar de Urgent Call van Micha, de partijbeenkomst van SOPN, en de Teuben-tapes die Arminius in een ander draadje postte.

    Man, man, de urgent calls van Kat vond ik altijd al triest, maar nu vanuit een donker stationstentje wordt het helemaal tranenwekkend. Kennelijk is zijn geld echt op als hij niet eens meer een kabelabonnementje kan afnemen.

    De SOPN video was al even verhelderend.

    Wat is dat toch met die wereldverbeteraars? Het belooft allemaal een betere wereld, maar een voorbeeld geven van die nieuwe betere wereld lijkt wel heel erg moeilijk haalbaar voor het gros. De ene gek trekt de andere gek aan, en binnen no-time is het allemaal een grote chaos en treurige ellende.

    Over ellende gesproken. Is de Friese wereldverbeteraar Jacob weer bezig geweest met zijn Anonymous Video-project? Het zal toch niet? Ik hoop het niet voor hem, want dan zit hij nu redelijk in de problemen.

    Cyberterrorisme; kunnen TPTB echt om lachen tegenwoordig.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. @ziva
    Zolang het niet aanpakken van cybercrime luceratief is, blijft het dweilen met de kraan open.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik kwam vandaag toch weer iets tegen. :S Kijk dat je zelf in die onzin gelooft oke, maar je kinderen hersenspoelen....

    Krijgers van de nieuwe wereld
    Kinderen op basisschool De Vijfde Zon in Amersfoort worden voorbereid op de nieuwe wereld na 2012. In 2012 zal onze huidige maatschappij grotendeels vergaan zijn. Dat is althans de overtuiging van een groot aantal mensen over de hele wereld. Maar ze zien ook nieuwe kansen. Kijk hier de schokkende docu van een alternatieve school die zijn kinderen opvoed brainwasht met het idee dat de wereld in 2012 vergaat. En geloof mij mensen deze docu is erg schokkend. Zo erg, dat ik bij mij zelf afvroeg of dit wel mocht worden uitgezonden.

    http://leugensenbedrog.blogspot.nl/2012/02/krijgers-van-de-nieuwe-wereld.html

    Waarin kinderen wordt wijsgemaakt dat de wereld vergaat in 2012. Zie hoe kinderen eerst liefdevol hun konijntjes op school verzorgen en hem daarna in de klas moeten doden en vervolgens zelf moeten slachten. Zie hoe een meisje huilend de klas wordt uitgestuurd als zij hier niet aan mee wil doen. Zie hoe kinderen in een donker hok worden opgesloten om alvast aan een bunker te wennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. LoL @Arminius

    Leuk gedaan! Maar wat is er eigenlijk mis met kinderen basis survival skills bijbrengen? Okay, een militaire training geven op die leeftijd is misschien iets te Spartaans, maar een konijn leren slachten en een boon poten lijkt me niet verkeerd. Ik miste het waterboarden nog. Lijkt me wel passen in het 'eenzame opsluiting'-cluster.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @Arminius

    Dat vind ik echt erg en een prima aanleiding op de schoolstrijd te heropenen. Volgens mij is er nu een meerderheid te vinden in de twee kamers om de "vrijheid" van onderwijs af te schaffen, zodat we alleen openbaar onderwijs overhouden en dit soort uitwassen kunnen voorkomen.

    Onderwijs aan kinderen moet zo neutraal mogelijk zijn. Je moet ze niet belasten met overtuigingen, dat hoort bij het domein van de ouders en als ze volwassen zijn bepalen ze dat zelf.

    Het is voor het eerst sinds 1917 politiek haalbaar om de vrijheid van onderwijs af te schaffen. Dat zou ik een belangrijke verbetering, zoals in de vorige paarse coalitie euthanasie mogelijk werd gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. @Jeroen

    Het is niet echt hoor..het is maar een film.
    Kinderen laten sporten in hun gewone kleding en schoenen gebeurt toch nergens? Netjes douchen, en dan dezelfde zweetkleertjes weer aan? Bah! Dat zou de inspectie nooit pikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. @jeroen

    ...Je moet ze niet belasten met overtuigingen, dat hoort bij het domein van de ouders...

    Precies, en daarom zijn er dus speciale scholen, omdat de ouders de bij hun overtuiging passende scholing kiezen.

    Dus als vrijheid van onderwijs betekent dat je als ouder niet meer zelf mag bepalen wat voor onderwijs je kinderen krijgen, dan lijkt me dat niet zo'n fijn systeem; als in dat deden ze in het sovjet communisme ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. @ziva

    Ik zoek in werkelijk alles een aanleiding om de schoolstrijd te heropenen. Zelf zat ik nog op de Vrije School, waar ik bijvoorbeeld leerde dat de menselijke rassen allemaal een leeftijdsstadium van de mens vertegenwoordigden (de neger was vanzelfsprekend het "kind"). Maar dat is in wezen net zo bizar als al die andere vormen van levensbeschouwelijk onderwijs. Weg ermee.

    Openbaar onderwijs is wat mij betreft een mensenrecht en een wezenlijk onderdeel van de laïcité.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. @ziva

    Ik vind niet dat het domein van de ouders samenvalt met het domein van de school, of dat ouders daar invloed op zouden moeten hebben. Kinderen moeten een maatschappelijke basis hebben die levensbeschouwelijk neutraal is. Folklore gaarne in de huiselijke sfeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Jeroen

    Helemaal met je eens. Snap ook niet dat de schoolinspctie nog niet heeft ingegrepen.

    Ziva

    Niks mis mee, zolang je kinderen maar niet wijsmaakt dart de wereld in 2012 vergaat. En buiten de reguliere lesuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. 'levensbeschouwelijk neutraal'

    Tja, leuk bedacht en religie valt daar natuurlijk onmiddellijk buiten. Maar geldt dat dan ook voor het gedachtegoed van de Verlichting? Of het Kapitalisme vs het Marxisme? Of abstracter; de beschouwing op en mate van vrijheid van meningsuiting of partnerkeuze?

    Maw hoe wil je een 'levensbeschouwelijk neutraal' onderwijs vormgeven? Of laat je dat leiden door je eigen interpretatie en beschouwingen op 'folklore'? Dus, wordt jouw levensbeschouwing plotseling de norm waar andere ouders zich naar moeten voegen?

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ziva

    Wie betaald bepaald.

    Openbare scholen

    Openbaar onderwijs wordt vanuit de overheid georganiseerd en bestuurd (meestal het gemeentebestuur). Openbare scholen zijn voor ieder kind en elke docent toegankelijk. Het onderwijs op openbare scholen is niet gebaseerd op een bepaalde godsdienst of levensovertuiging.

    Volgens artikel 23 van de Grondwet moeten in elke gemeente genoeg openbare basisscholen zijn. Als dit niet zo is, moet de overheid ervoor zorgen dat kinderen op een andere manier openbaar onderwijs krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. linkje
    http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/vrijheid-van-onderwijs/openbaar-en-bijzonder-onderwijs

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ziva

    Het gaat mij voornamelijk om de wijze waarop er met de kinderen wordt omgegaan

    Zie hoe kinderen eerst liefdevol hun konijntjes op school verzorgen en hem daarna in de klas moeten doden en vervolgens zelf moeten slachten. Zie hoe een meisje huilend de klas wordt uitgestuurd als zij hier niet aan mee wil doen. Zie hoe kinderen in een donker hok worden opgesloten om alvast aan een bunker te wennen. Zie hoe kinderen door de leraar losers worden genoemd als ze niet mee kunnen komen in een sport oefening

    Potentiele psychiatrische patiëntjes kweken. want wat gebeurt er straks met die kindje sals de wereld niet vergaat?

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ik vind dit overigens net zo erg
    http://www.youtube.com/watch?v=vNvnLFgH5BU

    BeantwoordenVerwijderen
  43. @Arminius

    Aha, het is er dus al in Nederland. De overheid verplicht zichzelf om Openbaar Onderwijs aan te bieden. Heel goed.

    En 'wie betaalt bepaalt' idd. Dus als ik als ouder mijn kind niet naar een openbare school wil sturen, dan betaal ik een andere, meer bij mijn voorwaarden passende, schoolinstelling.

    Vwb die DOCUMENTAIRE.

    Het is een NEP-documentaire. Als in FICTIE. Gemaakt door de Hogeschool der Kunsten uit Utrecht. Een persiflage. Geez, ben ik nou de enige die die film tot na de titelrol heeft uitgekeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. hoe wil je een 'levensbeschouwelijk neutraal' onderwijs vormgeven?

    Onderwijsmethoden kunnen natuurlijk gebaseerd worden op de wetenschappelijke consensus, vormgegeven volgens algemeen aanvaarde pedagogische uitgangspunten. Natuurlijk zijn het verlichtingsdenken, kapitalisme en marxisme ook levensbeschouwingen, die je op een afstandelijke manier kan onderwijzen, waarin je alleen maar de ideeen presenteert. Zelfde geldt voor religies, in zoverre kennis daarvan hoort bij de algemene ontwikkeling.

    Vrijheid van partnerkeuze en meningsuiting zijn universeel (niet perse als filosofisch principe maar wel bij de VN) en mag je weer wel onderwijzen op scholen. Als ouders hun kinderen principes bijbrengen die ingaan tegen dergelijke mensenrechten, hoef je daar niet al teveel rekening mee te houden vind ik.

    In Frankrijk zitten kinderen van acht tot zes op school, zodat ze per saldo meer van school dan hun ouders meekrijgen. Dat vind ik niet perse nodig, maar wel dat het onderwijs dat gegeven wordt openbaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ziva

    Hahahaha! Zit ik mij hier GVD helemaal voor Jan met de Korte achternaam te ergeren. Het stoom komt bijna uit mijn oren hier door de discussie ergens anders.

    Basisschool goep 3 `t Overpad heeft er aan meegewerkt lees ik.

    Bedankt voor het Wakker Maken :D

    BeantwoordenVerwijderen
  47. @ziva

    oh wacht.. je hebt gelijk http://www.youtube.com/watch?v=nay_vewyEc4

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Niet dat het ondenkbaar is.... als je een schoolstichting begint met zulk soort overtuigingen en je zorgt ervoor dat het verplichte studieaanbod onderwezen wordt, is dat gewoon toegestaan. Tot voor kort hadden we zelfs een $cientology school.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. en de Meester Kremerschool
    http://www.meesterkremerschool.nl/wordpress/

    BeantwoordenVerwijderen
  50. @Arminius

    Is dat een Dalton school? Dat zou ik lastiger vinden, omdat die keuze meer gaat over pedagogiek dan levensbeschouwing. Zelfde geldt voor Montessori, of Jenaplan onderwijs. Ik vind dat scholen wel die keuze moeten hebben, maar ook dat heeft wel een begrenzing. Iederwijs of de vrije school zou ik niet als pedagogisch verantwoord zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Jeroen

    Geen idee of dat een Daltonschool is. Verder mee eens wat je zegt.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. @Arminius

    ;-)

    @Jeroen

    Dat de overheid een strikt openbaar en seculier onderwijs dient aan te bieden ben ik helemaal mee eens.

    Dat je als ouder het recht hebt om je kinderen naar een privé school (dus niet gratis of gesubsidieerd) te sturen waar een bepaalde levensbeschouwing centraal staat ook. Met die restrictie dat die bewuste school zich wel aan wettelijke voorwaarden moet houden en voldoen aan verplichte onderwijsprogramma's, grondwetbeginselen, etc. Maar die restrictie lijkt me evident, want je mag je anders geen school noemen lijkt me.

    Kortom, ik ben tegen verplicht Staatsonderwijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Ziva

    Ik ben tegen....

    Maar dat hebben we toch al?

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Leerplicht

    BeantwoordenVerwijderen
  54. @Arminius

    Ik heb niets tegen een leerplicht, ook niet tegen een verplicht niveau en programma, maar wel tegen het verplicht volgen van onderwijs aan een Staatsinstituut.

    Maar goed ik ben ook geen voorstander van voor iedereen gelijke opleidingskansen in die zin dat als je ouders het niet kunnen betalen je dan maar subsidie moet krijgen, of dat scholen de lat niet hoger mogen leggen dan de minst slimme leerling, of zwakzinnigen verplicht worden opgenomen in normale scholen.


    BeantwoordenVerwijderen
  55. Ziva

    Ik lees net dat jullie 22 januari naar de stembus mogen

    BeantwoordenVerwijderen
  56. @Ziva

    Kinderen mogen best in hun eigen tijd naar zondagsschool, madrassa of sjoel gaan. Maar dat moet buiten de normale lesuren plaatsvinden in een afzonderlijke school.

    Met levensbeschouwelijk onderwijs heb je toch altijd het risico dat er rare theorietjes in het onderwijs gesmokkeld worden, zoals de rassenleer vroeger bij antroposofisch onderwijs; of dat de evolutietheorie niet goed onderwezen wordt (met dit soort waanzin als gevolg). Ook moet het onmogelijk gemaakt worden om bijvoorbeeld homoseksuele leraren te weren. Dat lukt natuurlijk alleen als je al het onderwijs gelijkschakelt.

    Als ik naar mijn oud-klasgenoten van de vrije school kijk, zijn de meeste werkloze of kunstenaar geworden. Totaal wereldvreemd, omdat ze nooit goed werden voorbereid op de samenleving.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. @ziva

    Maar goed ik ben ook geen voorstander van voor iedereen gelijke opleidingskansen in die zin dat als je ouders het niet kunnen betalen je dan maar subsidie moet krijgen, of dat scholen de lat niet hoger mogen leggen dan de minst slimme leerling, of zwakzinnigen verplicht worden opgenomen in normale scholen.

    Ik ook niet. Vandaar dat ik er voorstander van ben dat openbare scholen een plusklas hebben voor de kinderen die meer uitdagingen nodig hebben en remedial teaching voor kinderen die niet goed mee kunnen komen. Mijn zoontje zat op de plusklas van zijn school. Dat is een openbare gemengde school die vooral vmbo doorstromers oplevert, maar op die manier werd hij toch goed voorbereid op het (openbare) gymnasium. Werkt prima.

    Dan maak je het niet afhankelijk van de portemonnee van de ouders, maar van de verdiensten van het kind.

    BeantwoordenVerwijderen
  58. @Arminius

    Yep, Bibi wil nog een keer ;-) Likud staat er goed voor, en de nieuwe coalitie zal waarschijnlijk door Likud en Yisrael Beiteinu geleid worden, met of zonder Liebermann.

    'Darling' Barak zullen we denk ik niet meer terugzien. Hoewel hij onder Bibi's broer Yoni gediend heeft tijdens de Entebbe missie, heeft de samenwerking tussen Bibi en Barak gefaald. De nieuwe minister van defensie wordt volgens mij Moshe Ya'alon.

    Niet het meest vredelievende team zal ik maar zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  59. @Jeroen

    Mee eens, religie moet buiten het curriculum gehouden worden, en buiten de verplichte lesuren.

    Het principe van een Plusklas kende ik niet. Klinkt idd goed, en er is zeker wat te zeggen voor: "Dan maak je het niet afhankelijk van de portemonnee van de ouders, maar van de verdiensten van het kind."

    Hoewel ik onderscheid in sociale klasse ook niet echt een probleem vind. Van dat 'allemaal gelijk, iedereen blij' word ik zo moe. Let wel, niet te verwarren met 'the American Dream'.

    BeantwoordenVerwijderen
  60. @Jeroen

    ;-) yep dat bedoel ik. De haviken zitten dan weer op het nest. Verzamel nog een paar religieuze partijen binnen de coalitie en dan is de feestcommissie compleet.

    BeantwoordenVerwijderen
  61. @Ziva

    Ik vrees het ergste voor de vrede

    http://en.wikipedia.org/wiki/Revisionist_Zionism

    BeantwoordenVerwijderen
  62. @Arminius

    Tja, wat is vrede waard als het gebukt gaat onder de voortdurende bedreiging van je voortbestaan?

    "The next war (on Israel) will be a war of extinction" (Islamic republic of Iran, 23.9.2012).

    En dit is hoe Netanyahu daar over nadenkt, en vaak naar refereert;

    Someone once asked an elderly Holocaust survivor, “What was the important lesson you have learned from the Holocaust?” The old man paused and weakly, barely audibly, said, "If someone threatens you, believe him."

    Dus...

    BeantwoordenVerwijderen
  63. @Ziva nee een 16 jarige jongen is vanochtend door de KLPD bezocht voor dat anonymous filmpje. Deze 16 jarige jongen heeft ook bekend.

    https://www.politie.nl/klpd/nieuws/voor_de_pers/121014nationalerecherchebezoektjongendiedreigvideoopinternetplaatste.asp

    BeantwoordenVerwijderen
  64. @Geen Naam

    Ah mooi, blijft er vooralsnog tenminste 1 naam binnen de alternatieve journalistiek zonder strafblad werken aan de toekomst.

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Toch vreemd, dat schijnbaar kattenkwaad de KLPD beweegt om in aktie te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Blauwe pet op het web zou een hoop impulsief webgetoeter voorkomen. Net zoals de echte wereld, om maar iets te zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Kom op KLPD , geld verbranden dat eigendom is van de Nederlandse Bank is toch ook strafbaar? Waarom gaat een alliterende Holleeder op het strand vrijuit? Knap werk van de vakman Twan Huys, om deze strafbare bekentenis van 18 miljoen te ontlokken, voor het volk der natie notabene!!

    BeantwoordenVerwijderen
  68. @jeroen @ziva
    Blogenscenering, over journalistiek gesproken, hoU toch eens op. Doe eens iets wat zoden aan de dijk zet.


    BeantwoordenVerwijderen
  69. Er is maar een iemand die hier moet ophouden met zijn paranoide praatjes en dat ben jij, @geen.

    "blogenscenering" wtf...

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Heey Barracuda, ik dacht dat je onzin nieuws wou bestrijden ;)
    Ik ben niet het nichtje van Micha en ik werk ook niet meer met hem samen. Het filmpje was van JDTV, en dat staat nu los van klol. ;P

    BeantwoordenVerwijderen