Pepsi stopt met aspartaam, kopten de koewausen met verwijzing naar de NWO gifmengers. 'De MSM weigeren tot op de dag van vandaag te erkennen dat de zoetstof dodelijk is, maar de consument weet inmiddels - dankzij internet- beter.'
Dodelijk? Nou, niet echt, aspartaam zit in aardig wat voedingsmiddelen (jam, vruchtenmoes, zoetjes, ijs, chocolade en desserts), en als gebruikers daarvan zijn overleden ligt het toch echt niet aan deze zoetstof. Dus als het al de bedoeling was om de mensheid uit te roeien, dan weet Barracuda nog wel middeltjes die wel werken. Wat niet wegneemt dat er aardig wat controverse is rond aspartaam.
Pepsi reageert vooral op dalende verkopen van zijn Diet producten, maar ook dat moet in breder perspectief worden gezien dan alleen de weerstand tegen aspartaam. Frisdrankverkopen dalen al tien jaar lang, simpelweg omdat consumenten liever vruchtdranken, en andere minder calorierijke dorstlessers prefereren.
'Pepsi Ditching Aspartame Is Not a Good Thing', concludeerde het blog Gizmodo: 'You might not know it from certain conspiracy-minded corners of the Internet or 1990s-era chain emails, but aspartame is one of the most well-studied food additives ever.' Terwijl die nieuwe zoetstoffen dat niet zijn.
Vanaf de zomer wordt de zoetstof aspartaam in Pepsi vervangen door sucralose, beter bekend als Splenda, en een tweede zoetstof met een even slechte reputatie, acesulfame potassium. Sucralose veroorzaakt, net als andere zoetstoffen, in muizen een verminderde glucosetolerantie, een voorbode van diabetes. Bij mensen met diabetes verhogen zoetstoffen de bloedsuikerspiegel echter weer niet. Hoe dan ook, als Pepsi echt begaan was met het imago van zijn producten, waren ze wel verse sinaasappelsap gaan verkopen.
Dodelijk? Nou, niet echt, aspartaam zit in aardig wat voedingsmiddelen (jam, vruchtenmoes, zoetjes, ijs, chocolade en desserts), en als gebruikers daarvan zijn overleden ligt het toch echt niet aan deze zoetstof. Dus als het al de bedoeling was om de mensheid uit te roeien, dan weet Barracuda nog wel middeltjes die wel werken. Wat niet wegneemt dat er aardig wat controverse is rond aspartaam.
Pepsi reageert vooral op dalende verkopen van zijn Diet producten, maar ook dat moet in breder perspectief worden gezien dan alleen de weerstand tegen aspartaam. Frisdrankverkopen dalen al tien jaar lang, simpelweg omdat consumenten liever vruchtdranken, en andere minder calorierijke dorstlessers prefereren.
'Pepsi Ditching Aspartame Is Not a Good Thing', concludeerde het blog Gizmodo: 'You might not know it from certain conspiracy-minded corners of the Internet or 1990s-era chain emails, but aspartame is one of the most well-studied food additives ever.' Terwijl die nieuwe zoetstoffen dat niet zijn.
Vanaf de zomer wordt de zoetstof aspartaam in Pepsi vervangen door sucralose, beter bekend als Splenda, en een tweede zoetstof met een even slechte reputatie, acesulfame potassium. Sucralose veroorzaakt, net als andere zoetstoffen, in muizen een verminderde glucosetolerantie, een voorbode van diabetes. Bij mensen met diabetes verhogen zoetstoffen de bloedsuikerspiegel echter weer niet. Hoe dan ook, als Pepsi echt begaan was met het imago van zijn producten, waren ze wel verse sinaasappelsap gaan verkopen.