Wat opvalt aan een deel van de plotters: stuk voor stuk klunzende ondernemers. Recente voorbeelden zijn Hans Meyer (Weesdeweerstand), Dienie Kars alias Wakker (bewust werkloos), Wouter Raatgever (zogenaamd coach) en Hans Mauritz (Novio Media).
Evangelist Meyer is nog steeds heel erg boos op een 'klant' die zich in het programma Radar beklaagde dat hij bij Hans (via tammevogels.nl) een vogel had besteld en die nooit geleverd kreeg.
Dat hij zeker niet de enige gedupeerde was, blijkt alleen al uit een berichtje van Hans op Facebook gericht aan ALLE HATERS: 'Als je van mening bent dat wij oplichters zijn, bedenkt dat dan VOORDAT je hier een overeenkomst sluit! Wij zitten niet op jou te wachten en jij niet op ons: je eerste win win situatie!' foeterde Hans al in 2018, ruim voordat Radar de dominee in het zonnetje zette.
Waar Hans eerst zei niet te weten wat er aan de hand was en om wie het ging, blijkt er een dag later een wonder plaatsgevonden te hebben bij de zwaar gelovige Hans, schrijft Dulcet, zo te lezen ook al geen fan. 'Hij weet ineens exact om wie het gaat, en plaatst direct maar even alle persoonsgegevens van de man op de site'. Plus behoorlijk wat bedreigingen ook nog, waarbij Hans zich ontpopt als een soort Basil Fawlty, die absoluut niet weet hoe hij fatsoenlijk met klanten moet communiceren.
De andere Hans (Mauritz) bakt ze ook weer bruin. De voormalige uitgeefpartner van Wim Dankbaar, onlangs persoonlijk failliet verklaard, probeert zijn oude uitgeefvak weer nieuw leven in te blazen met de aankondiging van de Nationale Corona Uitgeefkrant. Een ‘door multinationals en het ministerie’ gedragen tabloid met een oplage van 2 miljoen en een ‘AkzoNobel-prijs’ voor zorgpersoneel. Doel: geïnteresseerde adverteerders overhalen om tegen betaling van 5900 euro (landelijk tarief voor een pagina) deel te nemen.
Rondvraag door journalist Chris Klomp bij de door Mauritz genoemde partners (Achmea, ING, AkzoNovel) leert dat de Dongense ondernemer niet eens contact met ze heeft gezocht, maar hun namen heeft misbruikt.
Nu kende Barracuda de werkwijze van Mauritz al langer: er bestaat een heel kerkhof van webpagina's waar allerlei boeken werden aangekondigd die nooit zijn verschenen. Vermoedelijk omdat Mauritz geen geld had om ze uit te geven en hoopte op voldoende voorbestellingen die uitbleven.
Nadat Klomp Mauritz confronteerde met zijn bevindingen heeft de Dongense ondernemer fluks alle sponsornamen verwijderd. Intussen had Mauritz trouwens al toegegeven dat de krant destijds zuiver was opgezet als een ‘as if’ presentatie ter verduidelijking naar partners en potentiële partners. Die met een beetje googelen sowieso niet met Mauritz in zee waren gegaan.
Dienie Wakker biedt sinds kort Proud To Be A Wappie T shirts aan. Ooit verkocht ze vogelhuisjes, maar die werden niet geleverd, net zomin als rendier mutsen. Het KvK nummer van Dienie bleek allang uitgeschreven, maar werd nog vrolijk vermeld op haar website(s). Diverse mensen deden aangifte bij het Landelijk Meldpunt Internetoplichting (LMIO)
Een even geboren kluns: blogger Martin Vrijland. De websitebeheerder moest afgelopen weekend ingrijpen nadat Vrijland Willem Engel van Viruswaanzin had verward met een
naamgenoot van het college van kerkrentmeesters die 'gelieerd zou zijn
aan kindermisbruik'. Engel dreigde met aangifte.
Meest opvallend is de gejatte foto van Hollandse Hoogte bij het artikel die een dezer dagen in Het Parool is gebruikt. Hoewel het copyright van het artikel zelf toebehoort aan de Stichting Martin Vrijland, trekt Martin zich hoegenaamd niets aan van het auteursrecht van derden. Alleen al afgelopen weken jatte Vrijland aan de
lopende band foto's van het ANP, EenVandaag, Alain
Heeren/Studio040,
Getty Images en AP en dat alles zelfs maar zonder fatsoenlijke
bronvermelding
Naïviteit kan het niet zijn, want enkele jaren geleden kreeg Vrijland nog een gepeperde rekening van het ANP van ruim 3000 euro voor het ongeoorloofde gebruik van foto's. Nadat Vrijland het ANP uitgebreid had geschoffeerd en het persbureau doodleuk een tegenrekening stuurde wegens gemaakte bezwaarschriftkosten, ging de rekening naar de deurwaarder. Over de afloop hebben Martin niet meer gehoord.
"Wij werken 24/7 van 6.00 tot 23.30"
BeantwoordenVerwijderenDan heb je toch al niet meer nodig om te weten dat dit religekkie volkomen geschift is?