vrijdag 18 mei 2012

Schorsing

Eindelijk weten we waarom het 'denderend stil' is geworden rond Micha Kat en hij zijn fans tot wanhoop drijft door helemaal niks over zijn aanhouding te zeggen. Sinds zijn vrijlating uit de Koepelgevangenis in Haarlem mag Kat namelijk - waarschijnlijk tot aan de eerstvolgende zitting - geen publicaties meer plaatsten op Klokkenluideronline en/of vergelijkbare websites. Mocht hij dat wel doen, dan wordt hij onmiddellijk weer gedetineerd. De rechter-commissaris heeft nog net niet de tijdelijke sluiting van Klokkenluideronline bevolen, ondanks het feit dat daar nog steeds verhalen te vinden zijn die andere rechters hadden verboden.

Maar net als een roker die stiekem een trekje neemt in het toilet, lijkt ook Kat zich zich maar weinig van het schrijfverbod aan te trekken. Achter de schermen zit hij weer volop achter de knoppen en met grote regelmaat verschijnen er stukjes van zijn hand waarin hij in de derde persoon enkelvoud over zichzelf schrijft. Dat ging de zelfobsessieve journalist in het verleden al makkelijk af, en nu helemaal, aangezien elk stuk door de generieke 'Moderator' wordt ondertekend. Twee stukjes verdwenen echter weer schielijk van de site, waaronder een in verband met de schorsingvoorwaarden. Dat belooft nog wat, want Kat heeft wederom moeite om zijn driften in toom te houden.

Maar het had erger gekund. Zo is zelfverklaard pedojager en complotheld Ben van de B. overgebracht naar Penitiair Psychiatrisch Centrum ‘t Veer in Amsterdam. Klinkt niet best. In het PPC Amsterdam worden gedetineerden opgenomen die een psychiatrische stoornis hebben, vaak in combinatie met een verstandelijke beperking of verslaving en meestal in combinatie met persoonlijkheidsproblematiek.

Zoals gebruikelijk fungeert Arend Zeevat van Argusoog weer als doorgeefluik van Ben, waarbij iedere hanenpoot van hem op stukken van justitie bij Argusoog automatisch als 'feit' wordt gepresenteerd. En Zeevat er ondanks tientallen publicaties maar niet in slaagt uit te leggen waarom Van de B. überhaupt is vastgezet. Zo het kunnen zijn omdat aangever Ben die stukken liever achterhoudt?

30 opmerkingen:

  1. Hij zal zich in het HvB wel hebben misdragen. We zullen het 24 mei wel horen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sinds Ben vd Brink met Argusoog in zee is gegaan is hij verder verwijderd van de hereniging met zijn kinderen dan ooit.

    Arend Zeevat zou daar eens een reflectie momentje op los moeten laten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ho, ho, ho... Even allemaal niet zo snel hoor Ziva. Beter een vogel in de hand dan 10 in de lucht toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien kan je je iets duidelijker uitdrukken Adamas.
    Geen idee wat je bedoelt of van me verlangt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nu die Marcel Vervloesem vrijgelaten is, zijn blijkbaar toch niet alle rechters corrupt?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik verlang alleen wat meer geduld van je Ziva. De processen waarin je Arend een TE hoge mate van invloed bij toedicht, vergen nu eenmaal veel meer tijd dan we als onderdanen soms nog kunnnen opbrengen. Die Marcel Vervloesem zaak daar in Belgie bevat beangstigend veel overeenkomsten met die van v/d Brink hier in Hol-Land! En die Belgen hadden hem zowaar bijna binnen hun kerkers platgegooid. Letterlijk Ziva! Hoe klein de inpact van Arends publiciteit ook is geweest, ik ben ervan overtuigd dat dat heeft meegeholpen bij zijn vrijlating. Dit soort van overheidsgeteisem houdt nu eenmaal niet zo van volks publiciteit waaruit hun ongemaskeerde ware aard blijkt. Ben is hier net zoals Marcel daar op het spoor van zeer veel afgedekte bagger dat rechtstreeks naar veel onvoorstelbaarheden toe leidt waar jeugdzorg een leidende rol in speelt. Daar ben ik na het zien van zoveel gehannes absoluut van overtuigd. Ik bedoel maar... En als jij in dit aardse tranendal nog de behoefte voelt om met je staaf-opkikkerende content liefdevol om je heen te gaan strooien, heb je volgens mij daarbij alvast wel de zegen van veel van je aanhangers hier hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. de behoefte voelt om met je staaf-opkikkerende content liefdevol om je heen te gaan strooien

    Adamas, als ik een uitdaging aan ga, dan houd ik me aan mijn deel van die uitdaging. Ook al betekent dat dat ik me bloot moet geven.

    Maar sinds Mind Fever naar Portugal is vertrokken zijn hier nog slechts verlegen mannen met enkel grootspraak over die zelfs met een 'blanket clearance' te weinig lef hebben om brutaal de kans te nemen me in verlegenheid te brengen.

    Uiteindelijk zijn Nederlandse mannen toch weer keurige burgervaders.

    Voor de rest zijn van den Brink en Vervloesem niet met elkaar te vergelijken. De een is een doorgedraaide junk die achter elke boom een Monarch handler ziet, en de ander is een dominante dwaas die net iets teveel enthousiast wordt bij het zien van jonge kinderen.

    Maar in de strijd tegen de macht heeft het ongeletterde volk zijn iconen nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. "Uiteindelijk zijn Nederlandse mannen toch weer keurige burgervaders."

    Laat dat 'keurige' er maar gerust van af. Eerder wanhopig onthand! Ik ben vaak verbaasd over de geselecteerde verontwaardigheid van de Nederlandse vrouw Ziva. Hoe denk jij als vrouw daarover? In alle soorten en maten (van al dan niet getrouwde bewaarsters en politie agentes tot aan de 'hulpverleenster' die de thuiszorg voor mijn moedertje wel steeds frequenter 'moest' komen opknappen hoor!) heb ik ze al tussen mijn lakens de revue zien passeren. No kidding... Allicht dat die schijnheilige 'hard to get' (nogmaals ja,ja want zo hitsig ben jij nog niet eens!) mentaliteit van de Nederlandse man een 'mannarchist' heeft gemaakt!? Exact wat je ook met mij persoonlijk ziet omtrent het overgecultiveerde 'slachtofferschap' van jouw tribe Ziva, ook dat heeft mij gedreven tot een in eerste instantie lamlendige hulpeloosheid gecombineerd met veel verbazing, waarna de woede die dat tot gevolg had mij uiteindelijk de schellen van mijn ogen zijn wegvallen. XXX-jes. O ja en die stijgende dikprik-lans is dus niet van mij persoonlijk he? Die is tot alle tevredenheid van mijn harem onvergelijkbaar veel temperamentvoller. Geloof mij dus maar op mijn ongeloofelijke potentie...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is er mis met de keurige huisvader?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die geselecteerde verontwaardigheid zie ik ook, en ik vind het wel grappig, maar ook stom. Nederlandse vriendinnen vinden me vaak te direct, te hard, maar ook te makkelijk. Tegelijkertijd zeggen ze me dat ze 'dat' ook willen, en zijn verontwaardigd als iemand onder hun rok kijkt. Ik WEET wanneer iemand onder mijn rok kan kijken, en maak er (eigen) gebruik van, of lach er om. Ik schaam me niet voor mijn lichaam, en gun een ander zijn of haar plezier.

    Dat is het verschil denk ik. Nederlandse vrouwen (en mannen) zijn het plezier van sensueel, en sex verloren. Doorgeschoten emancipatie.

    Het soort 'truth & dare' spelletjes dat ik hier wel eens speel is een stuk confronterender wanneer ik het speel in Tel Aviv waar ik ben opgegroeid. No way, dat een Israelische (Tel Avivi) me met een 'doe maar met kleren aan'-foto laat wegkomen. Wat dat betreft kunnen Nederlandse mannen nog veel leren of idd dezelfde 'geiligheid' bij vrouwen die mannen niet vreemd is, zoals je al bij al die hulpverzorgers hebt mogen ontdekken.

    Vwb die 'afknapper' die je kennelijk hebt voor mijn 'tribe'. Ik ken wel anders. Toen ik in Amerika ging studeren, en zodra mannen wisten dat ik Israeli was, was het alsof er extra honing aan me toegevoegd was. Dat was voor mij een 'eye-opener'. Mannen wilden me omdat ik Israeli was.

    Hetzelfde ondervind ik nog regelmatig hier in Nederland. Dus dat afknappen op een Joodse en Israelische herken ik helemaal niet. Integendeel zelfs.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kennelijk te moeilijke vraag voor sommigen met zelfverklaarde hoge niveaus. Sapperdeflap dan maar weer, hoog verheven dikke deur in tha house, Pipo koeien.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Geen

    Er is niets mis met een keurige huisvader @geen.

    Kruip lekker elke ochtend achter je computer, en rol er 's avonds weer achter vandaan. Niemand die je mist, en toch heb je je belasting betaald. Perfect!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jezus christus Ziva , wat is de relatie vrouw en Tel Aviv? Dat bepaalde soorten universeel voorkomen? Meer van tegengekomen dan nodig, internationaal. Je redenering is letterlijk als van een hoer zonder klanten. Ook een vak uiteindelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Laat je dochter opgroeien in Tel Aviv ipv een dorpje in Groningen en je zal zien waarom dat bekrompen wereldje van je niet werkt.

    Echter, die opmerking ging over het verschil tussen de MANNEN uit Tel Aviv, en de MANNEN in gemiddeld Nederland.

    Maar goed, je hebt al vaker laten merken dat je niet de slimste bent, dus..

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Na de verhalen over de vele fietsen in Amsterdam, de grachten, de slag om Arnhem, de Tulpen, weiter und so. Signaal van de onverwachte tiet in je hand, echt Ziva stereotypische reactie van een beroepsgroep, zelfs Rusland maakt hierbij geen verschil met Pieterburen. Ook hier is platonische slimheid het gebruikte handelsmerk. Dus wakker blijven als je niet genaaid wilt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. argusoog is voer voor geneeskundigen van de ziel. Anderzijds vormt argusoog een bron van -vaak bizar- vermaak met zero point zero maatschappelijke input/output/relevantie/raakvlakken.
    Als argusoog op je hand is ben je bij voorbaat kansloos. Dat Vervloesem is vrijgelaten vormt juist het grootste bewijs dat argusoog totaal geen maatschappelijk bereik heeft. En dat is maar goed ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Micha Kat is ondertussen weer volop aan het publiceren geslagen. Een ware stortvloed aan artikelen. Er staat Moderator boven, maar daar trapt natuurlijk geen mens in: het is duidelijk in zijn stijl.

    Overigens vind ik die niet-publiceren-voorwaarde (voor zover waar, we hebben het uit maar één bron) voor de schorsing van het voorarrest onterecht. Ook mensen die in de gevangenis zitten, en/of zoals in dit geval ook horen, moeten volgens mij vrijheid van meningsuiting hebbben, zelfs als hun meningen abject zijnt, zoals in dit geval.

    Dat is mijn mening.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Met die aantekening dat we niet helemaal weten wat die voorwaarden zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja, precies. Ik zou eigenlijk wel graag alle aanklachten tegen hem (ik kan me er veel voorstellen, veelal terecht) willen kennen en ook die schorsingsvoorwaarden. Maar justitie maakt die niet openbaar en Kat zelf mag het niet, en indien wel zou hij de gegevens ongetwijfeld verdraaien.

    Waarom mogen we dat eigenlijk niet weten? Privacy? Maar Kat gooit zijn juridische perikelen toch zelf altijd graag in de openbaarheid?

    Dus overheid: gooi dat materiaal op een website. Dat zou veel beter zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ruud ,
    Waarom wil jij weten hoe het zit? KLOL is underground, met al zijn hoedanigheden. Mijn vraag is eerder hoe ze deze psychedelische shit juridisch acceptabel in goede banen krijgen. Hoe communiceer je als overheid met mensen die continue in gevecht met zichzelf zijn en zelfverklaarde waarheden? Gewoon door ze serieus te nemen en eventueel desnoods medisch aan te pakken. Openbaar dus, en zorgvuldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @Ziva, Gerard Joling, Henk Bres, Greta Garbo, wie je ook bent, vertouwen is niet verkoopbaar, zeker niet door platvloers fotovoer. Dus heel stichtelijk, mindfucking = altijd ellende, proof is in the tasted pudding.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @geen
    Laster is strafbaar, bekladding is strafbaar, en het niet voldoen aan een dwangsombepaling betekent dokken. Dat geldt voor alle overtreders, al dan niet gemakkelijk "communicerend", ook voor Kat. Dus zo moeilijk ligt het juridisch nu ook weer niet.

    Voor @Ziva en haar rokje een versje, van A. Marja of Louis Lehmann of zo iemand:

    zoals de wind waait
    waait mijn rok
    zei de lustige witwe

    en de wind waaide recht omhoog

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Tja.

    Kat en consorten bevinden zich in hetzelfde spiegelpaleis als hun al dan niet bestaande vijanden.

    En dat is, van welke kant dan ook bekeken, een jammerlijke zaak.

    Albert Eistein staat bekend om zijn E=MC2, maar het meest geniale wat de man heeft voortgebracht was:

    Een probleem kan nooit worden opgelost op het niveau waarop het is ontstaan.

    Een schorsing, hoe 'politiek incorrect' dan ook, zou m.i. zeer welkom zijn en ten goede komen aan het 'Grote Werk'.

    Tja.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Micha Kat is, vrees ik, een hopeloos geval dat niet door een rechtbank weer op de rails gezet kan worden. Niets helpt bij deze man, en als de rechter hem straks terecht een onvoorwaardelijke gevangenisstraf oplegt dan komt hij daar alleen maar meer beschadigd en krankzinniger uit.

    Vervolgens zal hij nog wilder worden, want hij gaat de spin-off van zijn 'bommeldingen' voelen. Kat komt nl - als die bommeldingen worden bewezen - onmiddellijk op allerlei 'no-fly en terrorist-watch lists' te staan die zijn reislust ernstig gaan belemmeren. Amerika komt hij nooit meer in, en zijn zoon opzoeken in Oxford wordt ook moeilijk.

    Daarnaast kan je ook nu weer aan zijn 'nieuwe' stukjes zien dat Kat een psychisch probleem heeft dat al jaren woekert. Afgelopen week wilde hij wat gaan drinken bij Cafe de Zwart om er achter te komen dat hij daar niet meer welkom is. Het gevolg; gif strooien over van der Heijden, en zijn eigen werk weer hemelhoog presenteren. Kat's MO en primaire reactie bij alles dat hem voor de voeten komt.

    Micha Kat is ziek. En zieke mensen genees je niet door ze in een cel op te sluiten of boetes te geven, maar door ze te behandelen. In het geval van Kat langdurig behandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @lezer

    Leuk rijmpje, maar zit er nog een bedoeling achter dat je het me voorleest?

    @Geen

    Je hebt je kans gehad grijze tijger. Je bent echter jammerlijk op vrijwel alle fronten door het ijs gezakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @Ziva
    Een bedoeling? Hè gadsie... Nee, het rijmpje kwam uit de diepste lagen van mijn geheugen omhoog na jouw ontboezemingen over het onder rokjes (laten) kijken. Leuk dat je een ander ook wat gunt. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @Lezer

    Aha, okay, nice..

    Ja hoor dat gun ik een ander wel, en als ze me aardig lijken laat ik ze wat meer zien. Ik hou wel van een beetje teasen, en het kleine onderons-momentje dat je daarmee met een volstrekt vreemde schept.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. ===
    maar door ze te behandelen. In het geval van Kat langdurig behandelen.
    /===

    Maar dat weigert hij. En we leven in een vrij land. Dus: hij is niet te redden.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. @Ruud Harmsen

    Misschien niet. Kat is in het verleden al eens begonnen aan een behandeling, dus ik kan me een straf voorstellen die enerzijds voldoende stevig is om hem echt met de neus op de feiten te drukken, maar verzacht (onder voorbehoud van) met een vrijwillige (verplichte) opname in een psychiatrisch programma.

    Doet Kat dat niet dan zie ik het idd ook somber voor hem in. De fase waar Kat nu is beland, is bij patienten met zijn symptomen, vrijwel altijd de fase voor er zich ernstige ongelukken gaan voordoen. Daarbij is het vervelende met de aandoeningen die Kat zeer waarschijnlijk onder de leden heeft dat er geen roll-back of reverse is.

    Het wordt erger en erger. Tot uiteindelijk er psychoses optreden en opnames volgen, of suicide plaatsvindt.

    Kat speelt dus letterlijk met zijn leven.

    Ik hoop voor hem dat de rechter dat inziet, en hem een vorm van dwangverpleging oplegt.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Kat is een volkomen idioot.De man heeft duidelijk professionele hulp nodig.Triest genoeg,daar niet van.

    BeantwoordenVerwijderen