donderdag 26 juli 2012

Proefcolumn

De proefcolumn van Willem Holleeder, onderschept door Barracuda:

'Kuipers moet niet zeuren. Ik had stramme benen toen ik de gevangenis verliet, maar een paar stevige boswandelingen doen een BC - Bekende Crimineel - goed. Net als trouwens een Heineken Deka Doos. En een frisse Neus niet te vergeten. Hoe peutert een Belg in zijn neus? Hij maakt met zijn vingers een rondje om zijn neus en zegt: "Kom er uit, je bent omsingeld!". Wat heb ik allemaal gedaan sinds ik vrij ben, hoor ik u zeggen? Druk druk druk! Scootertje gekocht. Gewandeld in Zeist tussen de grove dennen. Pilsje gedronken. Villaatjes bekeken. Bootje varen. Resterende guldens van Heineken opgegraven, maar de Nederlandsche Bank wil ze niet meer. Morgen is Westeinde 1 gatenkaas! 17,9 miljoen euro van Willem Endstra achter het behang weggehaald. God hebbe zijn ziel. Binnenkort met bankje en al naar Madame Tussauds om te poseren. Drie lijken in een parkeergarage in Amsterdam-Zuid opgeruimd. Konden ze niet vinden. Verkeerde dodenwand opgemaakt, dombo's. Veel geleerd van Heineken, dat daarna prompt het dubbelwandig koelglas lanceerde. Nog geen royalty's gezien, zal weer eens buiten gaan posten. Er komt een man bij de dokter en zegt: "Dokter mijn neus is verstopt." Zegt de dokter: "Nou dan zou ik hem maar gauw gaan zoeken." Volgens mijn hoofdredacteur moet ik nog goed oefenen op het schrijven. Iets met van de hak op de hak en geen alinea's, maar hij moet niet zeuren, want  binnenkort word ik hoofdredacteur. Weet hij nog niet. Op een dag zitten er kogelgaten in het glas van Sanoma, en ga ik glashard ontkennen. Goeie grap! Hoe vonden jullie trouwens die antitankgranaat aan de Parnassusweg? En het anti-tankwapen in de E-Toren in Osdorp? Ik doe overigens geen vlieg kwaad. Ooit was ik best liev. Een smetteloos wit colletje om de hals, haren gekamd. Helaas is er sinds Arnold Schwarzeneggers bodybuilding-film Pumping Iron geen goede film meer in Nederland gemaakt, behalve Bambi,. De Heinekenfilm was ook ruk. Het heeft een lange neus en een GSM in zijn handen? Pinnokia!'

3 opmerkingen:

  1. Ik stel voor Badr Hari ook een column te geven.

    Zoveel dingen die in zijn leven gebeuren waar de 'gewone man' alleen maar van kan dromen. Hoe is Estelle in bed? Hoe ga je om met die koters? Wat voor geluid maakt het als je iemand die op de grond ligt zijn knieschijf kapot trapt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met een bolknak tussen de kiezen vertellen hoe ongezond roken is. Dit tussen de adverterende fabrikanten van cementmolens, want de moraal mot ook wat aandacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Very good Barracuda, hoogst amusant!

    BeantwoordenVerwijderen