maandag 4 mei 2015

Gifgas

Het ging dit keer nu eens niet over chemtrails, maar over gifgas dat in elk vliegtuig zou rondwaren en dat 'neurologische problemen' kan veroorzaken. 'Wie vaak vliegt en die gifstoffen niet goed kan afbreken, loopt het risico doodziek te worden en zelfs te sterven. Onderzoekers van het Academisch Medisch Centrum (AMC) Amsterdam leveren binnenkort bikkelhard bewijs in het gezaghebbende wetenschappelijke tijdschrift Brain Imaging & Behavior', meldt De Telegraaf op gezag van oud-piloot Michel Mulder, co-auteur van het onderzoek.

Nou, dat was een tikkeltje al te voorbarig. Mede-auteur Liesbeth Reneman roept haar collega tot de orde in Het Parool. 'We hebben geconstateerd dat twaalf onderzochte cabinepersoneelsleden geheugenproblemen hebben en dat de witte stof in hun hersenen afwijkt, maar we vonden geen relatie met het aantal vlieguren en TCP. Meer onderzoek is nodig.'

Het punt is: er is vaker onderzoek gedaan naar naar de luchtkwaliteit in cockpits. In 2013 stapte de toen 47-jarige piloot Willem Felderhof, die ook de nodige gezondheidsklachten had, naar de rechter. Met succes. KLM moest onderzoek doen. Daarom schakelde KLM schakelde TNO in, die alleen zeer lage concentraties van de chemische stof tricresylfosfaat (TCP) aantrof. 'De TCP-waarden lagen gemiddeld op 7 ng/m3. De meest toxische variant ToCP is in het geheel niet aangetroffen. De gezondheidslimiet hiervoor is 100.000 ng/m3. Voor andere TCP’s bestaan geen gezondheidsgrenzen. De gemeten waarde van andere TCP’s ligt gemiddeld ruim 14.000 keer lager dan de voor ToCP geldende gezondheidsnorm. Op één moment is een atypische waarde gemeten van 155 ng/m3, die nog steeds 650 keer lager is dan de ToCP-norm.'

Reneman verklaart het meninsgverschil uit het feit dat Mulder 'een betrokken (oud) piloot is, bijna een actievoerder'. Volgens Mulder verzwijgt de luchtvaartindustrie het probleem omdat aanpassing miljarden vergt en uit angst voor schadeclaims.

Het probleem van Mulder is zijn eigen belang bij dit onderzoek. Ooit vloog hij als KLM-piloot naar alle uithoe­ken van de aarde, maar in 2006 werd hij door KLM ‘aan de grond gezet’ nadat hij tijdens een standaardkeuring op alle vlakken onder de norm presteerde. Burn-out, was de officiële diagnose, Maar Mulder zag meteen een externe oorzaak: aerotoxisch syndroom, een combinatie van klachten en symptomen die zouden worden veroorzaakt door het inademen van vervuilde lucht in vliegtuigcabi­nes. Daarom wil Mulder maar al te graag suggereren dat wij allemaal gevaar lopen: 'Op pakjes sigaretten staat een waarschuwing maar niet op een ticket naar Barcelona,' zegt Mulder.

11 opmerkingen:

  1. hhhmm.....de geur van verbrande kerosine! ....Lekker hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Enig idee hoeveel mensen er PER DAG met het vliegtuig vliegen? Anders zouden de ziekenhuizen nu toch echt tot het nokkienokkie zijn gevuld...

    Het is gewoon gefilterd (en soms recyclede lucht die van buiten komen) En nee, JDTV, óók geen verbrande kerosine want daar is bijna niks van te merken. Kerosine (of avgas) wordt verbrandt in de motor zelf, net zoals bij een auto.

    En dan nog wat: IKZELF VLIEG OOK!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Jdtv
    Als luchtacrobaat moet jij toch weten dat Kerosine additieven zoals geurstoffen bevat? Dit i.v.m. veiligheid en identificatie. Het gaat in dit onderwerp over een arme mijnheer die de oorzaak van zijn ziekte wil onderbouwen. Waar dat zenuwgas vandaan komt, is een raadsel, hoe het een na doorstroming van de turbine bij 1000 celsius resistent kan blijven, om vervolgens in de cockpit kan belanden. Kop staart vlucht? En ja natuurlijk, in de verbrande gassen zitten geen stoffen, waardoor je langer in leven blijft. Levensgevaarlijk zenuwgas, bestaat er ook heilzaam zenuwgas? Ik vermoed dat hij verwijst naar koolmonoxide, valt overigens niet binnen NBC trainingen, en is helaas geurloos. Het schijnt dat hij zijn spaargeld opmaakt om zijn onderzoeken te bekostigen. Mag hopen dat deze kosten voor hem beperkt blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dus voordat er van 'alleswetende' nepgespuis dit draadje weer eens met hun uit de duim gezogen 'debunkerij' weet te komen vergiftigen, nog even het volgende..;
    Toxic cockpits
    Insiderskennis...
    & last but not least;
    Zo 'stoned' als een vlieger achter je sproeiende criminele collega's aanhangen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eerlijk is heerlijk hoor 'debunkende' lafbekjes van Oldenkamp, want Johan heeft met zijn laatste veronderstelling wel degelijk een PUNT van jewelste te pakken! Bovendien kon ik DEZE voor mij persoonlijk nog onontgonnen inzichten van hem zonder ook maar een seconde te verslappen, alsof de tijd even niet meer bestond, tot aan de laatste seconde ademloos indringend door iedere haarvat van mijn geprikkelde schedeldak laten absorberen... Waarbij ik hem overigens hierbij tevens met zijn bovengemiddelde kennis van de Spaanse taal (grammaticaal overdrachtelijk zowel als accent technisch buitengewoon indrukwekkend!) moet complimenteren..;

      "Het is natuurlijk ook iets heel anders om in je eentje al typend een heel grote mond op te zetten, dan dit hardop tegen diegene te durven zeggen. Voor dat laatste is namelijk lef nodig. En van internettrollen kun je veel zeggen, maar niet dat ze lef hebben."

      Verwijderen
    2. Denk trouwens ook dat het niet alleen giftige gassen in de cockpits zijn die het vliegend personeel vlieger high doen trippen dan wel spacen. Geslepen dienst slettenbakken gecombineerd met pretsigaretten doen die kisten zowel als bakstenen uit hun baan vallen, als ook hele luchtbusladingen vol onschuldigen naar duister/demonische oorden in het niets overgaan...

      "The airline said it was “shocked” by pictures of First Officer Fariq Abdul Hamid posing on the flight deck with two South African women who said Mr Hamid smoked in the cockpit and allowed them to stay there during take-off and landing, against airline rules."

      BRON

      Verwijderen
    3. Ach ja, en Johan is te laf om even zijn adres aan gemeente, belastingdienst en sociale dienst door te geven.

      Verwijderen
    4. Wat zit je vanuit je bunkertje toch weer zwaar gestoorde wartaal te spuien, papidapi.

      Oldenkamp op anarchiel: Beste allemaal, het lijkt mij een goed idee om een live video-uitzending te doen waarin we trollen als Libbenga eens lekker in het zonnetje zetten (...) Willen jullie me helpen door zoveel mogelijk foto’s en informatie over de bekende (en eventueel ook minder bekende) trollen naar mij te emailen?

      En dan is het tekenend voor de geheel gedegenereerde geestelijke vermogens van Oldenkamp dat hij hier weer in de veronderstelling is dat Libbenga de man achter Barracuda zou zijn terwijl hij op zijn eigen site bij de linkjes notabene vermeld dat Barracuda juist de "controlled opposition website van Jeroen Hoogewij" zou zijn. Dit is totaal inconsequent en bovendien feitelijk geheel onjuist. (Het lijkt 'wholly science' wel. Namelijk bij elkaar gegoogelde, inconsequente en niet gehinderd door relevante kennis geheel onjuist en/of onvolledig geïnterpreteerde Jip&Janneke lariekoek).

      En als Johan dan geen aanmeldingen (op zijn strikte voorwaarden via Skype met naam en toenaam) krijgt gaat hij weer lopen roepen: Eéntje van hen weet misschien niet meer dat ik zijn volledige naam en geboortedatum heb. Het zou voor mij een koud kunstje zijn dit openbaar te maken, maar waarom zou ik?

      Ja duh, Oldenkamp, waarom doe je bij anarchiel dan die oproep over foto's en namen?

      En papidapi? Heb jij je al via Skype bij Oldenkamp aangemeld? Ik voel me namelijk sowieso al niet aangesproken als internettrol maar als er iemand aan die definitie voldoet ben jij het wel.

      Verwijderen
  5. http://www.538.nl/gemist/23666/cabinelucht-in-vliegtuig-kan-dodelijk-zijn

    Zenuwgascomponent als additief, dus geen Zenuwgas. (1 min)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. http://aerotoxic.org/product/activated-charcoal-face-mask-pack-10/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kennelijk speelt vergeetachtigheid hier een rol, en blijft iemand met een incourante voorraad achter. Zenuwgas infecteerd nl. ook via de ogen en de huid, beetje slordig advies om zo een koolstofmaskertje aan de man te brengen.

      Verwijderen