maandag 9 januari 2012

Mea culpa

Toch een soort van mea culpa bij Arend Zeevat van Argusoog, die nog steeds flink baalt van de rectificatie die hij van de Amsterdamse rechtbank op zijn site moest plaatsen na allerlei ongefundeerde beschuldigingen aan het adres van de voogden van de kinderen van zelfverklaard pedojager Ben van de B.. Bovendien moesten Arend en zijn stichting ook nog de proceskosten betalen. Nu hebben de lezers inmiddels flink wat eurootjes gedoneerd, maar het zit Arend allemaal niet lekker: 'Het is jammer dat ook mede door mij gemaakte fouten op deze walgelijke manier zijn afgestraft. Die fouten geef ik toe, namelijk het ons niet houden aan de door onszelf opgestelde huisregels betreffende het op de persoon spelen en het noemen van namen. Terugkijkend ziet alles er altijd anders uit dan wanneer men middenin een situatie zit. Daarom zou het ook best zo kunnen zijn dat achteraf bezien de eerder besloten aanpak de nodige vragen en twijfels oproept.'

Maar Arend zou Zeevat niet zijn, als hij toch weer zijn kont tegen de krib gooit. En hoewel hij niet eens op de zitting was verschenen, ter vermijding van griffiekosten, besloot Zeevat godbetert een brief op hoge poten aan de rechter te sturen. Dat zolang Secretaris Generaal van het Ministerie van Justitie Joris Demmink, met inmiddels 'zes aangiften wegens seksueel misbruik', zich nog steeds zijn positie kan handhaven, Arend niet de proceskosten gaat betalen. Nice one, Arend. Maak je het allemaal nog veel erger mee.

Arend was namelijk ter ore gekomen dat vlak voor de zitting Harm Brouwer, de voormalige voorzitter van het college van procureurs-generaal, zich in de hal van de rechtbank bevond en een kamer betrad direct grenzend aan de zaal waar de zitting werd gehouden. Laten Demmink en Brouwer elkaar nou goed kennen elkaar en had Argusoog niet aangekondigd dat zij de zaak Demmink op de zitting aan de kaak zou stellen?

Normaal staan er overwegend reacties van verwarde totaalmalloten onder de artikelen bij Argusoog, maar dit keer lazen we zowaar iets verstandigs: 'Brouwer kan om allerlei redenen aanwezig zijn geweest. En het had in die zin wel degelijk verschil gemaakt als gedaagden aanwezig waren geweest, dat dan tegenspraak was gevoerd. Indien die er niet is, wordt de eis in een civiele procedure nu eenmaal in principe toegewezen, tenzij die de rechter onrechtmatig voorkomt. Oppassen dat niet verkeerde of krachteloze argumenten worden gebruikt en spoken worden gecreëerd waar ze niet zijn!'

Maar dat is bij Arend aan dovemansoren gezegd. Zal ons niks verbazen als het met Arend uiteindelijk net zo gaat aflopen als met Sietze Planting, die ook steeds meer werd meegezogen in zijn draaikolk van zelfverzonnen complotten. Sietze is weer op vrije voeten nadat hij had vastgezeten voor de bedreiging (op schrift) van premier Rutte en een rechter. In een brief aan Klokkenluideronline doet Sietze voorkomen alsof hij beiden slechts had gewezen op de 'aanwezigheid van pedofielen en drugscriminelen en hun plicht aangifte te doen inzake Demmink'. Maar over toon de waarop - volgens Planting 'hard en duidelijk' - liegt Sietze een beetje. Die was zo bedreigend dat men het raadzaam leek hem van zijn bed te lichten.

21 opmerkingen:

  1. "Daarnaast is het voor ondergetekende onverteerbaar dat een gedaagde ook griffiekosten zou moeten betalen, naast de voor ondergetekende onmogelijk te kunnen betalen advocaatkosten"

    Dat is nu eenmaal de gang van zaken in NL.

    Bovendien had je dit soort dingen vooraf moeten bedenken. Voordat je mensen gaat beschadigen op je website.

    Eerst zelf niet op de zitting verschijnen, maar wel achteraf gaan lopen klagen over de gang van zaken.

    Ik neem aan de de rechter de brief voor kennisgeving aanneemt en naast zich neer zal leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat worden aanmaningen, verhoogde boetes, loonbeslag, enz

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik delete niet vaak een comment van mezelf, behalve dan wanneer ik met het gebruikte jargon van mezelf een half dronken parodie heb gemaakt. De strekking blijft iig dezelfde. Namelijk dat ik nooit zwicht voor stalkend/intimiderende hemafrodieten van de bin-shit, die spastisch vanachter hun stuur de aandacht naar zich toe proberen te trekken. DEUHHH? Wat ben jij een lelijke vent in een vrouwen lichaam zeg. Daar vanochtend bij het v/d Valk in Wuassenaar. Zelfs of juist nu ruik ik je al van verre en spuug je daardoor nog rauw/laf uit. OMFG!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het zou nobel van Zeevat zijn geweest als hij de helft van zijn 'ontvangen geld' schonk aan Ben van den Brink - de man waar hij op papier zo mee begaan is - om zijn kosten te dekken. Maar ja, daar rept onze Arend geen woord over, dus dat zal wel niet bij hem opgekomen zijn.

    @Adamas

    Zitten de illuminati weer achter je aan?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nee hoor. Ik zag alleen maar vanochtend een wannabe pilote in mijn achteruitkijkspiegel, die mij wegens haar voorkomen bijna van schrik naar mijn peniskoker deed grijpen. That's all. Verbeeld je dus maar helemaal niets hoor, want zowel van links, rechts en voor zijn er al bewegend/geschoten beelden van je ter analysatie naar het ondergrondse verzet heen gescand. Ik kan je nu al bevestigen dat het hier om een uit het JIDF ontslagen shemail gaat, die wegens het valselijk lokken van mistroostige geilaards van buiten de stam, de reputatie der uitverkorenenheid dusdanig heeft beschadigd dat 'ze' nog slechts maar als stalkende hitman/vrouw wordt uitgezet. En zelfs dat doe je nog wegens ongecontroleerde spatjes buitengewoon on-stealth geillunineerd. No kidding hahaha...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pas maar op voor die Mannen in het zwart, en de Black Helicopters

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik pas altijd op Arminius. Echter zij met hun overmoedige onoverwinnelijkheid dus nooit meer voor mij he? Want ik ben weldegelijk Nap...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ok Adamas de comment 17:42 was bijzonder grappig haha

    Zal wel door de wijn komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. *zucht* daar gaan we weer... Adamas kerel, ik was niet in de buurt van Wassenaar. Not even close zelfs.

    Dus kijk nou maar op de weg voor je. Straks komen er nog ongelukken van.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziva heb jij Walk on Water gezien? (zelfde regisseur van The Bubble, jouw aanrader). Ook een erg goeie film moet ik zeggen. De verwerking van de sociale en politieke achtergrond (en homo-sexualiteit) in zijn films is echt immens boeiend. Als je nog meer Israëlische film regisseurs van dit kaliber kent, let me know!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ok. Dan heeft de mooszaad tenminste ter 'intimidatie' een van hun agentes volgens je foto van die idf 'pilote' opgeschminkt, om alzo mij paranoïde door dit aardse tranendal verder te laten ploeteren. Gaat ook in dit geval weer eens niet lukken, want als het om bangmakerij gaat ben ik net een afgeknepen stier die met een rode lap wordt gelokt. En mijn sterrenbeeld hierbij is trouwens Leo. Kan je nagaan dus. En nee MF ik ben zelfs nog niet eens bekomen van mijn avond yogi-thee.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Mind Fever

    Zelf vind ik David Ofek wel een interessante Israelische regisseur. Zijn documentaire/film "No. 17" is erg knap gemaakt.

    En Nina's Tragedies is ook interessant.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Volgens mij leeft Adamas in een soort soort fantasie-wereld met ondergrondse verzetten en hitsige Mossad agentes die hem op de hielen zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Mind Fever

    De films van David Ofek zijn zeker aan te raden als je Israelische films wilt zien. En Nina's Tragedies vind je ook wel leuk denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @Ziva

    Thnx, de films van David Ofek wil ik heel graag zien. Helaas kan ik op de reguliere torrent sites (pirate bay, torrentz, torrentreactor) helemaal niks vinden. Weet jij een Israëlische torrent site?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat voor problemen, John? Bij mij is er niks aan de hand met Klol.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @Mind Fever

    Wow, volgens mij zijn er helemaal geen Israelische torrent-sites. Er zijn wel van die crap sites als een warez-group, maar daar zou ik het niet zoeken. Bovendien zoeken op een Israelische site is lastig, als in eerst je toetsenbord vervangen en een crash-cursus Hebreeuws volgen die je dan ook kan gebruiken om je gedonwloade Israelische OV film zonder ondertiteling te bekijken.

    Maar ik zal kijken of ik ze ergens via google.il kan vinden voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. "Maar over toon de waarop - volgens Planting 'hard en duidelijk' - liegt Sietze een beetje."


    Slordigheidje: 'de toon', uiteraard, niet 'toon de'.

    "Die was zo bedreigend dat men het raadzaam leek hem van zijn bed te lichten."

    Men het raadzaam vond. Met 'leek' kan het zo niet, want dat heeft een meewerkend voorwerp nodig, en dat gaat niet met 'men'.

    BeantwoordenVerwijderen