donderdag 30 september 2010

Heyiiii eeeeeeeeeeee

Hoe zou dat eigenlijk gaan volgende week met de strafzaak van de eeuw tegen PVV-voorman Geert Wilders? Er worden flink wat getuigen opgetrommeld: Nederlandse arabisten en de Amerikaans-Syrische psychiater Wafa Sultan bijvoorbeeld. De hele PVV komt zelfs buurten. Bram Moszkowicz is zijn stem al aan het loszingen. Maar is iemand nog met zijn hoofd bij deze zaak?

Rechter: 'U stelt dat moslims oproepen ongelovigen en anders-gelovigen te doden. Maar waar u een punt zet, staat in de Koran een komma: het doden is namelijk alleen geoorloofd in oorlogssituaties.'

Wilders: 'Edelhoogachtbare, we zijn binnen! Binnen!!! De VVD stemt unaniem in met onze akkoorden. Het CDA krijgen we ook zover. We gaan u en al die arabisten wegbezuinigen. Plus de linkse omroepen die hier weer allemaal buiten staan.'

Rechter: Uw critici weerleggen verschillende uitspraken van u over de islam en concluderen dat u met onjuistheden een "angstaanjagend beeld schetst van een godsdienst die feitelijk tal van vreedzame en gematigde elementen bevat".'

Wilders: 'Edelgrootachtbare, Nederland gaat een rechtse gesel voelen. De PVV snakt naar een kabinet dat eindelijk orde op zaken stelt, dat de immigratie- en asielinstroom fors beperkt, dat Nederland veiliger maakt, extra investeert in de ouderenzorg en de overheidsfinanciƫn op orde brengt. De roeigeluiden van het bootje moet u er even bij denken.'

Rechter: 'Zowel Christenen als Moslims keren zich tegenwoordig af van het verbreiden van hun geloof met het zwaard. Moslims zijn in grote meerderheid tegen terreur, zelf zijn zij veel vaker slachtoffer daarvan dan Westerlingen. Wat is uw mening?

Wilders: 'Weledelgestrenge, we zijn binnen! Binnen in de droom. Die ik met je wil beginnen. Je bent binnen. Binnen!!! Heyiiii eeeeeeeeeeee! Nederland wil een land met politici die meer naar burgers luisteren en minder met zichzelf bezig zijn. Kortom: een beter en sterker Nederland! Wilt u een stukje Limburgse overwinningsvlaai?'

Rechter: 'Vind u eigenlijk ook niet dat u "suggestief en misleidend" over de Koran spreekt, door verzen in stukken te hakken en de vreedzame gedeelten ervan weg te laten?'

Wilders: 'Ik heb kruisbessen, kersen, pruimen, appel, abrikozen-linzen of rijst.'

15 opmerkingen:

  1. Jeetje Billy,

    Je hebt jezelf wel echt uitgeleefd dit keer. Ik wist niet dat je het in je had.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Miss. toch maar eens een cursus artikeltje schrijven volgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig stukje. *glimlach*

    @arminius: Gaap.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 'Verzin eens iets origineels als reactie'

    Precies Arminius, daarom heb ik de jouwe maar eens weggehaald. Voordat we het weten krijgen we weer de hele dag door dit soort flames.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je leeft je maar uit jongen, ik had niet anders van jou verwacht. Wat is het volgende? Een algehele ban?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waarom ben je zo kwaad op de wereld, arminius?

    het is net alsof je altijd dacht dat het leven je iets verschuldigd is en dat je er inmiddels achter bent dat dat niet het geval is..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helaas, ik mag dankzij de censuur die hier heerst geen antwoordt geven, want asnders loop ik te flamen ofzoiets volgens die lulo die de eigenaar is van dit obscure weblogje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je weet de zaak weer mooi te draaien Arminius.

    Trouwens, zou jij het tolereren als er iemand op jouw website alleen maar loopt te zieken? Zou je dan niet ook overgaan tot "censuur"?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij mag blij zijn met die anderhalve paardenkop die nog op dit obscure blogje wil reageren. En wie loop wie hier nou te zieken? Maar ik zeg niks meer, tis wel weer genoeg zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het gaat niet om de reacties beste Arminius, het gaat om de lezers. Een schrijver is al blij wanneer hij word gelezen, als hij ophef, reuring en reacties ontlokt is dat alleen maar mooi meegenomen. Maar de kern is het lezen, hetgeen voorafgaat aan de reacties.

    Verder, ik weet niet hoe Barra hier over denkt en spreek hier op persoonlijke titel, kan ik als schrijver van reacties en artikelen en her en der nieuwsberichten dergelijke reacties als die van jou werkelijk missen als welke pijn dan ook om de simpele reden dat ze totaal niets toevoegen en naar mijn mening verspilling zijn van tijd en bytes. Dan liever helemaal geen reactie.

    Oke, er kan in de hitte van de discussie wel eens een flame over en weer gaan. Niets mis mee, zolang men ook maar weer teruggaat naar de discussie. Daar is hier op dit weblog de laatste tijd voor mijn gevoel helaas geen sprake van.

    Verder zeg ik niet dat jij de enige bent, maar ik spreek nu jou aan. Dat klopt. Denk echter niet dat ik mezelf niet aanspreek. Ik erken dat ik ook niet altijd even aardig ben (maar wie wel?), en bekijk dat ook. Waarom reageer ik zo? Kan ik ook anders reageren of zou ik misschien gewoon mijn mond moeten houden? Etc. Kortom: ja, ik ben ook niet even aardig en ik kijk soms ook op van berichten van Barra die ik ook niet altijd goedkeur (al zeg ik daar niet altijd wat van, dat klopt). Maar dat geeft jou nog niet het recht tot het gedrag dat je hier vertoont.

    Zoals ik je al eens eerder heb gezegd: Kijk ook eens naar jezelf in plaats van naar anderen te wijzen. Want zoals ik al eens eerder zei: Elke vinger die jij wijst, wijst ook terug naar jou. Ik hoop dat je je dat realiseert, ook al kom je bij anderen (lees: in ieder geval mijzelf) niet zo over.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Maar ik zeg niks meer, tis wel weer genoeg zo.

    eindelijk rust :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het paard van Troje is binnen. Nou nog legaliseren die handel en je kan de Limburgse overwinningsvlaai inruilen voor Israƫlische vredeskip.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De Duitse minister van Defensie, Karl-Theodor zu Guttenberg (CSU), heeft de Nederlandse PVV-leider Geert Wilders zaterdag een 'charlatan' genoemd. Geert Wilders in Berlijn Fotoserie De christendemocratische bewindsman riep tijdens een toespraak in Berlijn op tot ''waakzaamheid voor dit soort politici''.
    ''Deze types zijn allemaal hetzelfde, of zij nou Le Pen, Wilders of Haider heten'', aldus zu Guttenberg, met een verwijzing naar rechtse politici in Frankrijk en Oostenrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ondertussen is de zaak tegen Wilders begonnen, en de eens zo spraakzame Wilders zwijgt in alle talen...

    BeantwoordenVerwijderen