vrijdag 16 maart 2012

Tribunaal

Het is weer hommeles bij Argusoog, het voorheen ietwat zweverige 'luister- en leesmedium op het gebied van de vrije media' dat de laatste tijd flink aan het radicaliseren is geslagen. Dat trekt een hoop malloten aan. Malloten die boegbeeld Arend Zeevat ter verantwoording willen roepen, zo valt ten minste af te leiden uit een nogal cryptisch stuk met als kop 'Tribunaal van ‘vrije mensen’ rechters'. 

Zeevat: 'Deze wilden mij ter verantwoording roepen voor het gegeven dat ik mijn menselijk sociale kwaliteiten binnen een nog niet te vermijden economisch kader inzet in de psychiatrie. De psychiatrie is in handen van Big Pharma en door binnen die kaders te werken help ik Big Pharma in stand te houden, was de niet direct uitgesproken onderbouwing van de beschuldiging. Deze werkzaamheden binnen een regulier kader zouden niet in overeenstemming zijn met hetgeen ik voor Argusoog doe.'

Opvallend is dat Zeevat zich in zo'n reactie juist weer van zijn emfatische kant laat zien: 'Binnen de regulier psychiatrische kaders, althans in sommige instellingen en op sommige afdelingen, werken naast systeem in stand houdende psychiaters en kleptocratische managers, ook nog mensen die heel menselijk zijn. Vanuit hun menselijkheid benaderen ze de cliënten op een respectvolle manier en willen hen werkelijk ondersteunen bij het in hun eigen kracht te gaan staan. Zo’n werker ben ik ook. Binnen het hol van de leeuw heb ik cliënten ondersteund in het verkrijgen van een stuk zelfinzicht en daar ik een ervaringsdeskundige ben op het gebied van gek zijn (ik ben zelf ooit vrijwillig opgenomen geweest), kan ik hen ook nog veel begrip, medeleven en een echt luisterend oor bieden.'

Maar zo redelijk als Zeevat zich opstelt tegenover zijn eigen werkkring, zo hard en ongenuanceerd was het oordeel de afgelopen maanden over andere zaken: zo zou Bureau Jeugdzorg voornamelijk zo niet uitsluitend uit satanisten bestaan en gaf homofilie ongetwijfeld gelegenheid tot pedofilie.

Daarnaast liet Zeevat zich iedere keer weer meeslepen door verwarde figuren die voornamelijk dank zij zichzelf in de problemen waren gekomen. Zo ook René 'vrijman' Vissers, die onder verplichte behandeling was gesteld omdat hij deurwaarders en ander volk dat geld kwam incasseren met goedkope smoesjes van zich wist af te schudden. Zeevat gaf hem een podium en een radioshow, maar kreeg stank voor dank omdat hij niet de rode pil wilde slikken.

Blijkbaar is Vissers een van de drie rechters van het tribunaal. 'Ik ken Arend ook als integer doch het instituut waarvoor hij werkzaam is is het niet ! Dit instituut werkt met handelsficties (...) en zien hun clienten als product en moeten winsten genereren. Winsten die worden verhaald uit de stromanaccounts welke heimelijk in het leven zijn geroepen door de bankster-gangsters van baylon die de burgers op grote schaal drogeren, vergiftigen, hun kinderen verkrachten, liegen bedriegen moorden enz. enz.'

Inmiddels heeft Vissers een ban gekregen, waarop de uitslaande brand zich verplaatste naar de belendende percelen. Nooit eerder moet de intolerantie van vrijmensen zo pijnlijk aan het licht zijn gekomen.

16 opmerkingen:

  1. - Vrijwillig opgenomen in een psychiatrische kliniek. (Arend Zeevat, Robert Stockmann/RMStock)

    - Gedwongen opgenomen in een psychiatrische kliniek. (Rene Vissers, Erwin Lensink)

    - Verplichte opname in een psychiatrische kliniek (Ben van den Brink)

    - Gewenste opname in een psychiatrische kliniek. (Sietze Planting)

    - Weigeren je op te laten nemen in een psychiatrische kliniek. (Jeroen de Kreek, Micha Kat)

    Ze komen ook in alle soorten en maten die KLOL/Argusoog-strijders.

    Toch mooi zo'n evenwichtige afspiegeling van de maatschappij. Met een dergelijk brede vertegenwoordiging is de 'overwinning' gegarandeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziva hoe staat het ervoor met de muziek? Hou je van stoner rock? Lijkt me wel wat voor http://www.youtube.com/watch?v=HfzKIij37k4&feature=related".

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De echte psychopaten zitten natuurlijk bij financiële instellingen. Jammeer genoeg zitten die NIET in een inrichting.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Mind Fever

    Ahh, je bent weer terug. Dak boven je hoofd? Ik heb je gemist, maar de tekst is leuk, de muzikale begeleiding wat minder. Vooral de zang.

    @Pyth

    Je hebt natuurlijk gelijk. De Corporate Psychopath/Snakes in Suits. Daar is wel een aardige docu over gemaakt; "I'm a Fishead"

    Je krijgt ze er niet mee weg, maar met een goed glas wijn erbij wel aangenaam herkenbaar.

    Vwb het lijstje. Het is niet eens compleet, maar geeft aardig aan wat je na 7 jaar bloggen, en 2500 posts hebt bereikt; een kruiwagen vol met psychiatrische patienten en een bureaula vol met veroordelingen en boetes.

    Maar ja wat wil je: "Birds of a Feather Flock Together".

    BeantwoordenVerwijderen
  5. if you have psychopathic tendencies and are born to a poor family, you're likely to go to prison. If you have psychopathic tendencies and are born to a rich family, you're likely to go to business school

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Ziva,
    Nope, ben nog steeds int Zuiden.

    Maar goed. Ik heb jou natuurlijk ook gemist.

    Ik heb hier iets wat je vermoed ik wel mooi zult vinden. :)
    Mengsel van Stoner rock, blues en african folk. Black Gravity

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh en dan is er nog deze. Een van mijn all time favorieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik snap de tumult niet. Sommige maken ook echt overal een probleem van.

    Oh Ziva inmiddels heb ik me accountje op Anarchiel ook weer terug(met de complimenten van de redactie, ja echt waar).

    Kwestie van tijd voordat je me weer op klol kan lezen. Niet wanhopen hoor. Alles komt goed ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Mind Fever

    Oh ja... dat is wat ik zoek. Te goed!!! Dirt Music kan ik de hele dag luisteren. 16 Horsepower kan ik de wereld mee veroveren.

    God I'm happy you're back!!!!

    xxxZ

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Mind Fever



    You're the one that reaches me..


    Todah raba gavver shelee..
    Ani ohevet otcha ;-)

    *Dank je mijn vriend, je doet me wat.*

    xxxZ

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @LordOneHoop

    Oh Ziva inmiddels heb ik me accountje op Anarchiel ook weer terug..

    Dusss?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @TH

    Nou, blijer dan van jou in ieder geval. Maar dat is dan ook niet zo moeilijk.

    @Ziva

    Maak het verhaal af en kleur de plaatjes. Gebruik je fantasie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @lord:
    kijk, dat stemt mij dan weer blij....

    @ziva: ik denk dat lord blij is dat hij zijn vrijetijdsbesteding terug heeft oid...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. 'kijk, dat stemt mij dan weer blij....'

    En dat zegt weer veel over jou. Veel plezier er mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Ziva

    Beter. :)

    Ik heb hier nog wat. Een bluesfolk achtig rifje met Mongoolse keelzang. Yat-Kha.

    BeantwoordenVerwijderen