woensdag 1 augustus 2012

Kombuispraat

De Kiesraad keurde gisteren de deelname van de SOPN, de kersverse partij van Dr. Johan Oldenkamp, goed. In alle kieskringen zijn voldoende geldige ondersteuningsverklaringen ontvangen. De gunstige wind voor SOPN wakkert verder aan, zoals Oldenkamp het eerder optimistisch formuleerde. 'De zeilen van het SOPN-schip zijn gehesen en de 76 kandidaat-kamerleden zijn aan boord.'

Nu maar hopen dat Johan de goedkeuring weer niet ziet als een voortijdige overwinning, zoals ook maar al te graag verwijst naar polls op Biflatie of Niburu (50 tot zestig zetels voor SOPN), waar nu eenmaal een deel van de achterban zit. Volgens Nederland Kiest gaat SOPN namelijk geen enkele zetel halen.

Of zou Johan daar toch al stiekem rekening mee hebben gehouden? Een beetje Kamerlid verdient namelijk € 93.000 per jaar, inclusief vakantietoeslag, maar Johan ligt nu al weken in de clinch met de verhuurder van zijn woning in Zeist. Hij pikt de verhoging van de huur niet. En warempel, Johan lijkt in de leer te zijn gegaan bij Vrijman Vissers. 'Via deze brief laat ik u weten dat mijn rechtspersoon sinds 30 april jongsteden niet langer eigendom is van de Staat der Nederlanden en dat daarom sindsdien mijn rechtspersoon juridische soevereiniteit geniet. Ik raad u of uw juridische afdeling aan om hierover contact op te nemen met het Nederlandse Staatshoofd, mocht het fenomeen van juridische soevereiniteit u onbekend zijn,' schrijft Johan, met verwijzing naar een wel erg komische verklaring (pdf).

Ook dreigt Johan het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB), dat eerder een bedrag kwam opeisen, met een met een boete (!) van 1000 euro, ruim voldoende lijkt ons om die huurverhoging te betalen.

Merkwaardig genoeg wel steeds met als correspondentieadres de woning die Johan huurt, dus die huurverhoging gaat er vermoedelijk wel komen, tenzij Johan met huisraad en al op straat wil worden gezet. Een dakloos Kamerlid, mag dat van de Kiesraad?

12 opmerkingen:

  1. Volledig off topic, waarvoor excuses, maar Artikel7 gaat tóch gewoon door: http://www.artikel7.nu/vrijspraak/artikel7-rechts-extremistische-website.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Barracuda citeert Johan Oldenkamp:
    "'Via deze brief laat ik u weten dat mijn rechtspersoon sinds 30 april jongsteden niet langer eigendom is van de Staat der Nederlanden."

    Donkerbruin vermoeden dat Johan Oldenkamp het begrip 'rechtspersoon' verkeerd begrijpt, en denkt dat het 'natuurlijke persoon in juridische zin, persoon in rechte' betekent.

    Die fout maakte ik zelf ook ooit, ca. 1982/1983, en niemand op mijn toenmalige werk (iets met softwareteksten) had het in de gaten of corrigeerde me. Jaren later, ik weet niet meer hoeveel jaar, kwam ik erachter hoe het wel zit. Staat gewoon in woordenboek en encyclopie uiteraard. Kwestie van even nakijken, toen in bieb, nu in Wikipedia.

    Rechtspersonen zijn namelijk zulke dingen als bv's, stichtingen en verenigingen (en politieke partijen, dus ook, want dat moeten wettelijk verenigingen zijn).

    Een rijtjeshuis in een normale jaren 1970-wijk (en volgens de filmpjes is dat waar hij woont) huur je normaal niet vanuit je bv of stichting, toch? Maar als natuurlijke persoon. Het kan wel anders, maar dat doet toch niemand? En zou de verhuurder dat wel accepteren? Als dat bijvoorbeeld een woningbouwvereniging is, mag die dan statutair of wettelijk wel verhuren aan niet-natuurlijke personen, rechtspersonen dus? Lijkt mij vreemd.

    http://www.pateo.nl/PDF/102698454.pdf bevestigt mijn vermoeden. We hebben hier dus te maken met een juridische onbenul die ook niks bij wil leren of iets van iemand anders aan wil nemen en dan wel anderen denkt te kunnen beleren.

    (En nee, zo iemand ben IK dus NIET. Want ik leer wel bij. Let in ander verband op mijn komende deel 8. Waaruit gaat blijken dat de complotters iets meer gelijk hebben dan eerder gedacht, maar toch ook weer niet, zodat ik geen letter van de eerste 7 delen hoef terug te nemen! Watch that space! Soon on a website near you!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. http://www.pateo.nl/PDF/102698454.pdf

    Wat een flauwekul. Hoe komt iemand zo kinderachtig? Als een groepje jongens van 8 of 13, desnoods 16 jaar zoiets verzinnen, dan is het speels en grappig. Maar een volwassen vent? Kom op zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oldekamp met zijn aankomende staatsgreep van de eeuw, is meedogenloos, 16 milj. Landverraders zijn gewoon de klos. Johan gaat met zijn 600 kiezende delers , met de begroting aan de haal. Ruud, je snapt ook niks jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mocht hij uiteindelijk toch niet voldoen aan verkiezingseisen, iets wat het simpele boerenverstand mij ingeeft, dan gaat hij vervolgens bij de Europese raad de uitslag aanvechten wegens verkiezingsfraude. Nieuwe klokkenluider in wording, die mijn en het dijn op grote schaal wil verbloemen, alleen in eigen voordeel. Diefstal dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. We kunnen ons gerust stellen met de gedachten dat het een hond en een paardekop is die gaan stemmen op Johan... even kijken, baracuda is de paardekop en wie is die hond dan...hmm...?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Diverse partijen ontvingen het bericht van een ontvangstbevestiging, ondanks het ontbreken van 1 kiesdistrict. De geuitte euforie is onbegrijpelijk, men voldoet immers niet aan de vooraf gestelde spelregels.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dakloos word hij niet. Hij gaat natuurlijk in het Catshuis wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha Oldenkamp in het Catshuis? hahaha in een dwangbuis in het gekkenhuis zul je bedoelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Kruimeldief van de armen
    Ga eindelijk eens een eigen leven leiden, dit is niks om over te lachen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Geen

    je bent een Oldenkamp aanhangsel?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @kruimeldief van de armsten

    Neen, ik zie alleen niet graag toe hoe dakloosheid tot stand komt.

    BeantwoordenVerwijderen