dinsdag 16 september 2014

Diertjes

Waar is Geurt toch wanneer je hem nodig hebt? Je zou zeggen: dit is met alle berichtgeving over terreurorganisatie IS Wilders finest hour, de kans voor open doel om alle moslims in één klap Barbaars te verklaren.

Doch Geurt zal op 20 september in Den Haag zelfs niet meedoen aan een demonstratie tegen IS waartoe hij zelf had opgeroepen. Nu Jozias van Aartsen de demonstratie heeft verplaatst van de Schilderswijk naar de Koekamp (bij het Malieveld) gaat Geurt ook niet alleen met een Nederlandse vlag door de wijk paraderen.

Nope, Geurt maakte zich de afgelopen dagen drukker over Zwarte Piet. Zijn Twitter klaagmuur zag er letterlijk zwart van. 'Knettergek. Zwarte Piet moet gewoon blijven, ook in liedjes'.

Kamerlid Martin Bosma mocht daarom een heel weekend ploeteren op een heuse 'zwartepietenwet'. Die moet volgens Geurt 'gemeenten die iets doen met de intocht van Sinterklaas verplichten er voor te zorgen dat Zwarte Piet ook echt zwart is'. 'Het is een kinderfeest. Ik hoor linkse partijen: laat 'm maar groen worden die Zwarte Piet. Ik vind dat hij zwart moet zijn. Geen kind, niemand in Nederland die Zwarte Piet koppelt aan racisme. Dit is te gek voor woorden.'

Barracuda kan die woorden alleen maar onderstrepen, even los van Wilders obsessie voor alles wat naar groen neigt. Alleen multiculti blaaskaken maken zich druk over een feest dat geen enkel kind zal associëren met de slavernij. 'Het zijn alleen racisten die in Zwarte Piet eerst en vooral een minderwaardige neger zien', aldus een gevatte reaguurder bij Powned.

Intussen was Dion Graus weer met de diertjes bezig. Hij wil een debat met staatssecretaris Sharon Dijksma over het wildezwijnenbeleid. Directe aanleiding is het redden en vervolgens weer afschieten van wilde zwijnen in Weert zondag.

Je zou nog bijna sympathie voor de PVV krijgen, al vreest Barracuda dat een nieuwe variant op de kopvoddentaks binnenkort wel weer zal opduiken, als ebola dat niet getemd kan worden.

4 opmerkingen:

  1. Hoewel ik vind dat de politiek zich niet teveel met zwarte piet moet bemoeien en zeker niemand iets moet verplichten ben ik het wel eens dat dit een onzindiscussie is. En het is goed dat de PVV nu niet alleen roept, maar ook iets doet. Hier scoren ze punten mee.

    Wat die zwijnen betreft: Tja...ik weet het niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe ging dat liedje ook al weer: "15 miljoen mensen.... die schrijf je niet de wetten voor... etc etc".

    Een echte Nederlander lacht om deze zinloze discussie en doet toch lekker waar ie zelf zin in heeft.

    De politiek moet zich verre houden van deze discussie. Het gaat hier over cultuur (een kindercultuur nog wel) en is dus iets ongrijpbaars wat in de tijd gezien vanzelf langzaam verandert. Lekker laten gaan.

    Je hebt hardcore voorstanders en hardcore tegenstanders, maar ik denk dat ik er niet ver naast zit als 80% van de Nederlanders er net zo over denkt als dat ik hierboven beschrijf.

    Ooit heb ik mijzelf voorgenomen dat ik nooit op een partij als de PVV zal stemmen. En ik ben rechts hoor… je kunt mij ver rechts van het midden positioneren. Als ik al de minste twijfel had misschien toch de volgende keer op de PVV te stemmen, die twijfel is weer helemaal weg.

    Wat een ongelooflijke ballenpartij is dat toch. Zag laatst ook die Agema bij Pauw zitten. Wat een buikspreekpop is dat zeg. Het is de grote blonde leider voor en de grote blonde leider na. En vooral niet met een eigen (genuanceerd) idee / mening komen.

    Gewoon maandelijks lekker je “schadeloosstelling” voor je “werk” in de Tweede Kamer incasseren en ondertussen meestemmen met je grote blonde leider. Het leven kan heel leuk zijn…

    In het verleden waren er natuurlijk wel andere geluiden…, maar die zijn er dus allemaal uitgebonjourd (of toch zelf weggegaan). Ik vond die hagenees Richard de Mos wel een sympathieke gast. Eén van de weinigen die voor de camera zichzelf bleef, een verhaal kon vertellen en nog wel een uitspraak ontlokt kon worden. Maar ja dan fiets je dus de grote blonde leider in de wielen…., dus exit.

    Als ik het wat breder trek, mis ik gewoon een VISIE bij alle politieke partijen. Althans, misschien is die er wel, maar duidelijk gebracht wordt ie niet. Het is alleen maar korte termijn gelul. Waar moet Nederland staan over 10 en 20 jaar / Waar leggen we als land de focus op? / Hoe gaan we dat met zijn allen bereiken? / Wat gaan we juist niet doen? / Wat bouwen we af?.

    Gewoon een groot masterplan voor Nederland en dan wil van elke partij weten hoe ze er in zitten en dan heb ik ook iets te kiezen.

    Maar goed… ik draaf nu af (OT)…. En ik moet ook weer aan het werk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind het vooral zielig dat over Zwarte Piet nog gesproken wordt.. alsof er niet meer belangrijke dingen zijn om je nu druk over te maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. "al vreest Barracuda dat een nieuwe variant op de kopvoddentaks binnenkort wel weer zal opduiken"

    Tussen dat en de uitkomst zat nog geen 24 uur helaas. Onzin en aandachttrekkerij of niet.

    BeantwoordenVerwijderen