zaterdag 10 april 2010

Rechtse zakken

Waarom ademen domrechtse blogjes toch altijd de sfeer van verzuurde oude mannen met prostaatproblemen? Waarom krijgt Barracuda tijdens het lezen van hun stukjes telkens visioenen van de 'Feck' en 'Arse' roepende priester Jack Hackett uit Father Ted? Of van Victor Meldrew uit One Foot in the Grave? Waarom gaat het in negen van de tien gevallen over het verkwanselen van belastinggeld aan linkse hobby's? En waarom zoeken dit soort grumpy old men nooit eens wat uit?

Percolator windt zich bij Het Nieuwe Journaal weer eens op over het VARA discussieblog Joop.nl, dat zou teren op 'rechtse zak'. 'Waarom word ik eigenlijk gedwongen om via de belastingen bij te dragen aan een weblog, dat zich ten doel heeft gesteld om mensen zoals ik te beledigen? Waarom moet ik verplicht meebetalen aan een blog, dat zeven dagen in de week 24 uur per dag opinies uitdraagt, waarin ik mij totaal niet herken. Waarom wordt er met geld dat ik onvrijwillig heb moeten afdragen een website gefinancierd, die voor 100% is toegewijd om een ideologie uit te dragen die diametraal staat op alles waarin ik geloof? Waarom dwingt de Nederlandse staat mij om te dokken voor een site, die alles promoot waar ik niet voor sta?'

Om daaraan nog eens toe te voegen dat 'we Het Nieuwe Journaal uit eigen rechtse zak betalen'. Allebei  leugens: Perculator betaalt niks uit eigen zak. Hij is gastschrijver op een site van een (Revu) journalist die het hostingbedrijf betaalt. Oftewel: hij parasiteert op het geld van een ander. En Joop.nl wordt helemaal niet betaald uit omroepmiddelen, maar rechtstreeks uit de verenigingskas van de VARA. Betaald dus door de VARA-achterban zelf. Of de leden dat een goede besteding vinden is een andere vraag, maar de Percolator betaalt hooguit mee aan de overkill aan Felix Rottenberg bij DWDD. En daar is kennelijk wat tegen te doen: de anti-Felix Twitter telt nu al ruim 700 volgers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten