woensdag 15 december 2010

Kansloos

Kijk niet vreemd op als Anarchiel deze week permanent op zwart gaat. De oprichter van het Vrijheid Maar Dan Ook Echt-blogje is de muiterij van zijn doorgetripte achterban beu en dreigt er de definitief stekker uit te trekken. Ook uit zichzelf trouwens.

Iets langer dan een maand geleden had Anarchiel al met veel gevoel voor drama afscheid genomen van zijn fans. Hij had alles wel gezegd, zo liet hij weten in een zoveelste zwartgallige bui. 'Ik kan simpelweg niet meer verzinnen hoe ik mijn boodschap nog op andere manieren kan verwoorden en daardoor ben ik tegenwoordig eigenlijk slechts mezelf veelvuldig aan het herhalen.' Hij had er 1000 frontpage-artikelen en in totaal bijna 2500 creaties op zitten, zo meldde Anarchiel op een toon alsof hij minstens de Nobelprijs had verdiend. En met een royaal gebaar stelde Anarchiel zijn site ter beschikking. Staande ovatie werd zijn deel. Anarchiel ging voortaan leuke dingen doen.

En toen bleef het inderdaad stil. Een paar weekjes maar, want Anarchiel is een beetje inconsequent. Tuigt bijvoorbeeld een hele nieuwssite op onder de naam Het Gekleurde Nieuws, om hem al na enkele weken niet meer bij te werken. Dus ging Anarchiel maar weer verder als Heintje Davids op zijn eigen blog. Opnieuw schoven de 'politieke criminelen', de 'parasiterende top' en de 'kansloze diersoort mens'  veelvuldig voorbij. Zelfherhaling was nu kennelijk totaal geen probleem meer.

Zou zomaar kunnen dat anarchieltjes automatisch werden meegezogen in deze kolk van zwartgalligheid, want laatste dagen vochten ze elkaar weer eens de tent uit. Een directe aanleiding voor het geruzie heeft Barracuda met de beste wil van wereld niet kunnen ontdekken, maar veel reacties bij Anarchiel zijn dan ook alleen te volgen als je in een permanente wietwolk verblijft.

Anarchiel: 'Ik ga duimen dat het over niet al te lang allemaal echt stopt want jezus fokking christus, zo’n achterlijke en totaal verloren kutsoort, die gun je simpelweg geen voortbestaan.'  Inmiddels is Anarchiel via Twitter ook klaar. Alleen zijn reïncarnatie gaat door.

5 opmerkingen:

  1. Geen groter vermaak dan leedvermaak, of niet Billy?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yes, daar zat ik nog op te wachten; de afscheidsbash van Barracuda! Mijn dank is groot :) En dan ook nog precies eentje die werkelijk kant noch wal raakt en weer voor de volle 100% op de man gespeeld is. Mooier kan ik er toch niet uitgaan, dacht ik zo.

    Ik wil je namens deze weg hartelijk bedanken voor de extra exposure die je mij de afgelopen twee jaar gegeven hebt en tevens danken voor voor de inzichten in de geest van een van de meest maatschappelijk verantwoorde bloggers die ons landje "rijk" is. Je hebt mij duidelijk laten zien waarom de mens als diersoort verloren is en nu ik daar na twee jaar eindelijk rust mee gevonden heb, kan ik je niet anders dan heel erg dankbaar zijn.

    Met mensen zoals jij loopt onze aardkloot helemaal vol en dat is ook exact de reden waarom ik de laatste tijd zo 'opbeurend' bericht gaf. Ik hoef je vast niet meer uit te leggen dat ik de rondlopende afgang genaamd mensheid niet zo heel lang meer geef: we roeien onszelf wel uit en om heel eerlijk te zijn, dat verdienen we ook.

    Met mensen zoals Barracuda die op voor mij onbegrijpelijke manier nog steeds vertrouwen hebben in belachelijke zaken als politiek en corporatisme en het nodig vinden om continu maar bezig te zijn met bevolkingsgroepen polariseren, met zo'n stelletje hopeloos verloren wezens komen we er niet.

    Het ga je goed, Barra. Jammer dat jij en andere extreem haatdragende mensen zoals jij het voor alle organismen op deze aardbol verzieken. Jammer dat je het moet hebben van polarisatie. Jammer dat je bewijst dat een soort die overladen is met potentie, zich heeft laten verworden tot lamlendige handpop van overheden en corporaties. Jammer, jammer, jammer.

    Maar het zij zo :)

    Vaarwel lieverd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, verlost van dat vreselijke kattejejank.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Chiel, jouw stukjes waren niets anders dan polarisatie, mijn bijdragen waren echt mild vergeleken bij die ongeleide woede-uitbarstingen die - zo moet je nu toch zelf toegeven - helemaal niks hebben opgeleverd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoe zou het zijn om alle ellende van de wereld op je te nemen. Chieltje klinkt eigenlijk behoorlijk depressief. Het zou me niets verbazen als chieltje op de rand van opname in een kliniek staat

    BeantwoordenVerwijderen