dinsdag 13 december 2011

Fascistoïde trekken

Ja mensen, het gaat maar door. Het beperken van vrijheden van burgers in de hele wereld, met de VS voorop. De Amerikaanse samenleving begint 'bijna fascistoïde trekken' te krijgen. Want: 'Tuinieren en zaden bewaren worden strafbaar'. Wanttoknow zegt het en zijn volgers geloven het zonder meer.

Maar zou de soep weer eens te heet worden opgediend? Vast wel. De plaatsvervangende woede van Wantoknow blijkt om te beginnen weer eens gebaseerd op een vertaald artikel uit Natural News, en dan weet je meteen weer waar het zweefblog van Guido Jonkers de mosterd haalt: een site waar vooral biologische voeding wordt gepropageerd, maar bijvoorbeeld ook yoga wordt geadviseerd als middel tegen slechte adem. Waar voortdurend wordt gewaarschuwd tegen stralingsgevaar, genetische manipulatie en vaccins.

Hoe het echt zit: De Amerikaanse Senaat heeft op 30 november een nieuwe voedings- en warenwet aangenomen die als zodanig niets met zaden en tuinieren heeft te maken. De wetgeving is vooral bedoeld om uitbraken van E. coli en salmonella tegen te gaan. Daarnaast komt er meer toezicht op geïmporteerd voedsel.

De producenten van alternatief voedsel zien de bui echter al hangen. In de praktijk komt het er op neer dat voedingsproducenten meer papierwerk moeten invullen om aan te geven hoe zij uitbraken denken te voorkomen en daar zat hem de pijn voor kleinere producenten. Die worden met hoge kosten opgezadeld. De kritiek op dit onderdeel van de wetgeving heeft echter al geleid tot aanpassingen.

Hoe komen complotters bij het verbieden van het bewaren van zaad? Geen idee. Waarschijnlijk vanwege incidenten eerder dit jaar met groentezaden en de verdenking dat Egypyisch fenegriekzaad besmet was met de EHEC-bacterie. De EU stelde toen een tijdelijk verbod in. Een beetje complotter denkt dan kennelijk weer dat dit soort incidenten wordt aangegrepen om zaden te verbieden en Monsanto - de Joris Demmink onder de voedingsbedrijven - een handje te helpen.

34 opmerkingen:

  1. a mensen, het gaat maar door. Het beperken van vrijheden van burgers in de hele wereld, met de VS voorop. De Amerikaanse samenleving begint 'bijna fascistoïde trekken' te krijgen.

    hahaha, ik dacht heel even toen ik dit begon te lezen, huh! Barra is wakker geworden, maar helaas spatte de droom uiteen bij het verder lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe komen complotters bij het verbieden van het bewaren van zaad?

    Nou niet zo moeilijk. Het heeft te maken met de monopolisering van de zaadhandel.

    Gentechzaadbedrijven hebben tal van octrooien op stukken DNA van allerlei soorten planten en met name de belangrijkste voedselgewassen zoals rijst, maïs, aardappel en tarwe. Deze octrooien omvatten niet alleen het DNA, maar ook de gewassen die dat DNA bevatten. Daarbij komen twee nieuwe ontwikkelingen. Ten eerste vindt een enorme concentratie plaats in de zaadindustrie: de grootste zaadbedrijven (de GM-bedrijven) kopen overal kleinere zaadbedrijven op. Inmiddels bezitten tien bedrijven twee derde van de wereldhandel in commerciële zaden. Ten tweede hebben enkele bedrijven inmiddels ook octrooi verkregen op een aantal gewone, niet genetisch gemanipuleerde gewassen, dat wil zeggen op variëteiten die door conventionele veredeling verkregen zijn. Zo bezit het Britse Plant Bioscience een octrooi op een broccoli-variëteit en de Nederlandse bedrijven Rijk Zwaan en Enza Zaden elk een octrooi op een verschillende sla-variëteit. Hetzelfde gebeurt bij dieren: het Canadese Seabright heeft een octrooi op een genetisch gemanipuleerde zalm, maar Monsanto bezit een aantal octrooien op ongemanipuleerde varkens met bepaalde kwaliteiten.



    Deze ontwikkelingen zorgen er samen voor dat de grote zaadbedrijven een steeds grotere greep op de landbouw krijgen, ten koste van de kleine boeren, zowel in de geïndustrialiseerde landen als in de ontwikkelingslanden. Dit neemt ernstige vormen aan: boeren merken al dat ze steeds minder keuze hebben in het zaad dat ze kopen. Dit betreft zowel hybride gewassen als zaadvaste gewassen (zie voor het onderscheid: "Grote bedrijven"). Ook zaadvaste gewassen worden geoctrooieerd en door de industrie verhandeld. Volgens Percy Schmeiser wordt bijvoorbeeld de biologische landbouw in Amerika bedreigd door deze ontwikkelingen; hij zei in een lezing in Nederland in 2009: “In de VS en Canada koopt Monsanto nu biologische zaadbedrijven op. En vervolgens zorgen ze ervoor dat er geen biologisch zaad meer te koop is. Want biologische boeren vormen concurrentie. Monsanto vernietigt ze of koopt ze uit. De uitkoop van biologische zaadbedrijven is een groot probleem geworden in Canada.” Ook het Nederlandse bedrijf De Ruiter Seeds werd door Monsanto overgenomen en stopte snel daarna met het veredelen van biologisch zaad.

    http://www.gentech.nl/info/octrooi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer lustig aan het knippen- en plakken, Arminius? En waar staat nou in dat stukje iets over verbieden? Nergens dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ John:

    Zaden patenteren en zaadbedrijven opkopen om een soort monopolist van voedsel-DNA te wilen worden, hun biologische voortplantingskenmerken (Terminator-seeds) modificeren zodat ze zich niet meer kunnen voortplanten en men afhankelijk en gebonden is aan steeds weer zaden kopen van Monsanto... Nee, verbieden doen ze niets, maar it's an evil f*cking corporation.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Monsanto is een uitstekend voorbeeld voor het ziekte symptoom kapitalisme. Een almachtige corporatie met bestuursleden die evenzo politieke functies bekleden, Hillary Clinton bijvoorbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tim dog, dit vind je vast wel vet. Ik een youtube hoek ontdekt met Botswaanse muziek, simpele opnames van muzikanten met hun gitaar. Jong, oud, man en vrouw.

    http://www.youtube.com/watch?v=ZMsA_1YA82w&feature=related

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ga het beleid van Monsanto niet goedpraten, maar overdrijven is ook een kunst.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ Barra:

    "Monsanto - de Joris Demmink onder de voedingsbedrijven"

    Dat zou ik zelf alleen opschrijven als ik er 100% zeker van uit zou gaan dat Demmink zo schuldig was als de kat met nat pootje, vissestaart uit de mond naast de lege vissekom. Monsanto, het bedrijf dat als chemie-bedrijf talloze keren is veroordeeld voor vervuiling, uitvinder van "agent orange", en die als zaden-bedrijf een strategie hebben ontwikkeld met een visie van "industry dominance in a world in which natural seeds were virtually extinct".

    Monsanto heeft niet voor niets de bijnaam "most evil corporation in the world", dat komt niet doordat er teveel luie hippies en complotvolk een anti-Monsanto mantra hebben verzonnen. Dat komt omdat Monsanto in haar handelen óf totaal geen blijk geeft om ook maar enigszins weet te hebben van ethiek, normen en grenzen, óf ze kent deze begrippen wel, maar dan zijn ze echt in dienst van de Duivel aangezien ze hier dan steeds weer lijnrecht tegenin gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ Mind Fever:

    Jeps, gitaarspel uit Botswana, hoe kom je erop, maar inderdaad vet!
    Al gebookmarked, hoe die kerel in je linkje aan het strummen is en het geheel klinkt alsof er een tweede instrument meespeelt... Thuis wat meer van luisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Tim.

    Hoe kom ik erop? Via Trouw.
    Dit nummmer is ook prachtig, zeldzaam goed in vind ik. Origineel gitaarwerk en prachtige zang, echt een muzikant in hart en ziel. Er is zoveel (ondergewaardeerd?) talent in deze wereld. En dankzij youtube kan ik het meemaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Arminius

    Yep, er is al maanden gezeur met die gasten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik hoorde net ergens dat Aart een op de baghwan geinspireerde veganist is? Wie kan mij daar meer over vertellen?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Toen Aart net in Thailand aangewaaid was kreeg hij het op zijn heupen en begon ijlings aan zijn BMI van 35plus te werken. Dat deed hij door een kroketje minder en een mango meer te eten. Aangevuld met sloten vitamientjes en allerlei voedingssupplementen.

    Vervolgens probeerde hij met allerlei handeltjes deze supplementen te verpatsen via het web. Allemaal mislukt. Schreef een boekje over Gezondheid. Ook mislukt. Push-de zijn verhaaltjes nog fanatieker dan de Reichswirtschaftskammer op zo'n beetje ieder voedingsblog (ook mislukt), en wandelde zo onschuldig via wat click-schemertjes in de handen van dubieuze yankies die zijn spaarcentjes wegmoffelden via een Israelische bank.

    De rest is geschiedenis. Aart is nog steeds te dik, leeft een stuk gezonder dat wel, en blijft iedereen hopeloos wijsmaken dat hij veel van eten weet, en dat Joden stom zijn.

    Aart is een gekke peervormige ijdeltuit, maar van Bhagwan heeft hij geen kaas gegeten. Misschien dat zijn 'raw food' PR lijkt op de voedingsleer van Bhagwan, maar verder dan dat zou ik het niet zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @ Ziva:

    Welneen, Aart is een prachtige bloem, een roos van binnen (en een treurwilg van buiten). Met de wiskundige formule "minder Joden = meer Aart" denk ik dat hij zo zou kunnen ontluiken tot het wonderschone innemende meelevende mens die hij (heel diep) van binnen vast is...

    Zie post 76 van "De sjaak".

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat Monsanto betreft, wat Arminius en Tim al zeiden. Deel van het Evil Empire.

    Boze tongen beweren dat Aart pas antisemiet werd na het akkefietje met de yanks en de Israëlische bank, maar wij weten dat dit een kwaadaardige leugen is, verspreid door de ziofascistische mafia. Aart is een antizionist die diep begaan is met het lot van de Palestijnen.

    Vat ik het zo een beetje goed samen, Aart?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @Tim Dog

    LoL.

    Nou weet ik niet wat de halveringsdikte van een forse laag sterk verouderd Brabants buikspek is, maar dan ben ik wel benieuwd hoeveel minder Joden als 'good vibe'-straling Aart's diepste innerlijke lagen moet bereiken om die roos in hem te laten ontkiemen.

    Volgens mij kan je met Beer's Ix=Io*e^(extinctie*x) formule wel berekenen dat dit alle Joden moeten zijn wil de good vibe-straling bij abjecten als Aart met een dergelijke buikspek-bescherming enig effect hebben.

    Bovendien, Aart heeft al duizenden literaire aanvallen de digitale wereld in geknord, maar ik zie nog geen enkel resultaat. Integendeel zelfs, de wilg wordt steeds treuriger. Misschien ligt het aan het absorptievermogen van zijn buikspek, of is hij gewoonweg niet krachtig genoeg.

    Dus minder Joden = meer Aart lijkt als formule nog wat te missen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Op die fiets. Volgens mij heb jij weer eens een heel verkeerd beeld van Aart Ziva. Zowel Kat, Jeroen als Aart vinden jou als jodin wel OK, echter je zio bagage willen ze je het liefst gisteren nog dan morgen afnemen. Ik log iig zometeen nog wel voor wat tijdgerelateerde zaken bij hem in...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ziva hoe kom je toch altijd aan zoveel prive informatie omtrent personen? Werk je voor de Mossad ofzo?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja eh Arminius met het linken naar Mariah Carey heb je jezelf voorgoed bovenaan mijn zwarte lijst gezet. Heb je je verstand verloren? Ik dacht dat je van goeie muziek hield, Creedence, Miles Davis enzo..

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @ Adamas:

    "(...)een heel verkeerd beeld van Aart Ziva. Zowel Kat, Jeroen als Aart vinden jou als jodin wel OK, echter je zio bagage (...)"

    Hahaha! Onterecht beeld van Aart ja ja, de twee (terecht!) door Barra verwijderde posts van Aart niet gelezen aan het einde van "de sjaak" discussie zeker? Mooie posts waarin we ons konden verlichten aan Aart's waarheid over "smerige Joden".

    Luister, ik heb met (o.a.) Ziva discussie gevoerd over de mijns inziens onzalige invloed van de Joodse lobby. Ik ben tegen politiek/religieus gemotiveerd Zionisme, heb met pro-Zionistische collega van het Muziektheater (op eigen initiatief in het leger gezeten) regelmatig van mening gewisseld, tevens met een in Nederland geboren jongen die in Palestina vrijwilligerswerk is gaan doen. Natuurlijk is dat allen bepaald geen eerstehands info, maar ik probeer beide kanten van het spectrum op waarde te schatten en daar heb ik dan een eigen mening over, die niet strookt met Ziva's (pro-Zionistische) mening.

    ... Wat jullie doen is meer of minder (Aart) verkapte pure Jodenhaat. Ik moet dan ook altijd zo hard lachen als je weer een veer in je eigen reet steekt vanwege je 'onafhankelijke geest' die niet gehinderd is door enige vorm van opleiding (werd je echt om die reden voor een radioprogramma uitgenodigd joh?) terwijl je alleen blijk geeft van verwardheid, een volledig gebrek aan coherent betoog en linkdumps die blijkbaar ergens in je eigen hoofd een rode draad vormen.

    Je hebt Ziva ook in meerdere en mindere mate lopen bedreigen, de link die je aan haar postte met google-afbeeldingen "jews crying" of zoiets sprak ook zeer tot de verbeelding... En nu vinden jij en je maatjes "Ziva als Jodin wel ok". Schijnheilige rukker.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @ Mind Fever:

    Echt genoten van Botswaanse gitaristen. Je tweede link met zang in een voor mij onvertaalbare maar voor het gevoel universele taal... prachtig.

    Een stukje Elliot Smith terug. Ook zijn Junk Bond Trader vond ik mooi. Eerlijke muziek.

    Iets anders qua insteek is Madrugada. Toen ik ze voor het eerst hoorde vond ik Vocal zo mooi, na een aantal keer luisteren begon ik What's on your mind mooier te vinden, met de bijna Nick Cave-achtige stem die hij in dit nummer opzet.

    P.s. Ik hoop dat je ze niet allen al kent, en bij Madrugada is volume van belang.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @ Ziva:

    "de halveringsdikte van een forse laag sterk verouderd Brabants buikspek"

    LOL!
    Ik vermoed alleen dat Aart's 'duizenden literaire aanvallen' een natte scheet is qua invloed op de Jodenpopulatie (reeks for a second, gone in a minute). Misschien moet Aart een soort van tegen-indoctrinatie beginnen, ik zie hem wel een brief schrijven naar Sesamstraat om te pleiten voor een soort anti-semitische Knorretje Big met hemzelf als hoofdpersoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Och hier komt DE weer eens niet willen lezende hond tim ook eens uit zijn van alle walletjes vretende mand. Wat blaf jij nu toch helemaal uit je zivageil stinkende doggy-bek? Als ik over lieden spreek die met Zivas polizieke ideologie hun reet kunnen afvegen dan zit ik daar zelf toch echt niet meer tussen hoor. Maar ik weet al wel waar jij mij persoonlijk met je onbeheerste geilheid in wil laten trappen linkmichel. Daar kan je echter voor vanavond lekker naar blijven snuffelen hondentuig! En als je per-sé toch nog wil weten hoe ik over Zivas politiek, etnologisch dan wel fysiologische voorkomen denk, dan wil ik daar iig al helemaal geen doekjes meer omheen winden, en dat weet haar tribe (van alle gezindten zowel relignoom als poliziek sefardische ashkeNAZIM!) ook zeker wel! Want met hun fratsen naar hun nietjoden medeschepselen toe, weten zij inderdaad dezer dagen al wel zeker dat ze op hun laatste tenen kruipen te konkelen. En voor de rest kan je d'r verder helemaal lekker in die reetkever van je steken heurrr. Die zegen krijgt jou soort van mij iig al wel van hartte voor deze occult gefundeerde gojim feestdagen hahaha...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Absoluut niet MF-er! Ik kan er alleen niet meer zo goed tegen als dat lauwranzige hondengeteisem mij telkens maar weer in dat smaak/principeloze kamp der ziodebielen plaatst. Van alle walletjes vretende jodenknechtjes zoals hij, zal ik namelijk wannneer de tijd daar is, persoonlijk als eerste wegens collaboratie met de synagoge van lucifer via een stuk lood tegen de muur aan stukperforeren. Ik kan haast niet meer w8ten om de zich van keffende genade nat schijtende lapzwans, met zijn broek vol mensverradende schuldenlast al jankend om genade te horen smeken! Vat het maar gerust op zoals jou geslepen/kruipende hondensoort dat uitkomt timmy-boy hahaha. Want lauwranzig zal je mijn mond nog slechts uitgerocheld worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jeetje Adamas, je hebt me nu al bij zeker 5 mensen een moment diep tussen de billen toegewenst. Ik krijg het er benauwd van.

    Maar even je opmerking over de acceptatie van De Kreek, Micha en Aart mbt mijn plekje in de wereld.

    De Kreek's tirades tegen het zionisme hebben volgens mij ook niets met haat tegen Joden te maken. Micha heeft helemaal niets met beide, die is gewoon in de war. Aart's demonen daarentegen radicaliseren wel degelijk, en worden gevoed door persoonlijke woede en haat. Die motivatie maakt Aart een 'whole different story'.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Adamas

    Je moet een boek gaan schrijven kerel. Die teksten, hilarisch :)

    Hoewel het voor sommigen miss. als literaire diarree overkomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @ Adamas:

    "Wat blaf jij nu toch helemaal uit je zivageil stinkende doggy-bek blabla je onbeheerste geilheid blabla lekker in die reetkever van je steken, lauwranzige hondengeteisem blablabla alle walletjes vretende jodenknechtjes zoals hij"

    Lucht

    "zal ik namelijk wannneer de tijd daar is, persoonlijk als eerste wegens collaboratie met de synagoge van lucifer via een stuk lood tegen de muur aan stukperforeren."

    Halfslappe bedreiging ofzoiets

    "keffende genade nat schijtende lapzwans, met zijn broek vol mensverradende schuldenlast"

    Nog meer lucht...

    Pompiedom, neuh nergens inhoud. Doei Adamas.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. @Tim Dog,

    Elliot Smith ken ik zeker, erg goeie muziek. Madruga hoor ik voor het eerst, zeker niet slecht, zeker niet slecht.

    BeantwoordenVerwijderen