woensdag 14 december 2011

Krikkegate



Vandaag zou Sietze Planting moeten voorkomen, spil in de zogeheten Krikkegate affaire. Planting is al een week of twee in hechtenis, en als we de spaarzame berichten op het interwebs mogen geloven ziet het er niet best uit: hij mag geen contact hebben met de buitenwereld en zou extra zwaar bewaakt worden.

Planting is een imponerende Alexei Sayle-achtige verschijning, die een jaar of wat geleden de aandacht trok met YouTube-filmpjes waarin hij zich ten overstaan van politie-ambtenaren vreselijk opwond. Niet dat je daarvan als kijker veel wijzer werd, want helder uiteenzetten wat er nou echt speelde was nou niet Sietse's sterkste kant.

De oud-veteraan dreef in Arnhem de tabakszaak De Torens. Zo nu en dan paste een kennis op die zaak. Beiden werkten daarnaast bij de maatschappelijke nachtopvang Passade. Planting kwam er op een gegeven moment achter - zegt-ie - dat zijn compagnon zich jaren had beziggehouden met het dealen van drugs en heling binnen de maatschappelijke opvang te Arnhem, maar ook vanuit de tabakszaak die ooit van de 'Turkse maffia' zou zijn geweest.

Planting wilde na een heterdaadje aangifte doen, maar kreeg niks gedaan. Volgens Planting omdat de compagnon weer een vriendje is van de echtgenoot van burgemeester Krikke van Arnhem. Voor de Passade was de ruzie aanleiding om beiden op non-actief te stellen. Er werd niet gedealed in de Passade, liet de directie weten, en daar werd streng op toegezien, maar men wilde ook niet betrokken worden bij een ordinaire ruzie.

Uit een brief van Districtchef Arnhem Veluwezoom blijkt dat de politie onderzoek heeft gedaan naar meldingen over dealen van drugs, maar men geen enkele aanwijzing vond. Waarna Planting een heel complot begon te vermoeden van het toedekken van een professioneel drugsnetwerk door burgemeester Krikke en haar man. Was geboren: Krikkegate.

Planting stookte een vuurtje op via Kleintje Muurkrant en Klokkenluideronline en begon er gaandeweg steeds meer bij te slepen: mensenhandel, Turkse maffia, heroïne, jongensbordelen. Bij al die verhalen kreeg je de steeds vaker de indruk dat Sietze meer dwarsverbanden vermoedde dan hij kon waarmaken. En even plotseling viel de stroom van berichten ook weer stil. Dat wil zeggen: Planting kreeg een huurconclict en werd uit zijn winkel gezet, maar kreeg alsnog een baan in Enschede.

Al een meer dan een jaar werd op het web taal noch teken van hem vernomen, tot begin deze maand. Volgens de laatste berichten zou Planting vastzitten omdat hij weigerde mee te werken aan een psychologisch onderzoek. Dat is een bekend thema: in 2007 klaagde Planting dat zijn opponenten hem al eens gek hadden willen verklaren. Waarop hij 5 miljoen euro schade eiste voor 'stress opgelopen gedurende de drie jaar gijzeling, marteling en foltering en de terreurcampagne'.

26 opmerkingen:

  1. Planting lijkt me een beetje oud voor een Afghanistan veteraan. Denk dat hij eerder in Srebrenica gestresst is geraakt.

    Pauline Krikke is lesbisch, dus waar die echtgenoot vandaan komt?

    Wel is het erg vreemd dat hij in zo'n zware beperking zit. Lijkt me niet dat je dat krijgt opgelegd als je een psychologisch onderzoek weigert, of een belastingschuld hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat van die veteraan zou kunnen kloppen, maar in de Krikkegate verhalen duikt een Ron op echtgenoot.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah okay, dacht dat Krikke lesbisch is, maar kennelijk met Ron getrouwd in 2002

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Planting is een falende veteraan die niet voor zichzelf kan zorgen, laat staan voor andere veteranen. Zijn verhalen plukt hij dagelijks uit de media, met de nodige aanvulling van een flinke dosis grootheidswaanzin
    Zijn inmiddels eindeloos. Vorig jaar ontdekte hij Micha&Demmink, en pats ook dit projecteerde Planting initieel op zijn exiting storytelling. Laten we hopen
    Dat het goedkomt met deze stumper, zodat hij geen gekke dingen kan uitvreten, en normaal de huur kan betalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Chézus als dit geen omgebouwde dan wel geboren shemail is, dan bevind ik mij morgen als oorlogsbuit met Ziva op zekers wel in een open cadilack door judeostan heen!? OMG wat een spook...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @adamas
    Pauline Krikke, leuke knappe vrouw overigens, is kennelijk to much voor jou. Jij lijkt me mee op zoek naar het type bijzettafel met het ronde mondje.:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @adamas
    Ik begrijp niet wat de uiterlijke kenmerken van een Arnhemse burgemeester te maken hebben met Bungholio Santing. Deze mijnheer wil erkenning als veteraan der veteranen, en lekker lui verder leven als grootgeldbezitter. Met schrijfwerkjes vol stoere woordjes , bromsnor geaccentueerde zinnetjes, maakt hij zijn sesamstraatgehalte nog duidelijker dan mogelijk is.
    Lezen Adamas

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Of zou het komen omdat Pauline Krikke Joods is?

    :D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nee bungholio-liefhebbers hebben gewoon last van allerlei soorten en varianten van minderwaardigheidscomplexen. Op de great Bungholio site KLOL staan er juist vandaag weer een paar in linie: Lensing,Brink,Planting,
    Van Hertum enz.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @geen,

    Wat zit je nou bungholien dan?(epic fail). Heb je ook een keer Beavis and Butthead gekeken?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, mag je geen grappige filmpje bekijken dan? Epic fail god gloeiende grutten zeg, een doodzonde in het wereldje van
    depressieve stemmingmakers? Lachverbot?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bungholio mind fever heeft ook wel iets, idee? :--)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Geen. Het is gewoon niet grappig.Jij bent niet grappig, sorry.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mensen maken zelf uit wat grappig is, dat is op zichzelf ook weer grappig dat jij dat niet begrijpt, ha ha ha.

    rtsp://v4.cache2.c.youtube.com/CjULENy73wIaLAk2QMUkKFtE7hMYJCAkFEIGbXYtcmltSARSB3Jlc3VsdHNgqeaV0fGL5tJODA==/0/0/0/video.3gp

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mijn vorige opmerking was zinloos gemeen. Mijn excuses en ik neem het terug.

    Grappig filmpje trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @ Arminius:

    Wel lollig verhaaltje. Maar;

    "Dat was volgens het dispuutslid niet de bedoeling. "We hebben niemand schade willen toebrengen. We hebben zijn naam overal weggestreept en onduidelijk in beeld gebracht, maar GeenStijl heeft de jongen alsnog opgespoord."

    En dat vind ik dan weer een beetje flauw. Naming and shaming van gewelddadige overvallers, meisjeslastigvallers en ander gespuis ben ik helemaal voor, maar als je per se moeite gaat doen om iedere niet-zo-pientere sufkees uit de anonimiteit te trekken en publiekelijk voor paal te zetten vind ik dan weer een beetje ver gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. 'Beste' geen;
    Je vocabulair doet mij een beetje denken aan ene Laila die raaskalde omdat Breedveld bestond of zoiets. Help mij nou maar eerst eens met mijn online onderzoek en vertel me dan maar eens wie van de zoveel.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Meesterlijk gefilmd die link van je Adamas. Het ene lelijke wijf na de ander kwam tevoorschijn, echt hilarisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @adamas de gecodeerde bungholio suprema incognito
    Ga werk zoeken, ha ha met de groeten aan jouw digitale neurotische dominante antwoordpsychose, dat gaat nooit gebeuren, blijf vooral lachen, Pauline Krikke is helemaal niks mis mee, voor adamas kennelijk wel, das pas heel hard lachen.(Om Bungolio Adamas-creaturen)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @adamas
    Wie is @geen , lekker belangrijk, of heb jij een stuktureel gebrek aan bijvoorbeeld zoiets als "aanspraak" ? Ga eens onder de mensen, alles komt goed, ik meen het oprecht met je.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jij bent zoals Ziva mij er eentje zeg geen. Als je bemerkt dat ik niet in ga op dat gecabaliseerde toneelstukje, dan komen jullie zowel met de bad als good cop methode vanachter die judeo bakkes van jullie vandaan, om mij te commanderen wat aan mij eenzaamheid dan wel sociale onkunde te doen? Ach jij noch nat achter je oren zijnde stumpertje van me, als je dat zo belieft maak heel gewoon een afspraakje met me? Dan kunnen wij namelijk nog wel eens zien of je morgen ook zo bijdehand spastisch met mij wil kunnen 'communiceren'? Wedden van njet? Labbekakkende toetsenborden schijtbak. Kom dus maar lekker op want dan kan ik je zoals ooit nog eens met Ziva gaat gebeuren, bij fysiek contact lekker door mij persoonlijk van een wel heel speciale stropdas worden voorzien. Jij loslopende en daardoor nog wel zo hoog van je natgedroomde toren afsissende idiJOOD hahaha...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ligt het aan mij of is 99% van de zelfverklaarde 'frontsoldaten van de alternatieve media' zo maf als een spoorbiels?

    *gaat na ontbijt zelftest doen*

    Chill.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jeetje Adamas,

    Het ene moment wil je me over je knie leggen, dan weer 'stukperforeren' tegen een muur, met me in een cabrio van Tel Aviv naar Eilat toeren, en nu weer opknopen. Zo wordt het natuurlijk nooit wat met ons. Ik blijf me omkleden voor jou.

    Voor het geval het je wat uitmaakt. Dat toeren in een cabrio lijkt me wel leuk, en de 'kinky me' is eigenlijk ook wel benieuwd hoe het zit met de groei van je mannelijkheid wanneer ik bij je over de knie kronkel.

    Maar on-topic. Weet iemand of die 'Generaal van het Oostfront' inmiddels weer terug is bij zijn troepen, of hebben ze hem tussen de andere Napoleons op een gesloten afdeling geplaatst?

    BeantwoordenVerwijderen