zaterdag 31 december 2011

Het razendflitsende snelvibrerende koelkoelkoelsissende jaaroverzicht

De Libische luchtmacht die Tripoli bombardeerde en Kaddafi verjoeg, Mubarak die gewipt werd, onrust in kiele kiele Koeweit, handgranaat tussen de betogers in de Jemense stad Taiz, voor- en tegenstanders van het regime in Teheran met elkaar op de vuist. Ja, Barraboppers, het was me het jaartje wel. En niet alleen vanwege de Arabische Lente.

2011 begon voor Barracuda pas echt met de 'ontmaskering' door De Telegraaf van hackermiljonair Rop Gonggrijp, die van de Amerikaanse justitie zijn gegevens moest overleggen vanwege zijn betrokkenheid bij Wikileaks Cablegate en volgens de wakkere krant van Nederland de 'spil en de drijvende kracht achter het cyberterrorisme' moest zijn. Met dank aan de 'bron': Peter Johannes Wilhelmus Siebelt, de koortsachtige bestrijder van linkse complotten die informatie rechtstreeks aan zijn zwerende eksteroog onttrekt.

Wat hebben we veel lol met Petrus gehad en wat was hij kwaad. Toen Siebelt een bak stront over zich heen kreeg, vooral bij Frontaal Naakt, probeerde hij met man en macht uitbater Peter Breedveld te ontslaan bij zijn werkgever Vrije Universiteit, maar die bleef dus lekker gewoon zitten.

Gonggrijp moest trouwens alsnog zijn Twitter gegevens overleggen, Wikileaks blokhoofd Julian Assange leek met een enkeltje alsnog naar Zweden te worden gestuurd en Siebelts hotlijn bij de Telegraaf Martijn Koolhoven knoopte zich op aan zijn eigen hoofdenaffaire.

Ook 2011 was het weer gewoon het jaar van de crazy ones. De bipolaire stoornis bij Micha Kat bloeide weer eens op als een rijk geurende reuzenaronskelk, net als trouwens zijn pedodrift. Het jaar begon met zijn plotse verdwijning, ruzies met toeverlaat Dankbaar, wrakingen van rechters en wrakingskamers en in het najaar krankzinnige rants over de holofraud. Intussen werd Kat tot 60 uur taakstraf veroordeeld wegens doodsbedreiging. Twintig uurtjes meer dan Jeroen de Kreek, die zijn straf wel kreeg voor zijn holocaust-gekte. Wereldberoemd werd Jeroen door als pratende theedoek Powned te woord te staan.

Terror Jaap Erwin L. mocht  van de rechter toch echt naar de hersengarage van het Pieter Baan Centrum en in de VS volgden velen met stijgende verbazing de avonturen van de hoerensnoerende Charlie Sheen.

De Barracuda-bokaal gaat overigens dit jaar naar Argusoog, het blog dat opkwam voor de verschoppelingen der aarde, maar wel verschoppelingen waar telkens iets mee aan de hand bleek te zijn. Dat begon met Vrijman Vissers, die ten overstaan van lastige ambtenaren zijn naam ontkende, en eindigde via Sietze P. (in het gevang wegens bedreiging Rutte en een rechter) bij zelfverklaard pedojager Ben van de B., die zelf een flink strafblad bleek te hebben. Die laatste affaire liep ook al niet helemaal als gewenst: Argusoog werd bij verstek veroordeeld tot rectificatie en duizenden euro's aan (proces)kosten.

2011 was ook het jaar van de protesten en de onvrede: we hadden Anarchy in the UK, en in het najaar Occupy Wall Street, dat al gauw oversloeg naar Nederland. Daar ging de beweging als een nachtkaars uit toen steeds meer duidelijk werd dat de tentbewoners tamelijk clueless jointjes zaten te draaien.

En dan was er de vaste portie rampen en schandalen: de Japanse tsunami die zou zijn veroorzaakt door HAARP, Elsevier-redacteur Simon Rozendaal die vanwege het 'domme en hysterische geleuter' over de vrijgekomen straling besloot een radioactieve banaan op te peuzelen, Peter Vereecke die nog maar eens aangifte deed vanwege de gemtreels, Obamessiah die na aanhoudende geruchten zijn uitgebreide geboorteakte vrijgaf, Bin Laden die zogenaamd dood was, de PVV die de KNMI wilde kielhalen en de herdenking van tien jaar 9/11 die vrijwel onopgemerkt voorbij ging. Zij het dat de Erasmus universiteit een mooie NWO-subsidie kreeg voor een meerjarig onderzoek naar de cultuur van complotdenkers.

Het 9/11 van 2011 voltrok zich in Noorwegen, waar moderne kruisvaarder Anders Breivik linkse jongeren in koelen bloede vermoordde. De Tempeliers Bode was heel even in jubelstemming, maar voor domrechts werd het geen goed jaar: Catholica viel en uitgesproken PVV-minded blog Vrije Volk leek zich plots te schamen voor zijn opruiende scribenten, deed het complete archief in de ban en ging koppen snellen. Waarna Amsterdam Post - het nog enig overgebleven reservaat voor zeer bange mannen - 2500 euro uit de zakken van zijn lezers wist te kloppen om een naderende ondergang af te wenden.

Speaking of which. Harold Camping voorspelde afgelopen jaar tot twee keer toe vergeefs het einde van de wereld. En Elenin doorkliefde de aardbol ook al niet. Deskundigen voorspellen dat ook 2012 niet zal gebeuren. Dus wenst Barracuda zijn fans een gezond 2013 toe. En laten we vrolijk eindigen. Maistro!

29 opmerkingen:

  1. Hahahaha, dat filmpje, geniaal!

    Van mij ook de allerbeste wensen voor het magische jaar 2012. Gaan we er allemaal aan, of gebeurt er helemaal niks. We gaan het zien de komende tijd.

    En Barra, keep up the good work!

    Ziva, happy new year girl!

    Lets Partyyyyy!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Briljant overzicht, wat een soap maken ze er ook van...

    Arminius bedankt ;-) Dat het maar een vroege zomer mag worden zodat veel mensen nieuwe tuinmeubelen willen aanschaffen.

    Adamas, amigo, ik hoop dat je nieuwe bunker voor 21-12 af is, en pas op met die zelfgemaakte vuurwerkbommen vanavond.

    Pyt: Ik hoop voor je dat de NWO in 2012 alsnog de nu ingezette drive voor een Technocratie inwisselt voor de sociale heilstaat (moge God dat behoeden)

    Mind Fever: You're the bravest!

    Tim Dog; CU @Wolfram

    Samuel, Sam, SImon, Burkje, Brocoli, Ex-Israelite Victim, ultra-sceptisch, Han, Brian,etc, etc, aka, aka;
    Dat 2012 ergens anders een mooi rustig F5-jaar voor je mag brengen (en een nieuw toetsenbord).

    Aart: Beste dikbuik, dat het flink mag regenen in Thailand volgend jaar, en dat je internetverbinding irritant veel mag haperen.

    Shana Tova

    Barracuda: Thx voor de briljante en vermakelijke stukjes proza.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Internetueel gezien was de herwaardering van Barra van WWWSCUM naar Dik Ok 1 van de grootste veranderingen mijnerzijds.

    Dank en zet voort.

    Het naar zwavel ruikende 'feest' zal me overigens aan de reet roesten.

    Ter compensatie van de boze gitaarman: <a href="http://www.debrander.nl/wordpress/category/vrouw-en-gitaar/>Vrouw en Gitaar</a>

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Iedereen een prettige jaarwisseling toegewenst een een voorspoedig nieuwjaar!!

    Leuk om te zien dat de reactiepagina van barracuda de afgelopen maanden is getransformeerd tot een plek dat de moeite waard is om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Iedereen een goed uiteinde en een voorspoedig 2012 gewenst, ook Jeroen en Adamas. Aart kan me de pot op. Wat ik met de NWO en de sociale heilSTAAT te maken heb, zal wel voor altijd een raadsel blijven, maar de ineenstorting van het kapitalisme zou ik inderdaad wel aardig vinden, ja. Voorlopig ben ik overigens al tevreden met het vertrek van Bruin II.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hilarisch die man, werkt er zo 3 gitaren doorheen.

    Ziva als ik moedigste ben dan ben jij de mooiste. Doe je rustig aan vanavond? :)

    Aan de rest van de reaguurders: Gelukkig nieuwjaar toegewenst!

    Mijn nieuwjaarswens is dat onze buitenaardse bezoekers zich bekend maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukkig ben ik nooit met te vroeg ontplofte lanmijnen bezig geweest, maar zoals je ziet is er zelfs dan nog wel een mauw aan te passen. Incredible!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van mij ook voor allen een gelukkig nieuwjaar.

    Voor wat betreft Mind Fever's nieuwjaarwens: ik verwacht het niet, maar boeiend lijkt het me wel.

    Wat zullen bijvoorbeeld godsdiensten dan moeite hebben om alles weer in hun vormpje te prakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ Tim Dog,

    Ik ben wel benieuwd, geloof jij erin dat we bezocht worden?

    Heb je weleens van het Tehran Incident gehoord? (wel aandachtig lezen, zeker de moeite waard)

    Ik zit al jaren ergens tussen in. Dat het ufo-fenomeen meer is dan optische illusie/hallucinaties/hoaxes etc. is wat mij betreft onweerlegbaar bewezen. Maar wat er echt aan de hand is blijft me een raadsel.

    Hoe dan ook. Mocht het waar zijn en bekend worden dan zal het de grootste schok in onze geschiedenis zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schrijven dat kan hij, maar moderator ben jij ook een van die wegkijkende kut'vrinden' van Peet geweest? En wat schuilt er toch achter die orgastische arrogantie van hem dat veronderstelt dat er niet buiten zijn hersenscheten gedaan kan worden? Volgens mij vreest Breedveld voor 2012 dat zijn debetsaldo gecombineerde met wat foute beleggingen in het verleden, er voor zullen gaan zorgen dat hij door geilstijl bij een of andere voedselbank irritant-geil aan zijn jutezak getrokken gaat worden. Wat is er toch met die gast aan de hand? Het begint al goed iig hahaha...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @ Mind Fever:

    Ik sta er redelijk agnostisch tegenover. Aan de ene kant, lijkt natuurlijk allemaal idioterie, graancircels en X-files achtige aliens-verhalen... maar toch, als je er onbevooroordeeld naar gaat kijken zijn er boeiende verhalen zoals dat Teheran Incident wat je wel degelijk aan het nadenken zet. In de periode dat ik bijv. 9-11 nog heel boeiend vond dacht ik ook het "Aliens" verhaal even onder de loep te nemen om te kijken waar je gezonde verstand met wat er over te vinden valt je brengt. Dat was verder dan ik in beginsel had verwacht.

    Toch wel mooie video's gezien, de meeste lezers van dit blog zullen vermoedelijk ook iets weten van UFO's in ancient art and paintings, en natuurlijk is er de nog steeds boeiende theorie dat mensen een evolutionaire "boost" hebben gekregen van Aliens. Deze is trouwens heel mooi verteld door Bram Vermeulen, getiteld 'in den beginne' (aanrader! ook als je het verhaal van Sitchin/Summerische kleitabletten enz al kent).

    Maar ja, het is net als het verhaal van Bram Vermeulen... het is een mooi verhaal, maar verder kun je eigenlijk geen sluitende conclusies trekken. Laat ik het maar zo zeggen: als er plotseling echt Aliens landen en zich bekend maken, zal ik niet stomverbaasd mijn hersentjes kapot krabben.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Tim Dog,

    Ik had nog een link naar het Tehran- incident artikel willen sturen, maar blijkbaar vergeten. hier alsnog voor de andere lezers die het boeit.

    Vreemd voorval nietwaar? Vooral met het personeel (piloten, generaals) die overtuigd waren/zijn dat het buitenaardsen waren.

    Met "ancient aliens" ben ik ook wel bekend. Sommige van die rots-tekeningen laten bijna niets aan de verbeelding over. Zoals deze

    Maar je moet je echt afvragen. Wat doen (als ze ons bezoeken) doen ze hier? Wat is hun interesse?

    ..voor je het weet ga je nog geloven in Icke's reptilians.. lol

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @ Mind Fever:

    De wiki erover had ik al gevonden, ik vermoedde al dat je dat bedoelde.

    "Wat (als ze ons bezoeken) doen ze hier? Wat is hun interesse?"

    Ja, boeiende vraag. Die klinkt ook heel gewichtig met de stem van Zeratul.

    "(...)the gods who forged us all, are returning... but do they come to save.. or to destroy?"

    En dan kun je beredeneren dat, als ze technologie hebben om sneller te kunnen reizen dan licht, hun technologie ook goed genoeg moet zijn om ons kaputt zu machen. Als je het Iran-verhaal voor waar aanneemt hebben Iraanse piloten raketten afgevuurd en geschoten (zonder succes), maar de Iraniërs zelf niet belaagd.

    Of misschien zijn we wel het 'werkras' geschapen door de Nefilim, volgens Bram vermeulen nu eenmaal "beter in overleven dan in leven". Komen ze periodiek soms nog eens even checken hoe het hun creatie afgaat (ik kan me niet voorstellen dat ze trots zijn).

    Als laatste overpeinzing... Als 'ze' er zijn, waarom maken ze dan toch geen contact? Antwoord van Calvin & Hobbes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Tim dog

    Die docu van Bram Vermeulen kan ik helaas niet bekijken zonder microsoft silverlight en ik werk met Linux. Ik moet even uitzoeken of ik dat kan installeren.

    De theorieën die je uitzet zijn natuurlijk zoals je zelf al aangeeft behoorlijk onwaarschijnlijk, maar inderdaad niet per se onmogelijk.

    Hoe dan ook. Tijdens het Tehran incident zijn geen raketten afgevuurd. Een f-16 piloot probeerde dat op een gegeven moment omdat hij dacht aangevallen te worden. Op dat moment viel dus al zijn electronische apparatuur uit. Pas toen hij zich terug trok functioneerde alles weer.

    Een ander interessant voorval is Belgian ufo-wave in 1990. Barracuda schreef daar onlangs nog een stuk over, thans over de foto waarvan de auteur toegaf het zelf gefabriceerd te hebben. Maar dat verklaard niet de naar schatting 13000 ooggetuigen, waarvan 26000 schriftelijke verklaringen hebben afgelegd, plus radar-waarnemingen en f-16 achtervolgingen. Zoals bij veel voorvallen heb ik ook hier het gevoel dat de tegenargumenten gewoon niet verklarend genoeg zijn en altijd blijven hangen rondom de aanname dat de personen betrokken bij het incident stijf van de LSD stonden (bij wijze van dan).

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oeps, dat had natuurlijk 2600 moeten zjn

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @ Mind Fever:

    Neuh, bij dat België-incident verklaart LSD enzo ook niet waarom deze leger-kerel (generaal ofzo?) staat uit te leggen dat hun F-16's soms metingen doorkregen met versnellingen en snelheden die ver liggen buiten wat nu menselijk mogelijk is.

    Die docu van Bram Vermeulen is ook op google video en op youtube te vinden (maar wel in mindere kwaliteit dan de silverlight-versie). De draai die hier in dit verhaal gegeven wordt aan bijv. het Genesis-verhaal lijkt mij in ieder geval al een stuk aannemelijker dan waar mijn oortjes mee vervuild werden tijdens mijn Christelijke opvoeding.

    Klinkt overigens ook (gewoon, gevoelsmatig...) een stukje aannemelijker dan de Galactische Federatie-verklaring van Aliens, met katachtige rassen, reptielachtige rassen en humanoïds (hebben ze teveel Skyrim gespeeld ofzo?) en lichtwezens waar ook Jezus Christus in vertegenwoordigd is.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Voor mij staat ook wel vast dat er buitenaards intelligent leven is.

    Een mooie docu om te bekijken is ook de serie Ancient Aliens van History Channel

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @ Arminius:

    Holy crap, dat "Ancient Aliens" is al bij seizoen 4... zijn ze nog wel een beetje to-the-point? Op een gegeven moment heb je het meeste toch wel behandeld voor je onzin moet gaan verzinnen lijkt me.

    Maar, ben seizoen 1 aan het downloaden, en ga straks eens afleveringetje 1 bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Tim

    Nou dat valt reuze mee. Heb de hele serie [seizoen 1-4] bekeken. Het bleef boeiend tot het einde

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @tim:
    of het was eigenlijk al onzin vanaf deel 1 ;o)

    zoals die afbeeldingen van zogenaamde ufo's en buitenaardse wezens die gevonden zouden zijn op oude tekeningen en beelden: in feite zijn dat interpretaties van ons volgens ons huidige wereldbeeld. Dat wil dus totaal niet zeggen dat de makers van deze kunst hetzelfde beeld voor ogen hadden.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @Tim Dog,

    Ja dat is een interessant stuk met die woordvoerder.

    Ik zal vanavond die docu van Bram Vermeulen bekijken, ben benieuwd.

    Mijn hoofd begint trouwens altijd te tllen bij al die zooi over galactische federaties en dergelijke. Ik geloof er echt niks van.

    Heb je wel eens van Colares Ufo flap in Brazilie 1977 gehoord? Dat is ook zoiets waar je spontaan hersenkoorts van krijgt, wat mij betreft een van beste cases ooit. De wikipedia link is vrij arm aan inhoud, maar bij gebrek aan beter. Er zijn op youtube wel een aantal goeie docus over te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Die lui bij ancient aliens vermoeien mij toch aanzienlijk moet ik toegeven. Ik bedoel wanneer mensen jouw proberen te overtuigen dat Zeus eigenlijk een alien was moet je je ernstig afvragen of je niet met een verstandelijk gehandicapte te maken hebt. Wat mij betreft komen ze af en toe met interessant materiaal aanzetten maar zijn gedurende hun carrière volkomen doorgeslagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @ Truth:

    "In feite zijn dat [ufo's/aliens] interpretaties van ons volgens ons huidige wereldbeeld."

    Ja, veel wordt natuurlijk anders geïnterpreteerd omdat we de symboliek of beeldvorm niet meer begrijpen. Om (tot vervelens toe) nog even terug te komen op dat stukje Bram Vermeulen, hij doet hetzelfde met Adam-en-Eva symboliek die we nu niet meer begrijpen, maar redeneert de andere kant uit.

    Over je UFO-symboliek (in m.n. religieuze schilderijen) heb ik zojuist nog een mooi filmpje over gezien, UFO's in Ancient Art Debunked.

    Een aantal 'UFO'-schilderijen hebben blijkbaar zon/maansymboliek die we nu nauwelijks meer (her)kennen, lichtgevende bollen met menselijke gezichten, en zonder deze kennis zijn dit soort tekeningen inderdaad voer voor UFO-logen die met hun 'bewijs' aan de haal gaan. Maar een mens moet nooit het kind met het badwater weggooien dunkt mij. Zon/maansymboliek verklaart bijvoorbeeld niet de grottekeningen en het beeldje van Kiev die toch wel erg doen denken aan een ruimtepak (daarmee zeg ik natuurlijk niet dat er geen andere verklaringen zijn).

    Nu seizoen 1 van Ancient Aliens toch aan het downloaden is heb ik al vast wat gegoogled. Een southpark-aflevering genaamd "ancient alien thanksgiving" is een persiflage van de serie, en qua logica, drogredenen en opgevoerde 'experts' schijnt er wel wat op af te dingen te zijn. Maar ik heb nog een dag vrij, en vind het leuk om zoiets weer even zelf op te pikken en te kijken hoe mijn 'waarheidsgehalte-thermometer' uitslaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @ Mind Fever:

    "Wat mij betreft komen ze af en toe met interessant materiaal aanzetten maar zijn gedurende hun carrière volkomen doorgeslagen."

    Vandaar mijn initiële vraag aan Arminius, "holy crap 4 seizoenen"... Merkte je ook bij 9/11 conspiracy theories... van wat mij betreft redelijk relevante vragen van David Ray Griffin (bijv. in 911 commission - omissions and destortions) betreffende motivaties, handelingen en gebeurtenissen voor, tijdens en na 9-11 ging men na nieuws-luwe periodes door met space-beam weapons en idioterie eindigend in het door Barra zo mooi bescheven stukje over directe energie-wapens.

    Ook programma's, organisaties en ideologische groeperingen hebben een evolutionaire neiging... ze willen maar niet 'uitsterven', ook niet als ze hun doel bereikt hebben of als duidelijk wordt dat ze hun doel niet kunnen bereiken. Ze moeten iets nieuws verzinnen, alles om zichzelf simpelweg op te heffen te voorkomen. Het lijkt me eigenlijk dat je, als je een stevig verhaal over UFO's en Aliens wilt neerzetten, je dit ook wel in 1 seizoen kwijt kunt. Prop er alle info puntig in, en hef jezelf daarna op.

    Ander voorbeeld; bij ministerie OCW heb je een "directie emancipatie", ooit gericht op gelijke rechten voor vrouwen en homo's te verwerven. Hun initiële doelen werden bereikt... heffen ze zichzelf daarna op? Nee, daarna krijg je boterzachte doelen als "sociale acceptatie", en kan de directie lettelijk tot mensheugenis doorgaan.

    Nee, van Colares UFO gebeuren had ik nog niet gehoord. Onbedoeld erg grappig trouwens, die laatste zin van Wikipedia.
    "In 1978, Brazilian ornithologist Helmut Sick was taken into custody by police, mostly for his own protection, when Colares residents suspected him of calling UFOs. He was watching bird nests high in the trees through binoculars, and residents of the island incorrectly assumed he was providing flying saucers with landing information".
    Maar ook dit is een boeiend verhaal inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @ Arminius:

    Leuk, aflevering 1. Eric von Daniken vertelt vol passie en vuur, en dat bijv. de Nazca-lines gemaakt zijn om door 'sentient beings' vanuit de lucht bekeken te worden is een heel logische verklaring (wel met hele grote implicaties).

    Wel jammer dat zijn passie tot het volgende heeft geleid:

    "Where is the proof for von Däniken's claims? Some of it was fraudulent. For example, he produced photographs of pottery that he claimed had been found in an archaeological dig. The pottery depicts flying saucers and was said to have been dated from Biblical times. However, investigators from Nova (the fine public-television science program) found the potter who had made the allegedly ancient pots. They confronted von Däniken with evidence of his fraud. His reply was that his deception was justified because some people would only believe if they saw proof ("The Case of the Ancient Astronauts," first aired 3/8/78, done in conjunction with BBC's Horizon and Peter Spry-Leverton)"

    Hoe dodelijk bewijsvervalsing kan zijn voor je verhaal kun je tegenwoordig het beste aan Diederik Stapel en Roos Vonk vragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @Tim Dog,

    Ja hilarisch van die Helmut! Ik zie het helemaal voor me, die dorpelingen doodsbang dat de chupa-chupa terugkomen! Stop him!

    Maar je hebt gelijk, de ancient aliens programmamakers zijn te ver doorgeschoten. Hoogstwaarschijnlijk winstbejag en wat jij zegt een soort angst om uit het zicht te verdwijnen.

    Misschien dat ik hiermee wat uit de boot val, maar ik acht space-beam weapons niet eens zo onmogelijk. Ik kan me alleen maar voorstellen dat het ontwikkelen van een dergelijk wapen een van de hoogste prioriteiten heeft.(de vijand vanuit de ruimte aanvallen!) Het zou me ook niets verbazen als het ze gelukt is eigenlijk.

    Ik heb eens een docu gezien over vreemde voorvallen in Iraq waar scenario's werden aangetroffen die sterk suggereerden dat laser/energie wapens gebruikt waren. Auto's met inzittenden tot op het bot verbrand, terwijl rubber en plastic onderdelen nog intact waren. Best vreemd.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @ Mind Fever:

    "Misschien dat ik hiermee wat uit de boot val, maar ik acht space-beam weapons niet eens zo onmogelijk."

    Nee, dat acht ik ook niet onmogelijk. Als je "American Space Command Vision 2020" googelt zie je een .pdf waarin die wens wordt uitgesproken door de grootste jongens van defensie.

    Kleine selectie:
    "The medium of space is the fourth medium of warfare-- along with land, sea, and air. Space power (systems, capabilities, and forces) will be increasingly leveraged to close the ever-widening gap between diminishing resources and increasing military commitments.
    The Joint Vision 2010 operational
    concepts of dominant maneuver, precision engagement, full-dimensional protection, and focused logistics are enabled by information superiority and technological innovation. The end result of these enablers and concepts is Full Spectrum Dominance (...) while denying an adversary’s ability to fully leverage the same. The emerging synergy of space superiority with
    land, sea, and air superiority, will lead to Full Spectrum Dominance."


    Tevens aan bod komen "space based strike weapons" enzovoorts.

    Maarrrr... die intentie uitspreken en technologie laten ontwikkelen zegt niets over het gebruik ervan op 9/11. Het lijkt me absurd om te denken dat een ruimtelijk energiewapen 2x op die dag gericht is op een toren, waarvan dat ding dan op de 1 of andere manier zo is ingesteld dat hij precies (vanuit de ruimte) specifiek verdieping 80 van de 110 er ineens uitknalt.

    BeantwoordenVerwijderen