zaterdag 17 december 2011

Bedelbericht

Zwartelaarzenblog Amsterdam Post verkeert in acute geldnood. Gisteren verscheen op de site een bedelbericht voor 2500 euri die voor woensdag binnen moeten zijn anders gaat de site op zwart. 'Ik sta met mijn kloten voor het blok en kan geen kant meer uit op dit moment hoe graag ik dat ook wil. Ik heb de bodem bereikt,' schrijft uitbater Prof. Drs. G.B.J. VanFrikschoten, suggererend dat zijn site wordt platgelopen.

'Een website met wat Google Ads levert geen maandsalaris op zoals u weet. Een kar met boodschappen in de maand als het een beetje meezit. Maar een drukke site, zoals de AP, trekt data, gebruikt veel ruimte op een server en dat kost geld. Veel geld. Meer geld dan dat ik heb momenteel. Door onvoorziene omstandigheden kom ik in de problemen nu en wel van dien orde dat het woensdag a.s. nog wel eens afgelopen zou kunnen zijn met mijn vorenstaand beschreven activiteiten voor u.'

Meteen schoot het handjevol lezers de hulpvaardige hand toe. 'Regel vanavond nog 50 euro! De AP mag niet op zwart. Wordt het echt saai op het internet!' 'If it comes to saving Amsterdampost we will stop at NOTHING!!!!!'

Barracuda kreeg echter sterk de indruk dat VanFrikschoten zijn lezers koudstraal aan het voorliegen is. 2500 euro voor de hosting van een website? Een beetje hosting kost tegenwoordig een paar tientjes per jaar, zelfs bij hoge bezoekersaantallen, en een domeinnaam in de lucht houden een paar euro. Dus wat is hier aan de hand? In alle onschuld ging Barracuda eens kijken bij welke peperdure hostingpartij Amsterdam Post zijn server had staan en kwam terecht bij Webpsico aan de Fagelstraat (1 hoog) in Amsterdam, inmiddels herdoopt tot A1Host.

En nu komt de verrassing: dat blijkt het bedrijf van VanFrikschoten (Jaap Mollema) zelf. Stortingen aan zijn adres moeten op naam dat dit bedrijf. Met deze onderneming voor webhosting en design gaat het niet lekker. In 2009 al niet. Klanten wordt een gratis USB stick beloofd, maar wat het hosten kost vermeldt de site ('wordt momenteel aan gewerkt') niet. Te veel data ingekocht voor te weinig klanten? Of zou Jaap nog omzetbelasting moeten betalen? Hoe dan ook, het lijkt er sterk op dat zijn lezers mogen dokken voor een bedrijf dat mogelijk het faillissement nadert. Waarbij het de vraag is hoe lang het duurt voordat de volgende 2500 euri moeten worden opgehoest.

55 opmerkingen:

  1. Ik raad Jaap nu het nog kan dan maar meteen hiernaar te soliciteren? Nooit geen centje financiele pijn meer...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Adamas. Voordat je weer de verkeerde Jaap aanwijst: er is ook nog een jongere Jaap die voor Microsoft werkt. Dat is hem dus niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben je mooi die Blootveld te snel af, Sherlock! Als je nu echt een held bent dan zet je het rekeningnummer er ook even bij. En kom een langs trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit gaat het verhaal der verhalen worden, het breakingste sensationeelste monsterkoptekstuele super primeurste telling story waar de Telegraaf trots op zou zijn.
    Kat verdwijnt hierna definitief met de legendarische status van eeen bipolaire gestoorde, kuch.
    Hij schrijft voortaan verder onder een nieuw pseudoniem voor de Telegraaf. Missie volbracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lol! Frik probeert de kluit te flessen?

    Ik dacht dat AP écht financiële problemen had, maar dit is natuurlijk nog veel mooier. Zeg, prof, vertel eens: klopt dit verhaal? Ik kan me dat van een toonbeeld van integriteit als jouw eigenlijk niet voorstellen. We weten allemaal hoe een afkeer jij van criminelen hebt.

    Wat vind jij trouwens dat een gepaste straf is voor oplichters, prof? Knieschoten?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alles wat Barracuda aan lasterlijke verhalen uit zijn duim zuigt en nog gaat doen in de toekomst is waarheid voor jou, Pyt. Vergeet dat niet. Anders val je van jouw wereldbeeld af. En dat doet heel erg zeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nee hoor, ik maak regelmatig ruzie met Barracuda:)

    Maar als ik het goed begrijp heeft Barracuda dit hele verhaal dus uit zijn duim gezogen? Jouw bedrijfje verkeert NIET in de financiële problemen? Dit is géén poging je lezers geld uit de zak te kloppen om je bedrijfje te redden? Jouw enige doel is door te kunnen gaan met het verspreiden van het Evangelie van de Grote Geblondeerde Leider?

    Oh, wanneer het verhaal van Barracuda daadwerkelijk laster is, neem ik aan dat je juridische stappen tegen Barra gaat ondernemen?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Frik komt met een verhaal dat zijn site zoveel geld kost dat hij 2500 euro nodig heeft, terwijl er tig bijna gratis varianten zijn om die site te draaien. Dus dat is de oplossing: niet je lezers belasten met je financiele sores. Die site kan evengoed elders draaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zie de gegevens van AP:

    Bank: 904 4190 61
    IBAN: NL15 SNSB 0904 4190 61
    T.n.v. Webpsico, Amsterdam
    O.v.v. Amsterdam Post

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Op je laatste vraag, Pyt, (de rest is te stompzinnig om op in te gaan) kan ik zeggen dat ik dat serieus overweeg inderdaad. Wat hier in de laatste alinea staat heet in juridische termen namelijk "laster" en "smaad".

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dus waar zijn die 2500 euro nou precies voor?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. SmaadSCHRIFT, prof, niet smaad. Geeft niet, is maar een detail. Hoe dan ook, ik ben er van overtuigd dat Peter Breedveld en de jongens en meisjes van Krapuul met belangstelling de juridische confrontatie tussen jouw en Barracuda gade zullen slaan. Ik zelf kijk er nu al verlangend naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zeg john, lieve schat, wil je mijn lul ook nog zien? Dat kan hoor! Het adres staat hierboven. En neem even wat Jihadi's mee. Die kennen de weg inmiddels namelijk omdat ze een stuk slimmer zijn dan die Barracuda en doen er geen jaren over om dat uit te vogelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat wordt dan wel een prachtig komische scène met Moderator als gedaagde (met deze advocaat die ik ook nog voor je zal betalen ook!) die G.B.J.v.F. met eindeloze bodemprocedures van zijn nog karige debetsaldo gaat afhelpen? Gestoord wannabe 'prof'. Ooops nu gaat hij mij natuurlijk ook maar direct aanklagen!? Ik zal van de week nog wel een betere camera aanschafen voor het geval dat. Wat een klucht...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mij interesseert het niet, want ik betaal geen cent aan je, maar die lezers mogen toch wel weten waar ze precies aan meebetalen? En dat is niet de hosting van je site.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou, Pyt, schertsmeneertje, ik weet wel zeker dat v.d. Heuvel, Peter en ik meer ettiquette naar mekaar toe hebben op de keper beschouwd dan jij of die Barracuda ooit voor jullie blinde geest zullen kunnen ontwaren in dit leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De wellicht ongewenste bijkomstigheid van een aanklacht is dat ook de N.A.W.-gegevens van meneer of mevrouw Barracuda daarbij boven komen drijven. En ik heb mijn bek nogal los zitten als ze me niet willen verstaan. Ik zou zeggen: denk er nog eens over na, B.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Kom maar langs, john. Het adres staat hier boven. Dan laat ik het je zien. Zwart op wit. Of pis je dan in je broek?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Aww...prof, nu probeer je bij me in het gevlei te komen. Mallerd.

    Maar het moet gezegd dat Barracuda en ik in de verste verte niet aan jouw hoge ethische standaard kunnen tippen. Jouw menslievendheid is een voorbeeld voor ons allen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ...en dat riep de grootste terroristenhoer van de Amerika's.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. De bekende omtrekkende bewegingen van Frik. Nergens op antwoorden. Eigenlijk zegt dat wel genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja john, net zoals jij te laf bent om toe te zeggen dat je even langskomt om de papperassen in te zien en vervolgens je neurotische spelletje weer afspeelt door een ander van je eigen ziekelijke gedrag te beschuldigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Frik, jij bent aan mij geen verantwoording schuldig, maar wel aan je lezers cq donateurs.

    En je maakt mij niet wijs dat je dat geld direct nodig hebt voor het in de lucht houden van AP. Terwijl je dat wel suggereert.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. En toch is het zo, konijneboutje van me. Barracuda schrijft hier complete peop. Moet ik je nog eens inviteren?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zou mij niet verbazen als Barra straks ook nog een rechtbankverslagje boven water haalt met een faillissementsuitspraak.

    :D

    BeantwoordenVerwijderen
  26. De buzz over A1Host is een beetje 'low' daar heeft Barracuda gelijk in, maar dat betekent idd niet dat een faillissement daar is. Frik kan in zijn eentje rustig een paar boterhammen verdienen aan hosting.

    Dat het niet een 'money-maker' is blijkt wel dat de Prof geen 2500 uit zijn cash flow kan missen. Zorgelijk. Je zal maar plotseling een nieuwe server nodig hebben als ISP.

    2500 euro uit je bandbreedte schieten lijkt me ook niet echt voor de hand liggen. Dan heb je de boel wel behoorlijk slecht gemanaged, of plotseling zoveel extra traffic hebben dat je verrast wordt. Niet echt voor de hand liggend. Zeker als het probleem zo dringend is: "A few days guys...."

    Bovendien is het kennelijk allemaal zo 'gevoelig' dat er niet open over gepraat mag worden. Lijkt me geen datacentrum probleempje dus. Sterker nog, welk probleem dat een site-owner kan hebben (copyright infringement, hosting, smaad, data-traffic) is zo gevoelig dat het niet aan de community verteld mag worden? Nada imo, dus....

    Slechte investering imo.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat mij altijd zo opvalt in de 'alternatieve' media is dat er zoveel gebedeld wordt. Ik bedoel; je kan toch niet aan de verspreiding van je ideologische mening gaan verdienen? Hoe arrogant ben je dan wel? Laatst zag ik hier laatst een daar nog al genant voorbeeld van, en over het hieronder aangehaalde kan ik alleen nog maar meewarig lachen.

    BLIJF DEZE SITE VOLGEN! WE PROVOCEREN JUSTITIE... KOM DAN, FUCKING JORIS MET JE PEDOFIELE PIK! SMERIGE KINDERVERKRACHTER * GAAN ER BINNENKORT DODEN VALLEN? EN ZO JA, WIE ZIJN DAT DAN? STEUN DEZE SITE EN ONZE STRIJD! MAAK EEN BEDRAG OVER OP ONZE REKENING (RECHTS OP DE SITE) EN KOM IN ACTIE TEGEN DE ZWARTE MAFIA! GIGA-PRIMEUR OP KOMST OP KLOL"

    BeantwoordenVerwijderen
  28. 2e 'laatst' na de link van frontaalnaakt moet daar niet staan dus. Ook al kan je nog zo goed schrijven (wat Peter weldegelijk kan), het is een zwaktebod om aan je hobby geld te willen overhouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. och Adamas, dat zeg je wel. Maar als jij een boek zou schrijven zou ik het meteen kopen. Alleen al vanwege je meesterlijke taalgebruik. Jouw zinnen lezen is voor mij als het oplossen van een ingewikkeld kruiswoordpuzzel.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. @Adamas

    Maar dan even ernaast. Niet alleen de alternatieve media probeert te verdienen aan het verspreiden van ideologische mening. Everyone does it!

    De alternatieve media is er meestal alleen niet zo goed in, op Alex Jones na dan. Die is er miljonair mee geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat mij opvalt is dat Frikschoten hier vooral lawaai maakt, maar geen enkele poging doet om uit de doeken te doen waarvoor die 2500 nou precies nodig is.

    Verder hebben barracuda en ziva een punt: het is opmerkelijk dat Frikschoten er niet in slaagt de hosting te financieren vanuit de middelen van zijn eigen hostingbedrijf. Het lijkt er inderdaad op dat hij als hoster zelf in de problemen zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Raar dat een hostingpartij geen tarieven meldt op zijn site. Alsof dat 'onderhandelbaar' is. Of gaat het zo slecht in die business?

    BeantwoordenVerwijderen
  33. @Adamas

    Ik vind het eerder merkwaardig dat je geen geld hebt voor je eigen hobby. Zoek dan een hobby die beter past bij je budget.

    Maar als je van je hobby je werk wilt maken geloof ik wel in het model om je klanten daar voor te laten betalen ;-).

    @Rogier

    De tarieven staan vrij prominent op de site.

    Anyway het blijft duister waar die 2500 Euro voor nodig zijn. Geen 2500 Euro voor woensdag = AP uit de lucht. Tja, als je voor woensdag 2500 euro moet betalen aan een deurwaarder wegens het niet betalen van een rekening voor je zeilboot, en nu je spullen gaat verkopen betekent ook het einde van AP. Maar of je als lezer daarvoor wil storten?

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Bij mij niet:

    http://www.a1host.nl/webhosting/

    BeantwoordenVerwijderen
  35. @Rogier

    Op de homepage, rechter sidebar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Never ending storytelling op (K)LOL
    Dit gaat het verhaal der verhalen worden, het breakingste sensationeelste monsterkoptekstuele super primeurste telling story waar de Telegraaf trots op zou zijn.
    Kat verdwijnt hierna definitief met de legendarische status van eeen bipolaire gestoorde, kuch.
    Hij schrijft voortaan verder onder een nieuw pseudoniem voor de Telegraaf. Missie volbracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Never ending storytelling op (K)LOL
    Dit gaat het verhaal der verhalen worden, het breakingste sensationeelste monsterkoptekstuele super primeurste telling story waar de Telegraaf trots op zou zijn.
    Kat verdwijnt hierna definitief met de legendarische status van eeen bipolaire gestoorde, kuch.
    Hij schrijft voortaan verder onder een nieuw pseudoniem voor de Telegraaf. Missie volbracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Vermakelijke reacties! Hopelijk komt Frik nog terug met een uiteenzetting over de kosten.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Een reactie

    Ik heb Frik gesproken en ik begrijp uit de details die niet geschikt zijn om publiekelijk te maken dat het zéér, zéér ernstig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Of gaat het om advocaatkosten?

    http://www.frontaalnaakt.nl/archives/amsterdam-post-strafrechtelijk-vervolgd.html

    BeantwoordenVerwijderen
  41. @truth

    Het gaat inderdaad niet om de bedelbrief op zich. Het gaat er om dat Frik weigert uitsluitsel te geven over de vraag waar die 2500 euro voor bestemd is. Wanneer hij dat geld wil gebruiken om zijn site wat op te leuken of eens een betere schrijver aan te trekken dan het dwaallicht Martien Pennings, prima.

    Maar net als Barracuda geloof ik er niks van. Op AP zegt Frik dat hij dat hij "door onvoorziene omstandigheden in de problemen" is gekomen. Het kan van alles zijn, maar zelf gok ik op een deurwaarder die plotseling bij de prof voor de deur stond. Vandaar dat het allemaal zo snel geregeld moet worden.

    Wedje maken dat we nooit meer iets horen van de aanklacht die de prof zogenaamd tegen Barracuda in gaat dienen?

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Daar heeft hij ook geen geld voor, of hij moet gaan bedelen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. @Arminius

    Nee. Wanneer het daarom zou gaan, zou Frik dat wel zeggen. Er is geen enkele reden daar geheimzinnig over te doen. Integendeel, Frik zal elke gelegenheid aangrijpen zichzelf te presenteren als een Frontkämpfer in de strijd tegen de oprukkende islamitische horden en het Rotfront.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. De Prof host AP via zijn eigen hosting-bedrijf. Hij had alle tijd om AP naar veiliger havens te kopieren als hij dat zou willen. Havens die een eventuele bandbreedte disconnect zouden voorkomen.

    Het heeft dus niets met de hosting en het beheer van AP te maken.

    Reden te meer om heel transparant te zijn richting je donateurs. Dat doet de prof vooral niet, en de - echt kansloze gehoorzaamheid - van zijn stortende donateurs maakt dat hele AP een nog groter kippenhok dan het al was.

    "Hoi, ik ben een militant verdediger van het culturele erfgoed van Europa".

    "Cool, heb je vijftig?"

    "Hmm, maar...jij bent toch ook?..."

    "Ja natuurlijk gekkie"

    "Waar is het voor?"

    Da's prive, maar het is zeer, zeer ernstig."

    "Okay, here it is....."

    *zucht*

    De PVV-webhangjeugd

    BeantwoordenVerwijderen
  45. @fred

    Echt, man, doe er wat aan, want de enige reden dat jij geblocked DIENT te worden is dat je alle werkelijkheid tussen jezelf en je toetsenbord verloren bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Fred,

    er is lang nagedacht over 'wat met jou te doen?". De conclusie is simpel: "Laat maar."

    Je zet nergens een voet aan wal, en je communicatieve vermogens duiken iedere keer weer onder de zelf-regulerende normen van het web. Je bent een ongevaarlijke, soms hinderlijke, gek, maar meer ook niet. Happy nut-cracking Fred, geniet van de Zeeuwse winter, en doe het een beetje rustiger aan met de F5-key.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Het gemak waarmee mensen 50€ aan een site willen storten voor onduidelijke redenen, opent perspectieven voor mijn blog.

    Nu enkel nog een vijand vinden die me wil vermorzelen, zodat ik héél zielig kan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. De berichten van Simon weer weggehaald. Waarom noem je hem eigenlijk Fred?

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Ik heb geen zin om iedere keer in een andere rabbit hole te springen met dit heerschap. Ik spreek hem dus gewoon aan met Fred.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Oh, Ziva is de zus van Aleid Wolfsen?

    Maar, inderdaad Sam, doe de prof een plezier en post voortaan bij Amsterdam Post. Echt een goede suggestie. Ben ik helemaal voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Sjonge, de zinnen van, als er nog sprake van zinnen is, simon/fred/sam zijn niet te lezen gewoon, spontaan hersenkoorts.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Zo zie je maar dat er van zo'n haperende economie een reinigende werking uitgaat. Het aanbod aan nutteloze blogs was gewoon te groot en dan verdwijnt overbodige en slecht geschreven nazi bagger zoals je die wel op de Amsterdam Post aantreft samen met van Frikschoten in het /DEV/NULL/ afvoerputje.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Islam betekent niets anders dan onderwerping en volledige overgave. Het belangrijkste doel van de islam zou de onderwerping van alle ongelovigen en uiteindelijk de oprichting van een islamitische wereldheerschappij zijn, de globale ‘dar-al-islam’.

    BeantwoordenVerwijderen