dinsdag 19 maart 2013

Grijze muis



Wat een deceptie. Prof. Drs. G.B.J. VanFrikschoten, de wulpse uitbater van de ranzige darkroom Amsterdam Post, kwam gisteren eindelijk eens in beeld. Bij AT5 ook nog, waar hij als eenmansmegafoon over de Rhôneweg brulde naar de in Duitsland en Pakistan verboden Hizb ut-Tahrir. Hoewel, brulde? Dat viel een beetje tegen. Er kwam niet veel geluid uit de megafoon, want VanFrikschoten heeft geen harde stem.

Stoïcijns weigerde hij commentaar aan AT5. 'Jochie, het is duidelijk dat jij Ome Frik niet kent. Ik weet precies wat de bedoeling was met je Castricum-immitatie: Mij op het verkeerde been proberen te zetten door me halverwege te interumperen en vervolgens kan het grote knip- en plakwerk met je materiaal beginnen! Let maar op de enkele verspreking, wegens een wegfladderende bladzijde, die ze voor dat filmpje hebben uitgekozen uiteindelijk.'

Ome Frik kent zijn klassieken, zoveel is duidelijk. Maar man, man, man, is deze grijze muis, die met zijn lubberende regenjasje zo uit gemeentewerken lijkt weggelopen (chef saai papierwerk), de Van Frikhoven met zijn grote bek en zijn spannende avonturen in de leer- en fetisjscene? De Van Frikschoten die het liefst een Gereformeerde Kerk betreedt in zwart leer met kettingen, kogelriemen en studs gestoken op Wehrmachtlaarzen

Eerder presteerde Van Frikschoten het al om zijn lezers wijs te maken dat het hosten van zijn onmisbare Amsterdam Post vele duizenden euro's per jaar kost, nu weten we dat Van Frikschoten gewoon getrouwd is, met Jantien, drie brave kindjes heeft, en CDA stemt.

Huishoudelijk: we slaan enkele daagjes over.

22 opmerkingen:

  1. Tsja Barra...


    Frik heeft een puntje, uitvoering is dan wel lachwekkend maar religie is iets wat mensen je opdringen. Of het nu de 'Christen' is die mij vroeg of mijn leven helemaal ok was. Of de Moslim die mij nu vraagt waarom ik mijn leven deel met een 'onrein' dier.


    Frik is een lul, maar hij heeft een punt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Frik is een hypocriete lul. Hij heeft geen enkel bezwaar tegen religie, hij heeft iets tegen de islam. Hij heeft er geen moeite mee anderen lastig te vallen met zijn religieuze overtuigingen. Bovendien onderhoudt hij hartelijke relaties met Ben Kok, het christelijke spiegelbeeld van Hizb ut-Tahrir.

      Verwijderen
  2. @swapichou

    Hilarisch hoe je door Vrijland voor "betaalde troll met een negatief energieveld" uitgemaakt wordt omdat je opmerkt dat het NFI rapport voorlopig is:

    Types als die Swaichou zijn maar op 1 ding uit en dat noemt men trollen. Daar worden ze tenslotte voor betaald. Vooral niet op in gaan. Mensen met een negatief energieveld verzamelen graag bij elkaar op blogs die alleen maar tot doel hebben anderen af te zeiken. Dat is een soort van “pesten op school” voor post-puberalen.

    Jahaa, want Martin is een goudeerlijke vent die nabestaanden van een kind dat zelfmoord pleegde manipuleert, vergane condooms op de vindplaats uitslobbert om te kijken of er geen satanisch smaakje aanzit, de marokkaanse gemeenschap waar mogelijk probeert op te fokken en lekker op zijn blogje fantaseert over wurgseks en duistere rituelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, een heuse emeritis-professor die zich aan de kant van de complotbloggen schaart. Wat doet dat met de geloofwaardigheid?

      Verwijderen
    2. Ja, maar waar stuur ik de rekening. Ik heb toch inmiddels tonnen verdient met mijn PR voor het OM.


      Verder is Martin een complete aandachtshoer, het moment dat ik vragen stel die niet in zijn (kuch zijn publiek hun) complot passen bant hij (natuurlijk) stelselmatig. Alleen als er gewin is (zo denkt hij dan) mag ik posten. Ik weet niet of je de reaguursels van vrouwentong leest maar die ziet het goed. Sommige mensen kunnen gewoon de informatiestroom niet handelen. Dus worden ze krankzinnig. Het enige wat ik de laatste maanden heb geleerd is dat plotters paranoide als de pest zijn en totaal van het padje. Ik denk het, dus het moet zo zijn. Tsja...

      Verwijderen
  3. Goh zeg, word je betaald voor trollen? Waar kan ik de rekening sturen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo langzamerhand is het ook een wanhopige smoes aan het worden om er voor te zorgen dat je achterban je verzinsels blijft geloven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. LOL, als er een iemand is met een 'negatief energieveld' dan is het deze Martin wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar is Pyt van de Stalin- en Maopartij weer om als een ware bully de critici van de religie van de vrede te intimideren. Die Frik toch: wel tegen de islam, maar over de misdaden van de doopsgezinde gemeente hoor je hem niet!
    Of je het leuk vindt of niet, Frik heeft hier gewoon gelijk: het is een schandaal dat een beweging die openlijk de gewelddadige omverwerping van onze open democratische samenleving voorstaat hier vrijelijk een congres mag houden. Wij staan dat, terecht, niet toe aan nazi's, en we zouden dat ook niet moeten toestaan aan religieuze fascisten met een gewelddadige agenda.
    Dat Frik er niet bijloopt zoals Ad Melkert in zijn vrije tijd vind ik een onderwerp van geringer belang. Daar ben ik een hele rare in!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nouja, Pyt heeft natuurlijk wel een beetje gelijk. Wat verschilt Ben Kok nou van dat geschifte clubje? Niets toch?

      Verwijderen
  7. Pyt gaat niet in op het onderwerp, maar valt de boodschapper aan. Hoezeer hij daar dan ook gelijk in kan hebben, is het wel een Breedveldje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die Martin Vrijland en Micha Kat zijn ontmaskert. Lees er nu alles over bij marokko forums. http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4607469

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha,

      Nieuwsbreker zal het wel even oplossen! Welja, nieuwsbreker die onderzoek doet. Voor een alcoholist als nieuwsbreker heeft die hoogmoed maar echt onderzoek doen heeft nieuwsbreker nooit gedaan, daar zijn alcohol verslaving hem teveel leugens laat vertellen...
      Immers, alcohol heeft na verloop van tijd de neiging om van een gezond persoon een Korsakov-patiënt te maken en laat dat bij nieuwsbreker nu eens het geval zijn.

      Enfin, Jaap of Alex, je noemde mij al een pedo op de site van die vrouw, hoe fout hoe fout, maar gelukkig voor mij, jij bent het grootste leugentje die er bestaat...en je verkondigd ze...
      En dan je post op marroko.nl, dat is toch je reinste 'zelf ophemeling'... Het is jammer dat die mensen op die website jou niet kennen maar ook daar zal na verloop vast wel verandering in komen na aanleiding van je drankzucht!

      Verwijderen
  9. Ik weet dat het voor sommigen van jullie als een openbaring zal zijn maar ik ben niet van de afdeling Kok. Ik heb niets tegen de man zelf, net zo min als ik iets tegen de mensen zou hebben die op deze HuT conferentie aanwezig waren. Ik heb iets tegen de ideologie welke uitdraagt dat ze juist wél iets tegen bepaalde mensen heeft op grond van hun diepste wezen. En die bovendien ieder die daar niet zo over denkt de mond wil snoeren en zelfs groeperingen ondersteunt die mensen daarom doodmaakt. Dat kwam ik even vertellen daar. Ik zie het jullie nog niet doen zonder in je broek te schijten.
    Oh, het is daar erg tochtig en drassig op dat grasveld. Dus in plaats van mijn gebruikelijke jarretels, pumps en zwarte latexspeelpakje vond mijn moeder het verstandiger om een borstrok, lange onderbroek en warme jas te dragen. Wat had die agent anders wel van mij moeten denken zo wulps langs de openbare weg...?
    Dat ik een afspraak had met Rob Oudkerk?
    Hartelijk Frik, Jantien en de kinderen (Die houden we er in ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was niet moedig wat je deed Frik, maar potsierlijk en bespottelijk aandachtshoeren gedrag. Andere mensen durven dat natuurlijk ook wel, maar hebben waarschijnlijk een iets realistischer inschatting van de effectiviteit van zo'n actie. Bovendien is het een beetje voorbij met de islamofobie in Nederland. Je stond daar dan ook helemaal alleen, zoals je ook steeds geïsoleerder raakt met je "standpunten". Niemand probeerde je dan ook de mond te snoeren, want het enige wat je aantoonde is dat de islamofobie in Nederland een quantité négligeable is.

      Wake up & smell the coffee Frik. We hebben tegenwoordig relevantere onderwerpen om ons mee bezig te houden. Economie enzo. Zachte onderwerpjes als de Islam gaarne rectaal inbrengen, daar hebben we nu echt geen bandbreedte meer voor in deze samenleving.

      Verwijderen
    2. Hizb ut-Tahrir mag zich dan in weinig van jullie onderscheiden, prof, een stuk slimmer zijn ze natuurlijk wél. Let eens op het verschil tussen jouw optreden en dat van de woordvoerder van Hizb ut-Tahrir. Eerste les: je staat de media altijd te woord (tenzij het Rutger Castricum betreft, natuurlijk). Het hele punt van zo'n demo is het genereren van publiciteit. Daar bereid je je op voor, o.a. met een verhaaltje voor de pers. Wanneer je daar geen zin in hebt, moet je er niet aan beginnen.

      Voor de rest zal het me natuurlijk volledig worst wezen. Extreemdomrechts en Hizb ut-Tahrir verdienen elkaar. Veel succes met de strijd. Win-win voor mij.

      Verwijderen
    3. Nou ja, als jullie 52 doden en 700 gewonden in de metro van Londen in 2005 worst zal wezen en dat als ik daar wel problemen mee heb zulks "domrechts" of "potsierlijk en bespottelijk" vinden dan lijkt het me dat je daarmee een heleboel te kennen geeft over je ware inborst. Enfin, dat was mij reeds bekend hoor, konijnekeuteltjes van me. Doe voorzichtig. En let een beetje op in het openbaar vervoer.

      Verwijderen
    4. Want? Die londense aanslagen werden gepleegd door Hizb ut- Tahrir? Echt wat een stompzinnig gereutel weer Frik.

      Verwijderen
    5. Je leest dingen die er niet staan, Jeroen. Dat beweer ik namelijk niet. Wat ik wel beweer is dat HuT mensen dusdanig radicaliseert dat ze tot zulke daden in staat zijn. En die bewering berust op feiten. De bomaanslag op "Mike's place" in Tel Aviv in 2003 bijvoorbeeld waarbij ene Omar Sherif betrokken was en die tot vlak daarvoor bij HuT betrokken was. De gewapende pogingen tot "revolutie" in Jordanië in 1968 en 1974 bijvoorbeeld. Of in Egypte, waar de geheime dienst 26 gewapende leden van HuT arresteerde die een geweldadige "revolutuie" aan het voorbereiden waren. 3 van hen hadden een Brits paspoort. In de Filipijnen en Indonesië waar HuT directe connecties heeft met geweldadige jihad-groepen. Bel even met Human Rights Watch in Jakarta en vraag naar meneer Harsono. Die kan het je bevestigen. 1974 dan, waar HuT in het Egyptische leger infiltreerde met alweer een gewelddadige revolutie als doel. De leider, Salah Sariya, is geëxecuteerd. Het zijn zomaar wat voorbeeldjes. Maar droom rustig verder en blijf vooral in het luchtledige roepen.

      Verwijderen
  10. Oooohh, wat lafjes, Tjerk! Doe jij aan pre-moderatie? Is dat in het kader van de vrijheid van meningsuiting?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De angst die we voor islamisme zouden moeten hebben is natuurlijk een enorme hoax. Voorlopig zijn het immers nog altijd westerse landen die islamitische landen binnenvallen.

    Ik kan me dan ook niet aan de indruk ontrekken dat het gehypt wordt vanuit bepaalde kringen die er belang bij hebben dat we een zo groot mogelijk vijandsbeeld en een zo groot mogelijke externe dreiging ervaren, zodat zij die daar belang bij denken te hebben daar op hun eigen wijze van denken te kunnen profiteren.

    Het ergste is nog wel dat dit soort geluiden zich nu nooit eens tegen diegenen richten die de gastarbeiders naar Nederland heeft gehaald zoals de VVD enzo.

    De wereld houdt niet op te bestaan bij de Nederlandse grens, Frik. Hoe denk je dat ze tegen de Nederlanders aankeken in Indonesie vroeger?

    En dan nog iets. Karst Tates. Volker van der Graaf. Andreas Breivik. Hingen die ook het islam geloof aan? Criminaliteit en terrorisme is van alle gezindten. Om dat te projecteren op honderduizenden/miljoenen mensen die toevallig in een bepaald werelddeel zijn geboren is gewoon te dom voor woorden en gelukkig kunnen we daar tegenwoordig prima een gebrek aan intelligentie aan afzien, ook al schrijven ze 100 titels voor- of achter hun naam.



    BeantwoordenVerwijderen